چوب ترمو، انتخابی هوشمندانه برای دکور پشت تلویزیون!

در این مقاله ایده هایی برای استفاده از چوب ترمو پشت تلویزیون (TV Wall) معرفی کرده ایم تا بتوانید دیوار پشت تلویزیون منزلتان را دکور کنید.

آیا از دیدن دیوار خالی و بی‌روح پشت تلویزیون خسته شده‌اید؟ به دنبال ایده‌ای نو و خلاقانه برای زیباتر کردن منزلتان هستید؟ ما به شما چوب ترمو را پیشنهاد می‌دهیم! چوب ترمو، نوعی چوب فرآوری شده است که با گذراندن فرآیندی خاص، به طور کامل در برابر رطوبت، پوسیدگی، حشرات و قارچ ها مقاوم می‌شود. این ویژگی ها، چوب ترمو را به گزینه‌ای ایده‌آل برای استفاده در دکوراسیون داخلی، به خصوص دیوار پشت تلویزیون، تبدیل کرده است.

در این مقاله قصد داریم ایده های جدید برای استفاده از چوب ترمو پشت تلویزیون یا همان TV Wall معرفی کنیم تا به این ترتیب بتوانید بدون نیاز به پرداخت هزینه به طراحان دکوراسیون، دیوار پشت تلویزیون را به زیباترین شکل ممکن دکور کنید.

ایده هایی برای استفاده از چوب ترمو پشت تلویزیون

یکی از مهمترین عواملی که باعث شده تا امروزه اکثر مردم و فعالان دکوراسیون داخلی، چوب ترمو (ترموود) را بهترین متریال برای نصب در دیوار پشت تلویزیون بدانند، تنوع بالای طرح هایی است که می‌توان با آن اجرا کرد. به عبارت دیگر این متریال دست شما را برای طراحی و اجرای یک TV Wall جذاب باز می‌گذارد و این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید همان ایده‌ای که در ذهن دارید را پیاده سازی کنید.

در ادامه چند ایده جدید برای طراحی TV Wall با چوب را برای شما لیست کرده ایم؛

  • دیوارپوش ساده با چوب ترمو

شیک‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین ایده، نصب چوب ترمو به صورت ساده در سرتاسر دیوار پشت تلویزیون است. این کار، ظاهری شیک و مدرن به فضای منزل شما می‌دهد و به دلیل سادگی، با هر نوع دکوراسیونی هماهنگ می‌شود.

چوب ترمو، انتخابی هوشمندانه برای دکور پشت تلویزیون!

  • ترکیب چوب ترمو با متریال های دیگر

چوب ترمو را می‌توان با متریال های دیگر مثل کاغذ دیواری ساده یا سه بعدی، سنگ، ماربل شیت و ... ترکیب کرد. شما می‌توانید قسمتی از دیوار پشت تلویزیون را با کاغذ دیواری یا ماربل شیت و بخش دیگر آن را با چوب ترموود بپوشانید. یا حتی می‌توانید کل دیوار را با سنگ کار کنید و اطراف آن را با چوب قاب بگیرید.

  • ساخت میز تلویزیون دیواری با چوب ترمو

ساخت میز تلویزیون دیواری، از دیگر ایده های جدید و پرطرفدار استفاده از چوب ترمو برای TV Wall است. این مدل میزها که می‌توان آن ها را در رنگبندی متنوع و ابعاد و طرح های مختلف ساخت، برای خانه های کوچک انتخابی ایده‌آل هستند. حالا شما می‌توانید برای زیباتر شدن فضا، بخشی از دیوار پشت تلویزیون را با چوب های باریک بپوشانید و در قسمت پایین تلویزیون هم یک میز چوبی نصب کنید.

چوب ترمو، انتخابی هوشمندانه برای دکور پشت تلویزیون!

قیمت ترموود پشت تی وی و عوامل موثر بر آن

قیمت چوب ترمو پشت تلویزیون نیز مانند همه دیوارپوش ها و متریال هایی که در صنعت ساختمان سازی استفاده دارند، از عوامل متعدد تاثیر می‌پذیرد. از جمله این عوامل می‌توان به جنس چوب، ضخامت آن، ابعاد چوب، رنگ، نوع چوب ترموود (فنلاندی یا ایرانی) و موارد این چنینی اشاره کرد. ضمنا خرید از تولیدکننده ترموود ایرانی یا واردکننده مستقیم ترموود فنلاندی هم تاثیر چشمگیری در قیمت آن دارد!

چرا چوب ترمو را برای پشت تلویزیون انتخاب کنیم؟

در مقدمه بحث به برخی از مزایا و ویژگی های خاص ترموود اشاره کردیم، اما این حق مطلب را ادا نمی‌کند چون این متریال علاوه بر موارد شمرده شده، مزایای دیگری هم دارد که آن را به بهترین متریال برای دیوار پشت تلویزیون تبدیل می‌کنند.

برخی از مهمترین این مزایا و ویژگی ها عبارتند از؛

  • قابلیت نورپردازی: چوب ترمو برخلاف سایر متریال ها مثل کاغذ دیواری، سنگ، ماربل شیت و ... قابلیت نورپردازی دارد. بنابراین شما می‌توانید با نصب لامپ های کوچک در زوایای مختلف آن فضایی منحصر به فرد و جذاب در منزل خود خلق کنید.
  • عایق صدا: چوب های ترموود عایق صدا نیز محسوب می‌شوند و تا حد زیادی از عبور صدا ممانعت می‌کنند. به این ترتیب نصب آن ها در دیوار پشت تلویزیون از خروج صدا به محیط اطراف جلوگیری می‌کند.
  • تنوع رنگی بالا: ترموودها قابلیت رنگ پذیری دارند و خیلی راحت با استفاده از رنگ مخصوص چوب می‌توان آن ها را رنگ آمیزی کرد. پس فرقی ندارد دکوراسیون سالن پذیرایی یا TV Room چه رنگی دارد، در هر صورت می‌توانید از این متریال به عنوان دیوارپوش استفاده کنید.
  • قابل شستشو بودن: خانم ها روی تمیزی خانه حساسیت زیادی دارند! از طرفی چون تلویزیون به نوعی کانون توجه است، مطمئنا دیوار پشت آن هم بیشتر از دیگر قسمت های خانه در چشم خواهد بود پس باید کاملا تمیز و عاری از گردوخاک و آلودگی باشد. چوب ترموود جزو معدود دیوارپوش های قابل شستشو است که با کمک یک دستمال مرطوب، تمیز و براق می‌شود.

سخن پایانی

در آخر این که برای طراحی و ساخت دیوار پشت تلویزیون با چوب ترموود بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید؛

  • در انتخاب طرح و رنگ چوب حتما به متراژ و نورپردازی فضای مورد نظر توجه کنید.
  • برای نصب ترموود و نورپردازی از افراد متخصص کمک بگیرید.
  • از برندهای معتبر و شناخته شده در این حوزه خرید کنید.
  • اگر به دنبال گزینه اقتصادی هستید، از ترمووال چوبی استفاده کنید.
کد خبر 757038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.