آخرین جزئیات نقل و انتقالات فرهنگیان ۱۴۰۳ + اولویت‌ها، موارد منع انتقال و نحوه انصراف

ثبت‌نام فرهنگیان برای نقل و انتقالات برون استانی از فردا شنبه ۵ خرداد از طریق سامانه الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شیوه‌نامه نقل و انتقال نیروهای رسمی و پیمانی آموزش و پرورش متقاضی انتقال دائم و موقت برون استانی با تأکید بر مدیریت کمبود و بهبود تراز نیروی انسانی و سایر ضوابط و مقررات مربوط برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از سوی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، بیست‌ونهم اردیبهشت امسال (۱۴۰۳) خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد.

فرایند نقل و انتقال برون استانی با توجه به فهرست فضلی امتیاز تأیید شده متقاضیان و بر اساس جداول تراز نیروی انسانی ادارات (به تفکیک اداره / گروه رشته / جنسیت) و با رعایت دستورالعمل توسعه سنواتی ساماندهی نیروی انسانی مطابق جدول زمان‌بندی اجرا و ثبت‌نام فرهنگیان برای نقل و انتقالات برون استانی از فردا شنبه، پنجم خرداد از طریق سامانه الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش آغاز می‌شود.

برای حفظ و بهبود توازن نیروی انسانی با رعایت مقتضیات منطقه و استان، انتقالات درون استانی با هماهنگی حداکثری با مفاد این بخشنامه و سامانه مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری به اداره‌کل آموزش و پرورش استان تفویض می‌شود.

ضوابط و مقررات ثبت درخواست انتقال

انتقال دائم: دارا بودن حداقل پنج سال سنوات خدمت تجربی مشروط به رعایت تراز نیروی انسانی منطقه / استان نیاز است. فرهنگیانی که در سال تحصیلی جاری در وضعیت انتقال موقت هستند، با دارا بودن شرایط انتقال دائم (حداقل پنج سال سنوات تجربی)، در صورت درخواست خود در سامانه، بدون اعلام نظر مبدا و مقصد محل خدمت به صورت سیستمی وضعیت انتقال آنها تبدیل به دائم خواهد شد و در صورتی که شرایط انتقال دائم را نداشته باشند (کمتر از پنج سال سنوات تجربی) با درخواست خود در سامانه، انتقال موقت آنها به صورت سیستمی تمدید خواهد شد.

انتقال موقت: دارا بودن حداقل دو سال سنوات خدمت تجربی مشروط به رعایت تراز نیروی انسانی منطقه / استان؛ منظور از محاسبه سابقه خدمت تجربی، خدمت تمام وقت آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش تا تاریخ سی‌ویکم شهریور ۱۴۰۳ است.

مدت سوابق حق‌التدریس و سوادآموزی جزو سابقه محسوب نمی‌شود

مدت سوابق خدمت به صورت حق‌التدریس، نهضت سوادآموزی، مأموریت به سایر دستگاه‌ها، تحصیل در مراکز تربیت معلم، تربیت دبیر، خدمت نظام وظیفه، قرارداد کار معین و … جزو سابقه خدمت تجربی برای انتقال محسوب نمی‌شود.

امتیاز ویژه برای ۲ استان

در صورت انتخاب ورود به یکی از مناطق تابعه ادارات کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و سیستان و بلوچستان (به غیر از مرکز استان)، فرم امتیازات متقاضی با ضریب ۱.۲ (یک و دو دهم) بررسی می‌شود و خروج از مناطق تابعه استان‌های دارای مازاد نیرو با ضریب ۱.۲ (یک و دو دهم) محاسبه می‌شود.

درخواست‌های خارج از سامانه امکان‌پذیر نیست

فرایند جابه‌جایی کارکنان توسط سامانه پردازش می‌شود، هر گونه مکاتبه با موضوع درخواست جابه‌جایی ممنوع است و ترتیب اثر داده نخواهد شد، نظارت بر فرایند نقل و انتقالات، بر عهده مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری به عنوان بالاترین مرجع تأیید و رسیدگی است.

اقدامات مربوط به متقاضیان:

۱- ثبت اطلاعات و تکمیل فرم امتیازبندی در بازه زمانی مشخص شده در سامانه my.medu.ir؛ تبصره: پذیرش درخواست‌های خارج از سامانه یا پس از مهلت تعیین شده امکان‌پذیر نخواهد بود .

۲) بارگذاری مدارک و مستندات در سامانه بر اساس جدول زمان‌بندی؛ تبصره: در صورت اعلام اداره‌کل استان مبدأ، متقاضی آمادگی ارائه اصل مستندات را داشته باشد.

۳) افراد منتقل شده (انتقال موقت) سال قبل نیز در صورت درخواست تبدیل به انتقال دائم یا تمدید انتقال موقت، مکلف به ثبت‌نام در سامانه هستند.

موارد اولویت انتقال

مشمولان موارد ذیل مشروط به رعایت تراز نیروی انسانی (عدم نیاز در مبدا و عدم ایجاد مازاد نیرو در مقصد) و با داشتن حداقل سنوات خدمت تجربی مقرر، در اولویت انتقال هستند:

۱) فرهنگی که خود، همسر یا فرزند وی به بیماری حاد و صعب‌العلاج مبتلا بوده، در صورت ارائه تأییدیه شورای پزشکی مبنی بر اینکه قادر به ادامه خدمت در آن منطقه نباشد.

۲) زوجین فرهنگی متقاضی انتقال به محل خدمت همسر

۳) فرهنگیانی که همسر آنان شاغل در واحدهای زیرمجموعه ستاد کل نیروهای مسلح بوده و طبق امریه دستگاه مربوطه (بدون درخواست خود) منتقل شده باشند.

