سومین باخت سهم والیبالیست‌های کشورمان / المپیک رویا شد

تیم ملی والیبال ایران با نتیجه سه بر یک مقابل کوبا مغلوب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم ملی والیبال ایران بامداد امروز _یکشنبه ششم خرداد_ از ساعت ۰۳:۳۰ در قالب مرحله گروهی لیگ ملت‌های والیبال مقابل تیم کوبا قرار گرفت و با نتیجه سه بر یک شکست خورد. دیدار امروز دو تیم، دوازدهمین جدال تاریخ والیبال ایران و کوبا بود که هفتمین برد را برای کوبا به همراه داشت و تیم ایران به پنج برد قبلی خود اکتفا کرد. تیم ملی والیبال ایران در بازی نخست خود مقابل صربستان با نتیجه سه بر یک و در بازی دوم با نتیجه سه بر صفر مقابل ایتالیا مغلوب شده بود.

تیم ملی والیبال ایران ساعت ۰۰:۰۰ بامداد روز دوشنبه، هفتم خرداد در چهارمین مسابقه خود در این رقابت‌ها به مصاف آرژانتین خواهد رفت.

اسامی بازیکنان تیم ملی والیبال ایران: میلاد عبادی‌پور، مهدی جلوه، علیرضا فراهانی مصلح‌آبادی، محمدرضا حضرت‌پور، پوریا حسین‌خانزاده، امین اسماعیل‌نژاد، جواد کریمی، میثم صالحی، محمدطاهر وادی، آرمان صالحی، محمد بربست، محمد ولی‌زاده، مبین نصری و مرتضی شریفی

سرمربی تیم ملی والیبال ایران: مائوریسیو موتا پائز

اسامی بازیکنان تیم ملی والیبال کوبا: مارلون هررا یانت، مانوئل کریستن توندیک، روبرت لندی سیمون، خاویر کونساپسیون، مایکل سانچز، میگل آن خل لوپز و رومن آلوارز گارسیا

سرمربی تیم ملی والیبال سرمربی: خسوس لوپز

سومین باخت سهم والیبالیستان کشورمان / المپیک رویا شد

ست نخست: ایران ۲۰ - ۲۵ کوبا

نخستین امتیاز دیدار به نام ایران ضرب شد، در ادامه دو تیم در امتیاز ۲ به تساوی رسیدند، اما بلندقامتان کشورمان با ایجاد اختلاف امتیاز خود را پیش انداختند. ایران نتیجه را ۵ بر ۲ کرد. اشتباهات تیم ایران و بازی حجومی کوبا موجب شد ضمن جبران اختلاف امتیاز، در روند امتیازگیری کوبا خود را پیش بیندازد. در نتیجه ۱۴ بر ۱۰ سرمربی ایران درخواست وقت استراحت داد تا مانع امتیازگیری کوبا شود.

بلندقامتان کشورمان به دنبال پیش افتادن در روند امتیازگیری بودند، اما کوبا اجازه سبقت‌گیری نداد تا با حفظ اختلاف چهارامتیازه خود پیش باشد. اختلاف امتیاز توسط بازیکنان کشورمان به ۲ رسید. در نتیجه ۲۱ بر ۲۰ سرمربی کوبا درخواست وقت استراحت داد که حاصل آن توپ و امتیاز برای کوبا بود. امتیاز ۲۵ توسط امتیاز مستقیم سرویس برای کوبا به دست آمد تا این تیم با برتری در این ست، در ست‌شماری پیش بیفتد.

ست دوم: ایران ۲۵ - ۱۴ کوبا

برخلاف ست اول، اولین امتیاز ست دوم برای کوبا رقم خورد و تیم ایران امتیاز تساوی را کسب کرد. ایران با استفاده از برتری خود در حمله نتیجه را ۴ بر ۲ کرد. سرویس ایران به امتیاز مستقیم تبدیل شد تا کوبا در نتیجه ۴ بر ۲ درخواست وقت استراحت کند. در امتیاز ۵ ایران، کوبا درخواست بازبینی داد که حاصل توپ و امتیاز برای ایران بود. ایران با نمایشی بهتر از ست نخست و استفاده از توپ‌های برگشتی، نتیجه را ۷ بر ۳ کرد.

