نقش بانوان در اقامه نماز در جامعه مهم‌تر از مردان است

امام جمعه قزوین گفت: نقش بانوان در اقامه نماز بیشتر از مردان است و در جلسات شورای اقامه نماز نیمی از اعضای جلسه باید خانم‌های اثرگذار در این عرصه باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی عصر امروز _یکشنبه، ششم خرداد_ در جلسه ستاد شورای اقامه نماز استان قزوین اظهار کرد: نقش بانوان در اقامه نماز خیلی بیشتر و جدی‌تر از ما است، این بانوان هستند که فرزندانشان را نمازگزار بار می‌آورند، در این قبیل جلسات باید نصف اعضای حاضر خانم‌های اثرگذار در عرصه نماز باشند.

وی افزود: وقتی به سراغ مسجد می‌رویم، جایگاه نماز جمعه هم مشخص می‌شود، رهبر حکیم انقلاب از نماز جمعه تحت عنوان قرارگاه یاد کردند، اما همتی از سوی متولیان دیده نشد که این قرارگاه همان قرارگاهی شود که مدنظر رهبر فرزانه انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: همه پیغمبران خدا اصلی‌ترین کارشان اقامه نماز بوده است، رسول گرامی اسلام (ص) اصلی‌ترین کارش اقامه نماز بوده است، امیرالمؤمنین (ع) و ائمه (ع) نیز همین طور بوده‌اند، بزرگان دین مانند شهید مدرس نیز این‌گونه بوده‌اند، اگر ما آیت‌الله مدرس را فقط در موضع‌گیری‌های سیاسی ببینیم کار ایشان را کوچک کرده‌ایم، اما اگر بگوییم ایشان یک اقامه‌کننده نماز بوده‌اند، حق مطلب ادا شده است، چرا که ایشان سیاستی را کوبید که در مقابل اقامه نماز بود.

عابدینی تأکید کرد: آیت‌الله کاشانی نیز همین کار را کرد، امام (ره) را نیز اگر به‌عنوان یک سیاستمدار و مصلح ببینیم، کوچک دیده‌ایم، اما اگر به‌عنوان اقامه‌کننده نماز ببینیم، در استمرار راه انبیا و ائمه (ع) دیده‌ایم.

وی ادامه داد: در تعریف شخصیت حاج قاسم سلیمانی، هیچ بیانی زیباتر از این نیست که بگوییم ایشان اقامه‌کننده نماز بود، آیت‌الله شهید رئیسی نیز زیباترین چیزی که در زندگی‌اش دیده می‌شد، اقامه‌کنندگی نماز بود، همین اقامه‌کنندگی نماز بود که به همه چیز ایشان شرف، آبرو، برکت و حیثیت بخشید.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: کسی که انگیزه اقامه نماز دارد، نیرو، بودجه، برنامه‌ریزی و چشم‌انداز آینده‌اش باید با اقامه نماز همخوانی داشته باشد، اگر ما فلان شخص را برای کارهای مهم در راستای اقامه نماز به کار می‌گیریم که خودش حتی حال نماز خواندن ندارد و انگیزه‌ای برای ارزش‌های دینی شامل عدالت و زهد ندارد، چنین کسی نمی‌تواند یار و یاور اقامه نماز باشد.

عابدینی عنوان کرد: اطرافمان را با دقت ببینیم، اگر معاونین، مسئولین، همکاران مرتبط با ما و اهدافی که داریم، در راستای اقامه نماز نباشد، ما جایی را اشغال کرده‌ایم و وقت را تلف می‌کنیم و همین باعث می‌شود در قیامت کار ما مشکل شود، آن‌هایی که به روز قیامت عقیده ندارند نمی‌توانند یار شما در اقامه نماز باشند، آن‌هایی که اعتقاد دینی دارند و می‌دانند که در قیامت باید جوابگو باشند، به درد اقامه نماز می‌خورند.

وی تأکید کرد: کسی که انگیزه نماز در او نیست، فرصت رشد، اصلاح زیربنایی و تربیت نسلی که رهبر حکیم انقلاب می‌فرماید باید بنیانگذار تمدن اسلامی باشد، را از دست می‌دهد و خسارات جبران‌ناپذیری را به جامعه وارد می‌کند، همه عزیزانی که در مسئولیت هستند، خوب می‌بینند که ما چه فرصت‌هایی را از دست داده‌ایم و البته دست کسانی را هم می‌بوسیم که ما را با فرصت‌ها آشنا کرده‌اند. اگر شما می‌خواهید در کارها هماهنگی و همراهی باشد، باید کادر و نیروهای شما برای اقامه نماز انگیزه جدیت داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه ولایت و امامت اساس، بنیان و ضامن اقامه نماز است، گفت: همت در اقامه نماز رمز موفقیت، پیشرفت، برکت و فتح قله‌های بلند است.

عابدینی با اشاره به دستاوردها و ارتباطات بین‌المللی دولت سیزدهم افزود: این‌ها هنر شخص آقای رئیسی نبود، بلکه هنر اقامه نماز ایشان بود، ایشان پای نماز ایستادند، خدا هم این‌همه توفیق و برکت را شامل حال ایشان کرد، اگر هر کسی اقامه نماز کند، خانواده، زندگی و شغلش بابرکت می‌شود و حیات معنوی بابرکت پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: فرق جدی بین حاج قاسم‌ها، آیت‌الله رئیسی‌ها و امیرعبداللهیان‌ها با دیگران این است که این‌ها با اقامه نماز کارهایشان رونق و معنا پیدا کرد؛ اقامه نماز همسایه‌ها و پیوندهای دیگری دارد که اگر آن‌ها نباشند، نماز اقامه نمی‌شود، اقامه نماز بدون اقامه قرآن، احیا مساجد، اقامه اخوت ایمانی و برادری دینی بین آحاد نمازگزاران محقق نمی‌شود.

عابدینی اضافه کرد: مساجد را کسانی می‌توانند آباد کنند که به خدا و روز قیامت ایمان دارند، اگر کسی میلیاردها تومان پول بگذارد و بگوید این را برای کارهای عمرانی مسجد خرج کنید، باید از او پرسید آیا زکات و خمس مالت را پرداخت می‌کنی؟ اگر پاسخش منفی باشد، یک ریال پول او به درد مسجد نمی‌خورد، چون جایی که با چنین پولی ساخته شود مسجد نیست، سالن است و برکت ندارد.

کد خبر 757356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.