شهر هوشمند نئوم عربستان در تسخیر ربات‌ها

شهر هوشمند نئوم عربستان سعودی با وجود چالش‌های مالی و زیست‌محیطی در حال پیشرفت است. این پروژه میزبان ربات‌های بیشتری نسبت به مردم خواهد بود؛ از ربات منشی گرفته تا ربات‌های کشاورز، این شهر آخرین پیشرفت دنیای تکنولوژی را با ورود ربات‌ها رقم خواهد زد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، برنامه‌های بزرگی برای کلان‌شهر نئوم عربستان از پیست اسکی گرفته تا استخر معلق وجود دارد. این پروژه به‌عنوان یکی از جاه‌طلبانه‌ترین طرح‌های جهان تأیید شده است و پیش‌بینی می‌شود هزینه آن از ۵۰۰ میلیارد دلار به ۱.۵ تریلیون دلار افزایش یابد.

این شهر بخشی از پروژه چشم‌انداز ۲۰۳۰ محمد بن سلمان ولیعهد عربستان است که قصد دارد اقتصاد وابسته به نفت این کشور را برای آینده پس از سوخت فسیلی متحول کند، با این حال، برخی از منتقدان در مورد اینکه آیا این پروژه طبق برنامه‌ریزی انجام می‌شود یا خیر تردید دارند.

شهر هوشمند عربستان در تسخیر ربات‌ها

هدف این شهر هوشمند، جذب پنج میلیون بازدیدکننده تا سال ۲۰۳۰ است و نخستین هتل‌های آن قرار است در سال ۲۰۲۴ افتتاح شوند. نئوم که از سه منطقه اصلی تشکیل شده است، در سراسر کوه، صحرا و دریا امتداد خواهد داشت. لاین، یک شهر پایدار به طول ۱۶۰ کیلومتر، ظرفیت یک میلیون نفر را خواهد داشت، در حالی که اوکساگون به بزرگترین مجتمع صنعتی شناور در جهان تبدیل خواهد شد. با این حال، برای ماجراجویان، هیچ کجا با ارتفاعات سرگیجه‌آور تروجنا قابل مقایسه نیست.

نکته جالب‌توجه اینجا است که این پروژه میزبان ربات‌های بیشتری نسبت به مردم خواهد بود؛ از ربات منشی گرفته تا ربات‌های کشاورز، این شهر آخرین پیشرفت دنیای تکنولوژی را با ورود ربات‌ها رقم خواهد زد. از آنجایی که روش‌های سنتی کشاورزی برای برآوردن نیازهای جمعیت روبه رشد و مقابله با آب و هوای خشک منطقه با چالش‌هایی روبه‌رو است، نئوم آینده‌ای را متصور است که در آن فناوری‌های پیشرفته چشم‌انداز کشاورزی را متحول می‌کند. استفاده رایج از فناوری‌های پیشرفته همچون سیستم‌های آبیاری دقیق، حسگرهای هوشمند و تجزیه و تحلیل داده‌ها برای رفع این چالش‌ها آغاز شده است، اما استقرار ربات کشاورزی مستقل در نئوم به‌عنوان راه‌حل تحول‌آفرین در نظر گرفته شده است.

ربات‌های انسان نما همچون WAKAMARU، СВ2، ASIMO، HIRO و بسیاری دیگر نیز به‌طور گسترده در کلان شهر نئوم استفاده خواهند شد. بعضی از مشاغلی که به احتمال زیاد به دست ربات‌های نئوم اداره می‌شوند شامل نظافتچی، سرایداری، حمل‌ونقل، منشی، پذیرش، پرستار بچه، رانندگی تاکسی، امدادگری، گارسونی و مقامات انتظامی خواهد بود.

کد خبر 757208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.