شهید آیت‌الله رئیسی به حاشیه‌سازی‌ها و طعنه‌ها توجهی نداشت

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور فقید کشورمان با تاکید بر اینکه آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به حاشیه‌سازی‌ها و طعنه‌ها توجهی نداشت، برای اولین بار از رویکرد رئیسی جمهور شهید کشورمان پس از هر طعنه‌ و تهمتی گفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد جمشیدی، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در گفت‌وگویی از شهید آیت‌الله رئیسی به عنوان فردی یاد کرد که ویژگی بارز او این بود که تمام وجودش را برای کار برای مردم گذاشته بود.

وی با اشاره به اینکه بعضی مواقع به دلیل شدت کار، سفرها و شلوغ بودن برنامه چه در سفرهای داخلی و چه خارجی به ایشان توصیه می‌کردند که مقداری استراحت کند، گفت: ایشان همیشه می‌گفت که وقت زیاد است، بعداً استراحت می‌کنم، اکنون موقع کار است، هدف اصلی شهید رئیسی این بود که مسائل، مشکلات و معیشت مردم حل شود، برای همین به امور جزئی تا کلی می‌پرداخت، اگر می‌دید در زیرمجموعه‌ها کندی و تعلل است، خود به حل مسئله می‌پرداخت.

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور فقید کشورمان با یادآوری اینکه شهید رئیسی هیچ ابایی در ورود به مسائل نداشت و نمی‌گفت من رئیس‌جمهور هستم و فقط مسائل کلان را حل می‌کنم، گفت: خود زنگ می‌زد، جلسه می‌گذاشت و گاهی می‌شد آخر شب می‌رفتیم مسائلی را برای ایشان مطرح می‌کردیم و ایشان همان‌جا پیگیری می‌کرد.

جمشیدی با مرور خاطرات دوران همراهیش با آیت‌الله شهید سید ابراهیم رئیسی گفت: در دوره همراهی با ایشان می‌دیدم وقتی همه خسته بودند و رفته بودند ایشان پای کار بود و حتی در بازگشت از مأموریت‌ها وقتی همه در بازگشت برای استراحت می‌رفتند ایشان برمی‌گشت به دفتر کارش و کارها را پیگیری می‌کرد.

وی تاکید کرد: شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به لحاظ شخصیتی همان‌طور که مقام معظم رهبری مطرح کردند خستگی‌ناپذیر بود.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور فقید کشورمان همچنین در مرور خاطرات خود با اشاره به سفر رئیس‌جمهور فقید کشورمان به آفریقا گفت: در این سفر برنامه طوری بود که سه کشور آفریقایی را طی دو روز رفتیم و به یاد دارم در آخر سفر همه خسته بودند و برنامه آخر بازید از یک مزرعه کشت فراسرزمینی بود، همه حتی محافظان خسته بودند و توان راه رفتن نداشتند، اما شهید رئیسی جلوتر از همه راه می‌رفت، او همه وجودش را برای مردم و مسائل آن‌ها می‌گذاشت.

وی در ادامه با بیان اینکه شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به حاشیه‌سازی‌ها و طعنه‌ها توجهی نداشت، یادآور شد که یک‌بار در مورد حاشیه‌سازی‌های سیاسی با ایشان صحبت می‌کردم که کاش یک اقدامی می‌کردند سکوت نمی‌کردید و اجازه نمی‌دادید. ایشان در جواب من گفتند که یک بخشی را تو می‌دانی و یکی سری را نمی‌دانی، اما من گلایه‌های خودم را با امام رضا (ع) مطرح می‌کنم و این روش من است، خود ایشان کمک می‌کنند.

وی با اشاره به روحیه خدمت و دلداده ولایت بودن رئیس‌جمهور فقید کشورمان افزود: علاوه بر این شهید رئیسی اهل توسل بود و پیوسته عبادات، دعاهای توسل و روضه‌های ماهانه‌اش سر جای خود برگزار می‌شد، معمولاً کسی که در این جایگاه باشد، با این مشغله‌ها به چنین مسائلی نمی‌رسد، اما آیت‌الله رئیسی اینگونه نبود، در عین مشغله‌های کاری این موارد را نه گم و نه کم‌رنگ می‌کرد حتی از سایرین هم دعوت می‌کرد در این فرایض با او شرکت کنند.

جمشیدی که در اکثر سفرهای خارجی همراه رئیس‌جمهور فقید کشورمان بود، در بیان خاطراتی از آن ایام گفت: در این سفرها وقتی از آیت‌الله رئیسی تعریف می‌کردند، می‌گفت که من سرباز امام خامنه‌ای هستم و هر پیشرفتی حاصل شود، متعلق به ایشان است و هیچ پیشرفتی را به خود نسبت نمی‌داد.

کد خبر 757244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.