تداوم رگبار و رعدوبرق تا پایان هفته / وزش باد شدید و گردوخاک در مناطق شرقی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم رگبار و رعدوبرق تا پایان هفته و وزش باد شدید و گردوخاک در مناطق شرقی خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز سامانه بارشی تقویت و در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان، سواحل دریای خزر و بعضی نقاط واقع در غرب و مرکز کشور و بعضی نقاط در شمال شرق، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران و مازندران بارش شدت خواهد داشت و یکشنبه گستره بارش در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، قم، شمال استان‌های همدان، مرکزی و بعضی نقاط اصفهان خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: شنبه و سه‌شنبه در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، بعضی مناطق کوهستانی استان گلستان و شرق سمنان، افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

ضیائیان ادامه داد: چهارشنبه در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی و بعضی نقاط دامنه‌های جنوبی آن بارش رخ خواهد داد و طی پنج روز آینده ریزش تگرگ در بعضی مناطق مستعد و وزش باد شدید به همراه گرد و خاک و فعالیت سامانه بارشی دور از انتظار نیست.

وی گفت: از امروز تا سه‌شنبه در مناطقی از شمال شرق و شرق کشور، وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و تا آخر هفته در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل، وزش باد شدید و گرد و خاک انتظار می‌رود؛ طی دو روز آینده شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود و یکشنبه و دوشنبه دریای خزر مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا قسمتی ابری، از بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۳۱ و کمینه ۱۷ درجه سانتی‌گراد است و روز یکشنبه، صاف تا قسمتی ابری، از بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید با گرد و خاک با بیشینه ۳۲ و کمینه ۱۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 756781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.