پلیس بین‌الملل کلاهبردار ۷۰۰ هزار دلاری را به کشورش بازگرداند

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا از استرداد متهم تبعه خارجی به اتهام کلاهبرداری به مبلغ ۷۰۰ هزار دلار به کشور صادرکننده اعلان قرمز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار مجید کریمی اظهار کرد: تبعه خارجی ساکن ایران که به اتهام کلاهبرداری به مبلغ ۷۰۰ هزار دلار تحت پیگرد مقامات قضائی یکی از کشورهای همسایه بود، پس از بازداشت مأموران پلیس به کشور صادرکننده اعلان قرمز تحویل شد.

وی افزود: اینترپل کشور شاکی ضمن اعلان قرمز صادره با ارسال مکاتبات جداگانه‌ای به پلیس بین‌الملل فراجا، خواستار استرداد او به کشورش شده بود و از سویی مقامات قضائی آن کشور نیز مدارک استرداد متهم را از مجاری دیپلماتیک به قوه قضائیه ارسال و درخواست همکاری در استرداد متهم را کرده بودند، با بررسی به عمل آمده و محرز بودن ورود متهم به کشور، مراتب به مراجع انتظامی و قضائی به‌منظور شناسایی و انجام اقدامات قضائی بایسته منعکس شد.

رئیس پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: پس از شناسایی این متهم در کشور و بازداشت او در تهران توسط مأموران انتظامی، متهم به مراجع قضائی ارجاع شد که پس از رسیدگی، در نهایت دادگاه رأی به استرداد متهم به کشور شاکی را صادر کرد.

سردار کریمی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای رأی مراجع قضائی، موضوع استرداد متهم به اینترپل کشور موصوف اعلام و پس از هماهنگی‌های پلیسی دو کشور، متهم تحویل مأموران بدرقه اعزامی آن کشور شد و در نهایت از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) از کشور مسترد شد.

کد خبر 757245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.