کامبک رویایی پرسپولیس در شب عجیب‌وغریب آزادی / استقلال در جهنم وطنی صدر جدول را جا گذاشت

هفته بیست‌وهشتم لیگ‌برتر فوتبال با نتایج عجیبی به پایان رسید که دراماتیک‌ترینِ آن، برتری پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان با یک کامبک تاریخی بود که این تیم را با تساوی استقلال مقابل نساجی پس از هفته‌ها به صدر جدول رساند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هفته بیست‌وهشتم از بیست‌وسومین دوره رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال باشگاه‌های ایران روز گذشته _جمعه چهارم خرداد_ با انجام هشت بازی به‌صورت همزمان از ساعت ۱۹:۴۵ آغاز و پیگیری شد که با کامبک و پیروزی پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان و توقف استقلال تهران در برابر نساجی قائم‌شهر به پایان رسید که منجر به صدرنشینی قرمزپوشان پایتخت پس از هفته‌های طولانی شد که پیش‌تر آبی‌های تهران به آن تکیه زده بودند.

جدول لیگ‌برتر فوتبال در پایان هفته بیست‌وهشتم:

کامبک رویایی پرسپولیس در شب عجیب‌وغریب آزادی / استقلال در جهنم وطنی صدر جدول را جا گذاشت

فولاد خوزستان ۱ - ذوب‌آهن اصفهان ۰

تیم‌های فولاد خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان در چارچوب هفته بیست‌وهشتم لیگ‌برتر فوتبال ایران روز _جمعه چهارم خرداد_ در ورزشگاه فولادآرنای خوزستان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی یک بر صفر تیم فوتبال فولاد خوزستان مقابل ذوب‌آهن اصفهان به پایان رسید.

بازی در نیمه اول شرایط پایاپایی داشت و موقعیت‌های خلق شده توسط بازیکنان دو تیم راه به چهارچوب یکدیگر نمی‌برد اما در نیمه دوم شرایط متفاوت بود. فولاد خوزستان که از نتایج بازی‌های هم‌زمان آگاه بود، برای کسب حداکثر امتیاز این بازی به آب‌وآتش زد و در نهایت اشتباه فروزان و ضربه سر خوب کولیبالی موجب شد این تیم به گل پیروزی دست پیدا کند.

کامبک رویایی پرسپولیس در شب عجیب‌وغریب آزادی / استقلال در جهنم وطنی صدر جدول را جا گذاشت

بازی تا پایان با همین نتیجه یک بر صفر ادامه پیدا کرد تا در نهایت فولاد خوزستان سه امتیازی بسیار مهم را در ورزشگاه خانگی خود به دست بیاورد. فولاد خوزستان با پیروزی خوبی که برابر ذوب‌آهن تجربه کرد، اکنون ۲۵ امتیازی شد و تیم عبدالله ویسی اختلاف خوبی با منطقه سقوط ایجاد کرده است. ذوب‌آهن هم با ۳۶ امتیاز در رده نهم باقی ماند.

گل‌گهر سیرجان ۲ - آلومینیوم اراک ۳

در چارچوب هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر فوتبال ایران، گل‌گهر سیرجان روز گذشته _جمعه چهارم خرداد_ در ورزشگاه شهید سلیمانی میزبان آلومینیوم اراک بود و شاگردان سیدمجتبی حسینی به مصاف شاگردان مارینوس اوزونیدیس رفتند و توانستند به پیروزی پرگل خارج‌ازخانه دست پیدا کنند.

در این دیدار که در ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان برگزار شد آلومینیوم در دقیقه ۵ مسابقه با ضربه رضا جبیره به گل برتری دست یافت، اما ۱۴ دقیقه بعد این سعید سحرخیزان بود که بازی را به تساوی کشید تا نیمه اول با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

در نیمه دوم رضا جبیره یا گل دوم خود تیمش را از میزبان پیش انداخت، اما ۴ دقیقه بعد درگیری بازیکن موجب اخراج عارف حاجی‌عیدی و علیرضا علیزاده بازیکنان دو تیم شد. در ادامه و در دقیقه ۷۸ سیدمهران موسوی مدافع آلومینیوم با دریافت کارت زرد دوم اراکی‌ها را ۹ نفره کرد تا در این شرایط سخت و ۱۲ دقیقه بعد در دقیقه ۹۰ امین کاظمیان سومین گل شاگردان سیدمجتبی حسینی را وارد دروازه گل‌گهر کند.

