آغاز فرایند انتخابات ریاست‌جمهوری از پنجشنبه

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته و تقویم انتخاباتی که توسط وزارت کشور ابلاغ شده است، از روز پنجشنبه دهم خرداد فرایند اجرایی انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی انتخابات استان اصفهان، مهدی سلیمانی در حاشیه نخستین جلسه ستاد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری، با تسلیت شهادت رئیس‌جمهور محبوب و مردمی و همراهان شهید ایشان اظهار کرد: با توجه به اصل ۱۳۱ قانون اساسی مبنی بر الزام در برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ظرف مدت ۵۰ روز، نخستین جلسه ستاد انتخابات استان با حضور اعضاء برگزار شد.

وی افزود: فرمانداران، بخشداران و اعضای کارگروه اجرای انتخابات شهرستان‌ها نیز به صورت برخط از مفاد این جلسه آگاه شدند.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان عنوان کرد: طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته و تقویم انتخاباتی که توسط وزارت کشور ابلاغ شده است از روز پنجشنبه، دهم خرداد فرایند اجرای انتخابات آغاز خواهد شد.

سلیمانی ادامه داد: پس از ابلاغ وزیر محترم کشور، هیئت‌های اجرایی تشکیل خواهد شد و با توجه به تجربه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ظرفیت معتمدین آن انتخابات استفاده خواهیم کرد.

وی بیان کرد: با هیئت نظارت شورای نگهبان هماهنگی‌های اولیه صورت گرفته و به لطف الهی و فضای همدلانه‌ای که میان دستگاه نظارتی و اجرایی وجود دارد روز پنجشنبه هشت نفر عضو هیئت اجرایی از سوی ۳۰ نفر معتمد انتخاب تا به همراه یک نفر عضو شورای اسلامی شهرستان در حوزه شهرستان‌ها و یک نفر عضو شورای اسلامی بخش در حوزه بخشداری‌های مستقل، معتمدین عضو هیئت اجرایی را تشکیل دهند.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان خاطرنشان کرد: در این جلسه هماهنگی‌های لازم جهت اجرا و پیگیری امور فرایندها در برگزاری انتخابات صورت می‌گیرد و به‌زودی محل استقرار شعب انتخابات توسط هیئت اجرایی نهایی می‌شود و عوامل اجرایی انتخابات با ظرفیتی که از دوره قبل داریم انتخاب خواهند شد.

سلیمانی ادامه داد: مباحث فناوری اطلاعات، پوشش شعب با توجه به اینکه استعلام رأی‌دهندگان به‌صورت برخط صورت می‌گیرد، مورد بررسی قرار گرفت و هماهنگی‌ها برای پشتیبانی از اجرای انتخابات انجام شد.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری مجلس خبرگان رهبری ۳۱۶۳ شعبه اخذ رأی در سراسر استان داشتیم که با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی احتمالاً تعداد جزئی افزایش شعب اخذ رأی را در استان خواهیم داشت که در زمان مقتضی اعلام خواهد شد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با تمهیدات اتخاذشده و مشارکت خوب مردم در انتخابات، ادامه راه رئیس‌جمهور شهید را شاهد باشیم.

کد خبر 757272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.