اهمیت حمایت از خانواده‌های نیازمند زندانیان با مشارکت مردم و مسئولان

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز با اشاره به واریز ۱۳ میلیارد ریال به‌ حساب خانواده زندانیان تهرانی گفت: زمینه حمایت از خانواده‌های نیازمند زندانیان با مشارکت مردم و مسئولان فراهم خواهد شد و رفع مشکلات آن‌ها از اهداف انجمن است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، منوچهر رحمانی ضمن گرامیداشت روز ملی حمایت از خانواده زندانیان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های انجمن پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با آموزش به همسران و فرزندان زندانیان است که به‌صورت مستمر انجام می‌شود و علاوه بر آن حمایت‌های مادی انجمن نیز شامل حال این آن‌ها می‌شود.

وی افزود: بی‌توجهی به این قشر از جامعه آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به این خانواده‌ها وارد خواهد کرد و انجمن برابر با اساسنامه موظف است با کمک خیران و سازمان‌ها از این خانواده‌ها حمایت کند تا آسیبی به بنیان خانواده وارد نشود.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز گفت: مهم‌ترین هدف از نام‌گذاری روز پنجم خرداد که «نسیم مهر» نام‌گذاری شده، توجه جامعه و مسئولان به این خانواده‌ها و ضرورت حفظ کرامت انسانی زندانیان و خانواده‌های آن‌ها است.

رحمانی با اشاره به این نکته که اکثریت قریب به اتفاق خانواده‌های زندانیان هیچ نقشی در ارتکاب جرم از سوی فرد بزهکار نداشته‌اند و در زمره نخستین قربانیان جرم و جنایت در جامعه به حساب می‌آیند، تاکید کرد: بیشتر خانواده‌های زندانیان، نیازمند حمایت هستند؛ حالا این حمایت‌ها ممکن است مادی باشد یا معنوی، بستگی به بررسی‌های اولیه از سوی مددکاران ما دارد و نهادهای حمایتی نیز در حد بضاعت خود به این خانواده‌ها خدمات ارائه می‌کنند، اما فقدان نظام جامع حمایتی و کمبود اعتبارات، شرایط دشواری را برای زندگی روزمره آن‌ها به وجود آورده است؛ به نحوی که حتی در بیشتر موارد برای تأمین حداقل نیازها دچار بحران‌های جدی می‌شوند، در حالی که باید دغدغه این خانواده‌ها حبس سرپرست خانواده باشد.

وی گفت: انجمن حمایت زندانیان مرکز به‌مناسبت گرامیداشت روز ملی حمایت از خانواده‌های زندانیان با دعوت از آنها علاوه‌بر ارائه خدمات آموزشی به حساب ۱۳۷۶ خانواده زندانی که به‌تازگی تحت پوشش انجمن قرار گرفته‌اند، به هر خانواده مبلغ ۱۰ میلیون ریال در مجموع ۱۳ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال واریز می‌کند.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز در زمینه نحوه تأمین منابع مالی انجمن گفت: انجمن هیچ گونه بودجه دولتی ندارد و منابع مالی آن از طریق خیران و بعضی فعالیت‌های اقتصادی تأمین می‌شود، به همین دلیل ایجاد منابع مالی مستمر و پایدار برای انجمن برای حمایت بیشتر از خانواده‌های زندانیان ملموس است.

رحمانی تصریح کرد: کمک به معاش خانواده‌های زندانیان، ارائه آموزش مهارت‌های اساسی و سبک زندگی، آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و ایجاد زمینه اشتغال آن‌ها، کمک‌های درمانی از دیگر وظایف این انجمن است، زمینه حمایت از خانواده‌های نیازمند زندانیان با مشارکت مردم و مسئولان فراهم خواهد شد و رفع مشکلات آن‌ها از اهداف انجمن است.

کد خبر 757223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.