شهید امیرعبدالهیان دوگانه دیپلماسی و میدان را حل کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید از همکار شهیدم امیرعبدالهیان یاد کنم که دوگانه دیپلماسی و میدان را حل کرد؛ در ایام حزن فلسطینیان از پا ننشست و با اخلاص و تواضع مسیر بندگی خدا را طی کرد و در بهترین زمان در کنار یکی از بهترین اولیای الهی به دیدار معبود شتافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت اظهار کرد: خداوند متعال را شاکر هستیم که در پناه الطاف الهی نظام امت و امامت و برخلاف همه فراز و فرودها و اتفاقات داخلی و خارجی از تحریم و تهدید گرفته تا جنگ نظامی، ترور و از دست دادن عزیزان خدمت‌گزار، خیمه بلند انقلاب همچنان برافراشته است.

وی افزود: در هر نظام سیاسی اگر یکی از این اتفاقات در مقیاس پایین‌تری رخ می داد التهاب و نگرانی همه شئون اجتماعی را در بر می گرفت اما مردم عزیز ایران یک هفته است که رئیس‌جمهور ولایی و پر تلاششان را از دست داده اند و با این وجود وضعیت عمومی کشور با ثبات کامل، انسجام ملی، نزدیک شدن بیشتر دل‌ها به هم و کنار گذاشتن برخی اختلافات تبدیل به امت واحده ای برای طی مسیر نورانی امام، انقلاب و راه شهدا شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در این چند روز اندوه‌بار دنیا عظمت ملت ایران را از نزدیک دید؛ بدخواهان خواب‌های پریشانی برای کشور ما دیده بودند، از فروپاشی اجتماعی صحبت می‌کردند، از بین رفتن سرمایه اجتماعی را یادآور می‌شدند و از فاصله بین دولت و ملت حرف می‌زدند، اما با وضعیتی شگفت انگیز روبه‌رو شدند.

اسماعیلی ادامه داد: از ساعات اولیه‌ای که رئیس‌جمهور را در مسیر خدمت و تلاش و در میان کوهستان ها گم کردیم، دل‌های جامعه ایرانی به هم نزدیک‌تر شد؛ همه نگران وضعیت رئیس‌جمهور و همراهان بودند. مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه و امام‌زادگان مملو از جمعیتی بود که با چشمان اشکبار و دستانی به سوی آسمان برای بازگشت ابراهیم از میان کوهستان دعا می‌کردند.

وی با بیان اینکه ابراهیم بت شکن ما در مسیر خدمت‌گزاری شب و روز نمی شناحت و همه لحظات زندگی خود را وقف خدمت‌گزاری به مردم عزیز ایران کرده بود، افزود: اگر جامعه ما به فاصله چند هفته اتفاقات شگفت‌انگیزی از جنس عزت و غرور را تجربه می‌کند، به‌دلیل تدابیری است که در این مدت نزدیک به سه سال با هدایت های رهبر انقلاب و میدان‌داری رئیس‌جمهور مکتبی اتخاذ شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در عملیات وعده صادق وقتی همه کشورهای مجهز غربی با همه امکانات بسیج شده بودند برای اینکه جلوی آسیب به رژیم صهیونسیتی را بگیرند، فرزندان غیور مردم ایران افتخار تاریخی را خلق کردند؛ پهپادها از آسمان شهرهای مقدس عبور می‌کرد و همراه با آن اشک‌های افرادی که سال‌ها منتظر خواری رژیم صهیونسیتی بودند را به دنبال داشت.

اسماعیلی گفت: بعد از چند هفته این اجتماعات میلیونی در تبریز، تهران، قم، بیرجند و مشهد مقدس صورت گرفت؛ میلیون‌ها ایرانی با صرف وقت با عشق و علاقه خودشان را به صفوف فشرده تجلیل و تکریم و تعظیم از خدمتگزار خودشان رساندند و لحظات و دقایقی تاریخی را رقم زدند.

وی افزود: حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی هم در زمان حیات خود تمام وجود خود را وقف تعالی و عزت ایران و اسلام کرده بود و وجود زخم‌خورده ایشان انقلاب بزرگی از اجتماعات مردمی که حاصل آن انسجام و وحدت ملی بود را رقم زد که مصداق جمله عاش سعیدا و مات سعیدا بود؛ رئیس‌جمهور وقتی مدیریت جامعه را سه سال قبل در اختیار گرفت، کشوری تعطیل و نیمه‌تعطیل را داشتیم روزهای تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری شیوع بیماری کرونا جان بیش از ۷۰۰ نفر از هموطنانمان را می گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی، هنری و اجتماعی یا تعطیل بودند و یا نیمه تعطیل، ملت دچار تحقیر از طرف مدعیان خوش نشین کم‌عقل وابسته به غرب بودند، ادعا داشتند عرضه ساخت واکسن که نداریم هیچ، عرضه وارد کردن آن را هم نداریم، اما با تلاش‌های آیت‌الله رئیسی کشور به حالت عادی بازگشت، شما در وزارت نفت گواهانی زنده بر اقدامات صورت گرفته هستید.

اسماعیلی افزود: بعضی روزها صادرات نفت به کمتر از ۱۰۰ هزار بشکه رسیده بود، ده‌ها مشکل وجود داشت که بهتر از من به آن‌ها واقف هستید اما امروز با رشد بیش از ۲۰ درصدی در این حوزه مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: در سایر بخش‌ها نیز همین‌طور؛ حوزه فرهنگ و هنر تعطیل بود و تصور می‌کردند فرهنگ و هنر با جریان انقلابی به پیش نخواهد رفت اما سال گذشته پررونق‌ترین دوره فرهنگ و هنر در همه سال‌های پیش از آن را داشتیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه صنعت برق و آب و سایر بخش‌ها و زمین‌های سوخته‌ای که تحویل گرفته بودیم، با همت آیت‌الله رئیسی در نقطه باثباتی قرار گرفته است، ضمن اینکه جمهوری اسلامی ایران سیلی محکمی به رژیم صهیونیستی می‌زند و داخل کشور نفر اول اجرایی و خدمت‌گزاران دیگری را از دست می‌دهد، اما با قدرت ایستاده است و مسیر را به سمت آینده ادامه می‌دهد.

اسماعیلی افزود: خداوند متعال بر علو درجات امام راحل بیفزاید که این نهضت بزرگ را برای ما پی‌ریزی کردند و با ایمان و اعتقاد به خداوند و امدادهای الهی مسیر ما را به پیش برده است و پرشورتر از گذشته مسیر را ادامه خواهیم داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: باید از همکار شهیدم امیرعبدالهیان یاد کنیم که دوگانه دیپلماسی و میدان را حل کرد؛ در ایام حزن فلسطینیان از پا ننشست و با اخلاص و تواضع مسیر بندگی خدا را طی کرد و در بهترین زمان در کنار یکی از بهترین اولیای الهی به دیدار معبود شتافت. یاد و خاطر شهیدان آل هاشم، رحمتی، سردار سیدمهدی موسوی نیز که فداکارانه جان خود را تقدیم کرد و سایر همراهان را هم گرامی می‌داریم.

کد خبر 757276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.