اعزام هیئت‌های تجاری قزوین به افغانستان، پاکستان و هند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین از اعزام هیئت‌های تجاری قزوین به سه کشور افغانستان، پاکستان و هندوستان تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، مهدی عبدیان امروز _شنبه پنجم خرداد_ در نشست شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت اظهار کرد: سال گذشته به دلیل مشکلات مالی نتوانستیم هیئت‌های تجاری را به کشورهای هدف اعزام کنیم که امسال این روند بهبود پیدا می‌کند.

وی افزود: در سال جاری با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته هیئت‌های تجاری را به کشورهای افغانستان، هندوستان و پاکستان اعزام خواهیم کرد. در ضمن ششمین نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی اکسپوی تهران دستاورد خوبی برای استان قزوین داشت و نشست‌های مهمی را با تجار خارجی برگزار کردیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین از فعال‌سازی دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی قزوین در اربیل عراق خبر داد و خاطرنشان کرد: نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی و صنعتی استان قزوین نیز مرداد سال جاری در اربیل عراق برپا خواهد شد.

عبدیان با اشاره به سفر هفته قبل هیئت‌های تجاری اتاق قزوین به دو استان ارزروم و وان کشور ترکیه ادامه داد: این سفرها دستاوردهای تجاری و بازرگانی مناسبی برای استان قزوین در جهت صادرات محصولات ما داشته است.

به گزارش ایمنا، در این جلسه ارائه تسهیلات سازمان ملی استاندارد برای ترخیص هم‌زمان محموله‌های واردات شرکت‌های تولیدی و بازرگانی و امکان اظهار و ترخیص درصدی کالاهای اولویت یک و دو موجود در اماکن گمرکی و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تا ثبت اطلاعات منشأ ارز از دستورکارهای مطرح شده بود.

کد خبر 757003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.