خسارت ۳۴ میلیاردی سیل به کشاورزی قزوین / نابودی ۳۱ هزار نشای برنج

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین میزان خسارت وارد شده بر اثر جاری شدن سیل اردیبهشت‌ در این استان را ۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با اشاره به خسارات سنگین سیل به اراضی کشاورزی در این استان اظهار کرد: سیلاب اردیبهشت در مجموع ۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به اراضی و محصولات کشاورزی و باغی استان خسارت وارد کرده است.

وی با بیان اینکه سیلاب به بیش از ۱۵ روستای ناحیه‌الموت (دو بخش الموت شرقی و غربی) خسارت وارد کرده است، افزود: رازمیان، رجایی‌دشت، معلم‌کلایه، لامان، شهرک، باغدشت، منصورباغ، اندج، بهرام‌آباد، سالارکیا، دهدوشاب، لات، شهرستان علیا، شهرستان سفلی و آتان از جمله این روستاها هستند.

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه این سیل به همه بخش‌های باغی، زراعی، دام، شیلات، راه‌های بین مزارع و سردهنه‌های کشاورزی خسارت وارد کرد، خاطرنشان کرد: بخش‌های زراعت و آبزی‌پروری یا همان شیلات بیشترین خسارت را از سیل اخیر الموت دیدند.

عطایی تصریح کرد: در بخش آب‌وخاک نیز شاهد تخریب کانال آب کشاورزی، سردهنه‌های سنتی، استخر آب کشاورزی، آب بردگی لوله‌های انتقال آب کشاورزی و جاده بین مزارع بودیم و در بعضی از روستاهای الموت نیز سیلاب به شالیزارهای برنج خسارت جدی زد و سینی‌های نشا را سیل با خود برد.

وی از نابودی ۳۱ هزار سینی نشا برنج و ۲۸ تن ماهی سردابی خبر داد و گفت: بر اساس ارزیابی کارشناسی ۱۷ کیلومتر لوله آب‌رسانی، ۱۳ کیلومتر راه بین مزارع، ۱۹۳ سردهنه، یک کیلومتر کانال آب و دو استخر معیشتی نیز آسیب دیده یا تخریب شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: گزارش همه ارزیابی‌ها و برآورد خسارت‌های سیلاب اخیر برای دریافت اعتبار و بودجه بازسازی خسارت‌ها به مسئولان استانی و ملی تسلیم شده و پیگیر بازسازی زیرساخت‌های کشاورزی که در سیل اردیبهشت آسیب دیدند، هستیم.

کد خبر 757261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.