کامبک رویایی پرسپولیس در شب عجیب‌وغریب آزادی / استقلال در جهنم وطنی صدر جدول را جا گذاشت

گل‌گهر نیز در دقایق تلف‌شده کوتاه نیامد و در دقیقه ۹۶ از روی نقطه پنالتی بوسیله احمدرضا زنده‌روح بازی را سه بر دو کرد و بدین ترتیب با پیروزی آلومینیوم این تیم با ۳۸ امتیاز بالاتر از گل‌گهر در رده هفتم جای این تیم سیرجانی را گرفت.

در دقایق پایانی پنالتی که به سود گل‌گهر اعلام شد اعتراض شدید بازیکنان و کادرفنی آلومینیوم را همراه داشت و چند نفر از نیمکت‌نشینان و مهران موسوی مدافع آلومینیوم کارت زرد و قرمز دریافت کردند.

ملوان بندرانزلی ۰ - صنعت‌مس رفسنجان ۱

در چارچوب هفته بیست‌وهشتم لیگ‌برتر فوتبال باشگاه‌های ایران، مصاف تیم‌های پنجم و دهم جدول بین تیم‌های فوتبال ملوان بندرانزلی و صنعت‌مس رفسنجان در ورزشگاه سن‌سیروس انزلی برگزار شد که این دیدار چندان هیجان‌انگیز نبود و در نهایت این مسابقه با تک‌گل سجاد شهباززاده در دقیقه ۵۲ به نفع شاگردان محرم نویدکیا به پایان رسید.

حبیب فرعباسی، جلال مداحی، آرمان اکوان، رضا جعفری، میلاد باقری (دقیقه ۶۴ ماهان صادقی)، مجید عیدی، ابوذر صفرزاده، محمدرضا بردبار (دقیقه ۸۲ جلال مسیب‌زاده)، پوریا پورعلی، سهیل فداکار (دقیقه ۷۳ سینا سعادتمند) و مهران احمدی بازیکنان ملوان بندرانزلی مقابل صنعت‌مس رفسنجان بودند.

تیم فوتبال مس رفسنجان تحت هدایت محرم نویدکیا با حامد لک، محمد نژادمهدی، رامتین سلیمان زاده (دقیقه ۲۲ مجید نصیری)، میثم تیموری، حسن جعفری، فرشید باقری، سعید واسعی، جلال‌الدین علی‌محمدی، محمدمهدی محبی، سجاد شهباززاده و رضا دهقانی در برابر شاگردان مهدی تارتار ایستاد.

کامبک رویایی پرسپولیس در شب عجیب‌وغریب آزادی / استقلال در جهنم وطنی صدر جدول را جا گذاشت

در نیمه اول این مسابقه که با بارش باران همراه بود، تیم‌های فوتبال ملوان بندرانزلی و صنعت‌مس رفسنجان بازی متعادل را از خود به نمایش گذاشتند و بیشتر توپ در میانه میدان جریان داشت و هیچ‌یک از دو تیم نتوانستند به گل برسند تا این نیمه با نتیجه مساوی به پایان برسد. در نیمه دوم هر دو تیم بازی بهتری را از خود به نمایش گذاشتند که در دقیقه ۵۲ سجاد شهبازاده، مهاجم تیم فوتبال مس رفسنجان گل برتری تیمش را به ثمر رساند که در نهایت این بازی با همین تنها گل به سود مس رفسنجان خاتمه یافت.

از مهم‌ترین حواشی این مسابقه مصدومیت شدید رامتین سلیمان‌زاده بود که در دقیقه ۳۲ بعد از برخورد سر با آرمان اکوان، توسط آمبولانس راهی بیمارستان شد. لازم به‌ذکر است در پایان هفته بیست‌وهشتم، تیم فوتبال ملوان بندرانزلی با ۴۰ امتیاز در رتبه پنجم و تیم فوتبال مس رفسنجان با کسب ۳۵ امتیاز در رده دهم جدول رده‌بندی باقی ماند.

پیکان تهران ۰ - تراکتور تبریز ۰

در قالب دیداری از بازی‌های هفته بیست‌وهشتم لیگ‌برتر فوتبال ایران دو تیم پیکان تهران و تراکتور تبریز از ساعت ۱۹:۴۵ در ورزشگاه خالی از تماشاگر پاس‌قوامین اکباتان به مصاف یکدیگر رفتند که این جدال با نتیجه تساوی بدون‌گل خاتمه پیدا کرد.

