مشوق‌های بافت فرسوده شامل ۲۴ شهر استان گلستان می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با بیان اینکه تامین زمین در هر شهر باید براساس برنامه منحصر به‌فرد آن بخش باشد، گفت: از ۳۶ شهر استان ۲۴ شهر دارای محدوده مصوب هستند که می‌توانند از مشوق‌های بافت فرسوده استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، سید مهدی مهیایی شامگاه _شنبه، پنجم خرداد_ در جلسه شورای مسکن استان، اظهار کرد: بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن همکاری قابل قبولی داشتند.
وی خواستار تسهیل مسیر وصول مطالبات بانکی شد و افزود: مسکن نیاز و اولویت اساسی کشور است و همه باید به نحو احسن به تکالیف خود عمل کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با بیان اینکه تأمین زمین در هر شهر باید بر اساس برنامه منحصر به فرد آن شهر صورت گیرد، ادامه داد: از ۳۶ شهر استان ۲۴ شهر دارای محدوده مصوب هستند و می‌توانند از مشوق‌های بافت فرسوده استفاده کنند.
وی با اشاره به طرح‌های تشویقی برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، افزود: مشوق‌های ارزشمندی برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر قرار داده شده که ضروری است به مردم اطلاع‌رسانی شود.
مهیایی با بیان اینکه سازندگان در بافت‌های فرسوده از معافیت‌های ۱۰۰ درصدی برخوردارند، گفت: عملکرد برخی شهرداری‌های استان قابل قبول نیست و انتظار اقدامات جهشی در این شهرها را داریم.
وی اضافه کرد: کارگروه اجاره‌بها با همکاری دستگاه‌هایی همچون اقتصاد و دارایی، مالیاتی، ثبت اسناد، معاونت اقتصادی استانداری، سازمان برنامه و بودجه، راه و شهرسازی و نمایندگان بخش خصوصی باید نظر خود را در خصوص شرایط اجاره‌بها در استان ارائه کنند تا به شورای عالی مسکن ارسال شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان تاکید کرد: شهرداری‌ها در زمینه ثبت سامانه مسکن همکاری لازم را با فرمانداری‌ها داشته باشند.
وی در خاتمه خواستار تشکیل تیمی متشکل از پنج دستگاه برای ساماندهی بازار مسکن، زمین و اجاره‌بها شد و افزود: این اقدام ظرف بیست و چهار ساعت آینده انجام شود.
کد خبر 757122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.