۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸
باهوش‌ترین شهر جهان معرفی شد

گزارش آکسفورد اکونومیکس نشان داد که لندن به‌علت جذب افراد بااستعداد از سایر نقاط جهان و پذیرش آن‌ها در دانشگاه‌های مطرح، به‌عنوان باهوش‌ترین شهر جهان شناخته می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، آکسفورد اکونومیکس هزار شهر بزرگ جهان را در پنج دسته اقتصاد، سرمایه انسانی، کیفیت زندگی، محیط زیست و حکمرانی اندازه‌گیری کرد. طبق گزارش آکسفورد اکونومیکس، «لندن» به‌عنوان باهوش‌ترین شهر جهان انتخاب شد که این ویژگی به سرمایه انسانی این شهر نسبت داده شده است که به دانش و مهارت‌های جمعی جمعیت یک شهر اشاره دارد. بر اساس این گزارش باور بر این می‌رود که ماهرترین و بهترین نیروی کار تحصیل‌کرده در جهان در این شهر قرار دارد و این عنوان به وجود چندین دانشگاه در سطح جهانی، جمعیتی سالم و فعالیت تعدادی از دفاتر تجاری بین‌المللی در این شهر مربوط می‌شود.

باهوش‌ترن شهر جهان معرفی شد

در شاخص کیفیت زندگی آکسفورد اکونومیکس که با ویژگی‌هایی همچون امید به زندگی، برابری ثروت و دسترسی به فرهنگ اندازه‌گیری می‌شود، این شهر چندان خوب عمل نکرده است. از ۱۰ شهر برتر برای کیفیت زندگی، تنها کانبرا در استرالیا، شهری غیر اروپایی بود. گرنوبل فرانسه در این رتبه‌بندی اول شد و پس از آن پایتخت استرالیا و سپس شهر برن سوئیس قرار گرفتند. لندن با رتبه عجیب ۲۹۲، وجه بدی در این رابطه پیدا کرده است. اما وقتی این شهر در پنج شاخص اقتصاد، کیفیت زندگی، سرمایه انسانی، کیفیت حکمرانی و محیط زیست مورد بررسی قرار گرفت، لندن رتبه دوم را به خود اختصاص می‌دهد.

پایتخت بریتانیا در امتیاز سرمایه انسانی در صدر قرار گرفت و توکیو و ریاض در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. وجود دانشگاه‌های برتر دنیا در انگلیس موجب شده است که افراد با تحصیلات عالی از سراسر جهان به این شهر جذب شوند به‌طوری‌که ۴۰ درصد از جمعیت لندن در خارج از بریتانیا متولد شده‌اند.

باهوش‌ترن شهر جهان معرفی شد

این گزارش هزینه‌های بالای مسکن و برابری درآمد پایین را به‌عنوان نقطه ضعف لندن نشان می‌دهد که هر دوی این موارد موجب کاهش امتیاز کیفیت زندگی در شهر می‌شود. ساکنان لندن بیشتر از ساکنان هر شهر دیگری در جهان درآمد خود را برای مسکن خرج می‌کنند و در مرکز اصلی این بحران، مسائل ساختاری تأمین مسکن مقرون‌به‌صرفه وجود دارد.

کد خبر 757457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.