برای تیم فوتبال پیکان میزبان محمدرضا دیناروند، محمد آژیر، امیرحسین صدقی، محمد ستاری، محمدحسین فلاح، دانیال جهانبخش، محمدجواد آزاده، فرشید اسماعیلی، سامان نریمان‌جهان، غلامرضا ثابت ایمانی و علی قربانی به عنوان نفرات اصلی راهی میدان شدند. حمید مطهری، سرمربی تراکتور برای این بازی حسین پورحمیدی، مهدی شیری، عارف آقاسی، میلاد کر، سعید کریم‌آذر، صفا هادی، سیدمهدی حسینی، ریکاردو آلوز، سیامک نعمتی، مهدی هاشم‌نژاد و رحمان جعفری را مقابل پیکان فرستاد.

از همان آغاز بازی خط هافبک دو تیم با توجه به مقاومتی که از خودشان نشان می‌دادند، مانع خلق موقعیت یکدیگر می‌شدند و این موضوع از آغاز تا پایان بازی ادامه‌دار بود. تراکتور فشار بی‌امانی روی دروازه پیکان ایجاد می‌کرد و در طرف مقابل پیکان هم امیدش روی ضدحملات بود که در نهایت هیچ‌کدام هیچ نتیجه‌ای به‌دنبال نداشت.

کامبک رویایی پرسپولیس در شب عجیب‌وغریب آزادی / استقلال در جهنم وطنی صدر جدول را جا گذاشت

تراکتور تبریز و پیکان تهران شرایط متفاوتی در جدول دارند. نماینده تبریز برای رسیدن به عنوان سوم تلاش می‌کند و پیکانی‌ها به دنبال کسب نتایج ایده‌آل در سه هفته پایانی هستند تا بقای آنان در لیگ تضمین شود. این شرایط موجب تلاش بیشتری در نیمه دوم شد، اما حملات دو تیم بر روی دروازه حریفان مثمر نبود تا در نهایت کار با تساوی بدون گل پایان یابد.

تراکتور با این تساوی ۴۸ امتیازی شد و در کورس با سپاهان برای کسب رتبه سوم جدول جا ماند و در رده چهارم ایستاد. پیکان هم اکنون ۲۶ امتیازی است و با توجه به اینکه اختلافش با فولاد یک امتیاز و با استقلال خوزستان چهار امتیاز است، در چنین شرایطی خطر سقوط را بیشتر از هر زمان دیگری نشان می‌دهد.

نساجی مازندران ۰ - استقلال تهران ۰

در یکی از مهم‌ترین دیدارهای هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران، تیم فوتبال استقلال تهران در ورزشگاه شهید وطنی قائم‌شهر به مصاف نساجی رفت و این بازی به شکل سرد و کسل‌کننده‌ای سپری شد تا در نهایت این دیدار که برای صدرنشین قبلی لیگ‌برتر بسیار حائز اهمیت بود با تساوی بدون‌گل به پایان برسد.

لوآن پولی، وحید محمدزاده، امیرمحمد هوشمند، سعید بیگی، سعید آقایی (۶۴- اسماعیل بابایی)، منصور باقری، مهرداد عبدی، سیدمحمدرضا حسینی (۶۴- حسین زامهران، کارت زرد)، صابر حردانی، محمدرضا عباسی و محمدرضا آزادی برای نساجی مازندران و سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، رافائل سیلوا، ایمان سلیمی (کارت زرد)، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی (کارت زرد)، زبیر نیک‌نفس (کارت زرد)، آرش رضاوند، جلال الدین ماشاریپوف، مهرداد محمدی (۷۵- پیمان بابایی) و گوستاوو بلانکو برای استقلال به‌میدان رفتند.

شاگردان ساکت الهامی بازی را بهتر آغاز کردند اما رفته‌رفته نمایش دو تیم متعادل شد و خطاهای پرشمار بازیکنان موجب شد تا بازی از جذابیت و هیجان بالایی برخوردار نباشد. جالب آنکه اواسط نیمه نخست، آبی‌پوشان پایتخت بیشتر صاحب توپ‌ومیدان شدند اما در خلق موقعیت جدی گلزنی ناکام بودند و تنها موقعیت حساس بازی در نیمه اول، در واپسین لحظات خلق شد که شوت سرضرب ایمان سلیمی را لوآن پولی به کرنر فرستاد که این کرنر هم بی‌ثمر بود تا نیمه نخست با تساوی بدون‌گل خاتمه پیدا کند.

