افزایش یک‌میل یونی جوجه‌ریزی در قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از افزایش حدود یک‌ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در اردیبهشت‌ سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از افزایش حدود یک میلیون قطعه جوجه‌ریزی در اردیبهشت سال جاری در قیاس با مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار کرد: اردیبهشت سال جاری چهار میلیون و ۳۵ هزار قطعه جوجه‌ریزی داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹۰۴ هزار قطعه بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه نسبت به اردیبهشت ۱۴۰۲ حدود ۳۰ درصد افزایش جوجه‌ریزی داشتیم، افزود: جوجه‌ریزی‌ها در ۱۹۰ مرغداری نیمچه‌گوشتی استان قزوین صورت می‌گیرد و بیشترین میزان جوجه‌ریزی هم در دو شهرستان تاکستان و قزوین اتفاق می‌افتد.

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین از برنامه این سازمان برنامه تولید ۸۵ هزار تن گوشت مرغ در استان قزوین تا پایان سال ۱۴۰۳ خبر داد و خاطرنشان کرد: تمام مرغداری‌های فعال استان قزوین می‌توانند ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در ماه داشته باشند.

عطایی از توزیع حدود ۵.۴ تن کود برای کشت بهاره خبر داد و اضافه کرد: حدود ۹۱ درصد این کود از نوع ازته و ۹ درصد باقی‌مانده هم کودهای پتاسه و فسفاته بوده که کارگزاران شرکت خدمات حمایتی این کودها را بین کشاورزان توزیع کردند.

وی با بیان اینکه حدود ۳۸۰ تن کود کشاورزی برای کشت چغندرقند توزیع شده است، ادامه داد: ۴۰ درصد این کود ازته، ۳۳ درصد فسفاته و ۲۳ درصد هم پتاسه بوده که عامل این توزیع هم کارخانجات قند قزوین بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به ضرورت تهیه و توزیع مناسب کودهای مورد نیاز کشاورزان گفت: پایدارسازی تولیدات کشاورزی در گرو توزیع به‌موقع و مناسب کود استاندارد و باکیفیت است که نقش مهمی در کیفیت و میزان تولید محصولات کشاورزی ایفا می‌کند.

کد خبر 756973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.