لزوم توجه به نشاط اجتماعی و غنی‌سازی اوقات فراغت نسل جوان

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: مجموعه مدیریت شهری با توجه به بعضی موضوعات همچون ایجاد مجموعه‌های ورزشی و ایستگاه‌های نشاط در غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، نقش فعالی دارد.

مهدی اصفهانیان‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به نزدیکی به فصل تابستان و مسئله اوقات فراغت اظهار کرد: در راستای ایجاد نشاط اجتماعی برنامه‌های مهمی در حوزه بهبود سیما، منظر و فضای سبز شهری در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار گرفته است.

وی افزود: اجرای پروژه‌های متنوع نورپردازی در سطح مناطق هشت‌گانه با محوریت پیرامون حرم کریمه اهل بیت (س) و مسجد مقدس جمکران، اجرای المان‌ها شهری، دیواره‌نگاره‌ها و نقاشی‌های دیواری از جمله موضوعاتی است که در مناطق هشت‌گانه در حال اجرا است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: در کنار مباحث نورپردازی و بهبود سیما، منظر شهر، مباحث سلسله جشن‌های مناسبتی است که در ایام مختلف سال برگزار می‌شود و نقش مؤثری در ایجاد شور و نشاط اجتماعی، رضایت شهروندان و زائران حرم کریمه اهل بیت دارد و در دستور کار مجموعه مدیریت شهری است.

اصفهانیان‌مقدم عنوان کرد: موضوعات مربوط به نظم، نظافت و پاکیزگی شهر قم از دیگر مباحث مورد توجه مجموعه مدیریت شهری است که به همین منظور روزانه ۱۵۰۰ پاکبان با به‌کارگیری ماشین‌آلات مکانیزه شهری در سطح مناطق هشت‌گانه فعالیت می‌کنند.

وی تاکید کرد: در میان کلان‌شهرهای کشور، شهر قم به عنوان یکی از شهرهای پاکیزه و تمیز شناخته می‌شود و همین پاکیزگی در افزایش شادی و نشاط و روحیه شهروندان و زائران مؤثر بوده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم درباره مجموعه سایت‌ها و سوله‌های ورزشی تاکید کرد: وجود هفت مجموعه سوله‌های فرهنگی و ورزشی در هفت منطقه شهری در اختیار پیمانکاران واجد شرایط قرار گرفته است تا خدمات خوبی را در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و حتی آموزشی برای شهروندان داشته باشد.

اصفهانیان‌مقدم از تأثیر سوله‌های ورزشی در افزایش نشاط اجتماعی و ارتقای سطح سلامت جسمی، روحی و روانی خبر داد و گفت: افرایش مجموعه‌های ورزشی روباز در بوستان‌های سطح شهر از تأکیدات مجموعه مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: با تلاش مجموعه مدیریت شهری، سرانه فضای سبز از ۱۳ متر مربع به ۲۰ متر مربع ارتقا پیدا کرد و اکنون به دنبال آن هستیم تا سرانه فضای سبز را به ۲۵ متر مربع برسانیم. به ویژه در مناطقی همچون منطقه هشت که بافت متراکمی دارد و شهروندان در آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند، ایجاد بوستان‌ها و افزایش سرانه فضای سبز نقش تأثیرگذاری در ارتقای شور نشاط شهروندان دارد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: کنترل آلودگی هوا و مقابله با ریزگردها و در مجموع اقدامات زیست‌محیطی و شهری نقش زیادی در ارتقای سطح شور و نشاط و روحیه شهروندان و زائران حرم کریمه اهل بیت داشته است.

کد خبر 756909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.