دو تیم در نیمه دوم هم همچون نیمه نخست، نمایش محتاطانه و نزدیکی داشتند و خبری از خلق موقعیت جدی گلزنی بود. بعد از تغییر و تحولات انجام شده در ترکیب استقلال، در دقایق پایانی شاگردان جواد نکونام تهاجمی‌تر بازی کردند، اما تلاش‌شان برای رسیدن به گل بی‌ثمر بود؛ به‌طوری‌که ابتدا شوت دیدنی پیمان بابایی را لوآن پولی مهار کرد و سپس دیگر موقعیت آبی‌پوشان با اصابت ضربه سر گوستاوو بلانکو به تیرک دروازه از دست رفت تا شاگردان نکونام در قائم‌شهر دو امتیاز ارزشمند را از دست بدهند.

آبی‌پوشان پایتخت با پذیرش دهمین تساوی فصل، ۶۲ امتیازی شدند و صدر جدول را از دست دادند. نساجی هم با تک‌امتیاز ارزشمند به‌دست آمده در خانه، ۲۶ امتیازی شد و جایگاه این تیم در رتبه سیزدهم جدول تغییری نکرد؛ هر چند که همچنان شاگردان ساکت الهامی خطر سقوط به لیگ آزادگان را احساس می‌کنند. در هفته بیست‌ونهم که روز سه‌شنبه، هشتم خرداد برگزار خواهد شد، استقلال در خانه میزبان گل‌گهر سیرجان است و نساجی هم باید در تهران به مصاف هوادار برود.

سپاهان اصفهان ۲ - هوادار تهران ۰

طلایی‌پوشان اصفهانی با انگیزه حفظ رتبه سوم جدول پا به مسابقه امشب گذاشتند و امیدوار به شکست دادن هوادار در دیداری خانگی بودند و شاگردان مسعود شجاعی هم با انگیزه خلق شگفتی و کسب امتیاز برابر سپاهانِ پرستاره به اصفهان سفر کرده بودند. دو تیم از ساعت ۱۹:۵۰ با قضاوت علی صفایی کار خود را در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان آغاز کردند.

در دقایق ابتدایی مطابق انتظار توپ‌ومیدان در اختیار بازیکنان سپاهان بود و بعد از چند تلاش نافرجام برای خلق موقعیت گلزنی، اشتباه فاحش صائب محبی، طلایی‌پوشان را در موقعیت ایده‌آل گلزنی قرار داد که شهریار مغانلو در دقیقه سیزدهم روی پاس فرشاد احمدزاده موفق به باز کردن دروازه هوادار شد.

شاگردان مورایس بعد از ثبت گل برتری، نمایشی تهاجمی داشتند و تلاش‌شان بر این بود که بتوانند به گل‌های بیشتر دست پیدا کنند که در دقیقه ۳۶، شوتِ فنی و زیبای رامین رضائیان در گوشه دروازه هوادار جای گرفت تا اختلاف به دو گل برسد. طلایی‌پوشان در دقایق پایانی نیمه نخست فرصت رسیدن به گل سوم را هم داشتند که بی‌دقتی بازیکنان سپاهان این اجازه را به آن‌ها نداد تا نیمه اول با برتری دو گله سپاهان خاتمه پیدا کند.

کامبک رویایی پرسپولیس در شب عجیب‌وغریب آزادی / استقلال در جهنم وطنی صدر جدول را جا گذاشت

عیسی عباس در آغاز نیمه دوم فرصتی ایده‌آل برای ثبت گل سوم داشت اما او در موقعیتی تک‌به‌تک ناکام در گلزنی بود و نتوانست توپ را به تور دروازه هوادار برساند. طلایی‌پوشان در نیمه دوم با حفظ مالکیت توپ و میدان به دنبال حفظ برتری دو گله خود بودند و در طرف مقابل، تلاش شاگردان مسعود شجاعی تهدید دروازه سپاهان بود. با وجود خلق چند موقعیت نصفه‌ونیمه، خبری از شوت در چارچوب از بنفش‌پوشان تهرانی نبود.

ژوزه مورایس با تعویض‌های خود سعی داشت تا شرایط بازی را مدیریت کند که تلاش او و بازیکنان سپاهان برای حفظ برتری دو گله جواب داد و آن‌ها توانستند برابر هوادار برد دو بر صفر را در خانه به‌دست آورند. سپاهان با کسب این پیروزی، ۵۱ امتیازی شد و موقعیت خود در رتبه سوم جدول را تثبیت کرد و هوادار هم با پذیرش سومین باخت پیاپی در لیگ برتر و جام حذفی، با ۲۹ امتیاز در رتبه یازدهم جایگاهش بدون تغییر باقی ماند.

طلایی‌پوشان اصفهانی در دیدار بعدی خود باید در هفته بیست‌ونهم روز سه‌شنبه، هشتم خرداد در اراک به مصاف آلومینیوم بروند و در دیداری هم‌زمان هم هوادار تهران در ورزشگاه پاس قوامین پذیرای نساجی مازندران خواهد بود.