۴) فرهنگیان دارای حداقل ۳۰ سال سابقه خدمت مشروط به حداقل دو سال استمرار خدمت

۵) بانوان فرهنگی دارای سه فرزند زیر ۱۲ سال (ملاک محاسبه سن فرزندان تا تاریخ سی‌ویکم شهریور ۱۴۰۳ است)

۶) پدر، مادر، همسر و فرزند شهید

۷) جانبازان بالای ۲۵ درصد

۸) همسر و فرزند جانباز ۵۰ درصد به بالا؛ تبصره: موافقت با درخواست انتقال همسر جانباز در صورت تغییر دائم محل اشتغال جانباز در همان سال با ارائه مدارک معتبر و تأییدیه از مراجع ذی‌صلاح به استناد ماده ۱۷ آئین‌نامه قانون تسهیلات استخدامی و جانبازان بلامانع است.

موارد منع انتقال

۱) انتقال برون استانی دانشجویان متعهد خدمت در طول مدت تحصیل ممنوع است، در نقل و انتقال درون استانی مشروط به رعایت تراز نیروی انسانی، امکان انتقال آنها با موافقت مبدأ و مقصد میسر خواهد بود.

۲) انتقال نیروهای قراردادی انجام کار معین ممنوع ا

است .۳) به استناد تبصره ۴ تصویب‌نامه شماره ۸۳۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش مورخ هشتم آذر ۱۳۹۹ درخواست خروج نیرو از بوم به منزله قطع رابطه استخدامی و ابقای ردیف برای بوم خواهد بود؛ لذا کارکنان جذب شده از طریق این مصوبه، امکان خروج از بوم را ندارند و مسئولیت عواقب حقوقی آن بر عهده شخص متقاضی است.

تبصره ۱: این موضوع مشمول متقاضیان انتقال و مأموریت بین دستگاهی نیز هست.

تبصره ۲: در خصوص نقل و انتقال درون استانی بر اساس بخشنامه مصوبه «کارگروه توسعه مدیریت استان» عمل خواهد شد.

۴) انتقال دائم یا موقت متعهدین خدمت موضوع ماده ۳ قانون متعهدین خدمت به دانشگاه‌های وابسته یا غیروابسته و همچنین سازمان‌ها، مراکز، مؤسسات وابسته دارای ماهیت حقوقی مستقل یا غیردولتی، مؤسسات یا سازمان‌های دارای آئین‌نامه یا ظرفیت قانونی استخدامی خاص، هیئت امنایی بودن و نیز سایر دستگاه‌های اجرایی و نهادها و مدارس وابسته به آنان قبل از ایفای کامل تعهد یا تعیین تکلیف آن (پرداختن خسارت با داشتن کارت پایان خدمت) ممنوع است و مشمول موارد اولویت انتقال نمی‌شوند.

تبصره: داشتن تعهد خدمتی موضوع ماده ۳ قانون متعهدین خدمت برای مستخدمان رسمی‌قطعی، مانع درخواست انتقال درون سازمانی آموزش و پرورش نمی‌شود.

در صورت احراز نشدن شرایط و استحقاق افراد منتقل شده، با متخلفان برای مقررات برخورد خواهد شد، تحقق انتقال منوط به رعایت تراز نیروی انسانی (نبود نیاز در مبدأ، وجود نیاز و نبود ایجاد مازاد نیرو در مقصد) است؛ در خصوص همسران نظامی، تنها به درخواست افراد معرفی‌شده در لیست واحد ستاد کل نیروهای مسلح تربیت اثر داده خواهد شد.

انتقال نیروی آموزشی به واحدهای اداری قبل از شروع سال تحصیلی

انتقال نیروهای آموزشی به واحدهای اداری، تا قبل از شروع سال تحصیلی امکان‌پذیر خواهد بود؛ مراجعه نکردن افراد انتقال‌یافته به محل‌های تعیین شده پس از اعلام نتیجه، غیبت تلقی می‌شود، لذا لازم است مبادی خدمتی از به‌کارگیری آنان خودداری کرده و ادارات آموزش و پرورش مقصد نیز مراتب غیبت را به هیئت تخلفات اداری کارکنان اعلام کنند.

انصراف از انتقال دائم پس از تأیید نهایی ممنوع

انصراف از انتقال دائم پس از تأیید نهایی، ممنوع است و ترتیب اثر داده نخواهد شد.

ادارات شهرستان‌ها و مناطق مقصد، مکلف هستند یک ماه قبل از پایان دوره انتقال موقت افراد منتقل شده سال قبل، نسبت به اطلاع‌رسانی به آنان اقدام و در پایان دوره انتقال، نسبت به پیگیری و تعیین وضعیت خدمتی افراد اقدام کنند؛ مسؤولیت اطلاع‌رسانی، نظارت بر حسن اجرا و پاسخگویی مناسب به متقاضیان انتقال برون و درون استانی با مدیرکل آموزش و پرورش استان‌ها است.

از مراجعه متقاضیان به واحدهای ستادی خودداری شود و مکاتبه و ارائه درخواست خارج از سامانه مربوطه یا مراجعه حضوری متقاضیان به وزارتخانه و مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری در رابطه با انتقال، ممنوع است و در نتایج ارزیابی عملکرد استان‌ها لحاظ خواهد شد.

کد خبر 756815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    0 0
    سلام تبصره ای که گفته خروج از بوم به منزله ی خروج از استخدام هستش پس تکلیف کسی که بعد استخدام ازدواج کرده و الان میخواد بره محل کار همسرش چیه؟و مصوبه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت رو چرا در نظر نگرفتن طبق این مصوبه به افرادی که بعد استخدام متاهل شدن اجازه ی انتقالی بدن