بیرون رفتن سرویس کوبا امتیاز ۱۰ را به تیم ایران تقدیم کرد. تیزهوشی بازیکنان ایران در حملات نتیجه را ۱۲ بر ۶ کرد. سرمربی کوبا در نتیجه ۱۳ بر ۶ درخواست وقت استراحت کرد که حاصل آن امتیاز ۱۴ برای ایران بود. در ادامه کوبا با جبران چند امتیاز، نتیجه را ۱۷ بر ۱۰ کرد. در حالی که کوبا ۱۲ امتیازی بود ایران امتیاز ۲۰ را به نام خود ضرب کرد. امتیاز مستقیم سرویس نتیجه را ۲۲ بر ۱۲ کرد. توپ برگشتی به‌راحتی در جای خالی زمین کوبا خوابید تا ایران ۲۴ امتیازی شود. آخرین امتیاز ایران در یک حمله سریع رقم خورد تا ایران با نتیجه ۲۵ بر ۱۴ در ست دوم به برتری برسد و دو تیم در ست‌شماری به تساوی برسند.

ست سوم: ایران ۲۱ - ۲۵ کوبا

نخستین امتیاز ست سوم برای کوبا رقم خورد اما بلافاصله امتیاز تساوی برای ایران ضرب شد. امتیاز مستقیم سرویس نتیجه را ۳ بر یک برای ایران کرد. امتیاز یک رالی طولانی در نهایت به نام کوبا شد تا دو تیم در امتیاز ۳ به تساوی برسند. در نتیجه ۶ بر ۳ به سود کوبا درخواست وقت استراحت کرد که حاصل آن توپ و امتیاز برای ایران بود. ایران امتیاز ۷ را در حالی کسب کرد که کوبا ۱۰ امتیازی بود.

به‌هم‌ریختگی زمین کوبا و ضربه محکم صالحی امتیاز ۱۰ را برای ایران به دنبال داشت. با وجود اینکه اختلاف امتیاز به عدد ۲ رسیده بود، سه سرویس متوالی ایران خراب شد تا نتیجه ۱۶ بر ۱۳ به سود کوبا شود. دفاع روی تور کوبا مانع شد تا دو تیم به تساوی برسند و نتیجه ۱۹ بر ۱۶ شد. جنگندگی والیبالیست‌های کشورمان اختلاف را به یک رساند تا سرمربی کوبا در نتیجه ۱۹ بر ۱۸ درخواست وقت استراحت کند که حاصل آن توپ و امتیاز برای ایران بود. دو تیم در امتیاز ۱۹ به تساوی رسیدند. در نتیجه ۲۱ بر ۱۹ موتا پایز برای ایران درخواست وقت استراحت کرد که حاصلی نداشت و کوبا ۲۲ امتیازی شد. کوبا با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ در این ست به برتری رسید تا با نتیجه ۲ بر یک در ست‌شماری پیش بیفتد.

ست چهارم: ایران ۲۱ - ۲۵ کوبا

کوبا در همان ابتدای ست دو امتیاز پیاپی گرفت. با استفاده از توپ‌های برگشتی امتیاز اول ایران رقم خورد. کوبا ابتدا سعی کرد تا اختلاف امتیاز ایجاد کند و نتیجه را ۵ بر ۲ به سود خود کرد. در امتیاز ۵ کوبا، ایران درخواست بازبینی داد که حاصلی نداشت. کوبا با استفاده از قابلیت‌های سیمون، در روند امتیازگیری اختلاف خود را حفظ کرد تا نتیجه ۸ بر ۴ شود.

در امتیاز ۶ ایران، کوبا درخواست بازبینی داد که حاصلی نداشت و نتیجه ۱۰ بر ۶ شد. مرتضی شریفی امتیاز ۷ را برای ایران کسب کرد. سرویس کوبا به بیرون رفت تا ایران ۱۰ امتیازی شود. ضعف تیم کشور ما در دفاع و استفاده از توپ‌های برگشتی اختلاف امتیاز را به ۶ رساند. در نتیجه ۱۶ بر ۱۰ ایران درخواست وقت استراحت کرد که حاصلی نداشت. کوبا با اختلاف ۵ امتیازی به امتیاز ۲۰ رسید.

در نتیجه ۲۱ بر ۱۶ درگیری‌هایی زیر تور بین بازیکنان دو تیم رخ داد. سرویس کوبا به امتیاز مستقیم ۲۲ تبدیل شد. سرویس سریع مرتضی شریفی امتیاز ۲۱ را برای ایران کسب مرد تا در نتیجه ۲۳ بر ۲۱ کوبا درخواست وقت استراحت کند. کوبا در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به برتری رسید تا با نتیجه سه بر یک پیروز دیدار شود.

کد خبر 757148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.