صنعت‌نفت آبادان ۲ - شمس‌آذر قزوین ۲

تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و شمس‌آذر قزوین در چارچوب هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج‌فارس از ساعت ۱۹:۴۵ روز گذشته در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با تساوی دو بر دو به پایان رسید.

تقابل دو تیم در ورزشگاه تختی آبادان، بازی سرنوشت‌ساز برای صنعت‌نفت بود. آن‌ها که در انتهای جدول قرار دارند برای سقوط نکردن به امتیازهای کامل سه بازی باقی‌مانده احتیاج داشتند و هرگونه لغزش می‌تواند آن‌ها را قبل از هفته پایانی راهی دسته اول کند. همچنین شمس‌آذر که در اولین حضورش در لیگ برتر فراتر از انتظار نتیجه گرفته، با دو برد و یک مساوی در سه مسابقه اخیر، روند خوبی را تجربه می‌کرد تا کار برای زردهای آبادان در بازی شب گذشته برای گرفتن سه امتیاز مسابقه سخت شود.

کامبک رویایی پرسپولیس در شب عجیب‌وغریب آزادی / استقلال در جهنم وطنی صدر جدول را جا گذاشت

بازی با یک شوک برای صنعت‌نفت آبادان آغاز شد و فراز امامعلی در دقیقه چهارم توانست با باز کردن دروازه صنعت‌نفت، شمس‌آذر را یک بر صفر در آبادان جلو انداخت. در ادامه تلاش شاگردان فراز کمالوند برای جبران گل خورده بیشتر شد و آن‌ها توانستند در دقیقه هفتم توسط میثم تهی‌دست، بازی را به تساوی بکشانند. در ادامه این شمس‌آذر بود که توانست به گل برسد و در دقیقه ۱۳، محمد پاپی دروازه صنعت‌نفت را برای بار دوم باز کرد تا نتیجه دو بر یک به نفع شاگردان سعید دقیقی شود.

در ادامه تلاش صنعت‌نفت آبادان برای به تساوی کشاندن مسابقه نتیجه‌ای نداشت و نیمه اول با برتری دو بر یک شمس‌آذر سوت پایان آن زده شد. نیمه دوم با فوتبال رو به جلوتر صنعت نفت آغاز شد تا این تیم با این نتیجه در یک‌قدمی سقوط بود، شانس‌هایش را برای ماندن در هفته‌های پایانی زنده نگه دارد. سرانجام حملات صنعت نفت در دقیقه ۲+۹۰ به گل رسید تا بازی به تساوی کشیده شود.

با این نتیجه صنعت‌نفت آبادان ۲۲ امتیازی شد و در رده شانزدهم جدول باقی ماند. شمس‌آذر هم با ۳۹ امتیاز ششم است. صنعت‌نفت آبادان هفته بعد باید به مصاف ذوب‌آهن برود و شمس‌آذر میزبان صدرنشین جدید لیگ پرسپولیس تهران است.

پرسپولیس تهران ۴ - استقلال خوزستان ۳

پرسپولیس در پایان هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر، به صدر جدول رسید. آن هم در مسابقه‌ای که نیمه اول، سه بر صفر بازنده به رختکن رفته بود و نیمه دوم، توانسته با بازگشتی فوق‌العاده ۴-۳ برنده شود. یکی از مهم‌ترین ستاره‌های پرسپولیس در این مسابقه، وحید امیری بود. نمایش بسیار ضعیف پرسپولیس در نیمه اول بازی استقلال خوزستان و نتیجه دور از انتظار، موجب شد اوسمار در ابتدای نیمه دوم سه بازیکن را به زمین بفرستد.

وحید امیری به عنوان یکی از تعویضی‌ها جای سروش رفیعی را گرفت؛ بازیکنی که با ورودش توانست روند بازی را به نفع پرسپولیس تغییر دهد. وحید امیری دقیقه ۷۳ و زمانی که کار پرسپولیس گره خورده بود، با یک حرکت انفرادی از حریف پنالتی گرفت. فرصتی که مقاومت طولانی استقلال خوزستان را شکست و شروعی، برای بازگشت فوق‌العاده پرسپولیس بود. دقیقه ۸۶ هم، یک پاس دقیق و بی‌نقص از امیری به آل‌کثیر، گل سوم و مساوی پرسپولیس را ساخت.

کامبک رویایی پرسپولیس در شب عجیب‌وغریب آزادی / استقلال در جهنم وطنی صدر جدول را جا گذاشت

امیری با گرفتن یک پنالتی و دادن یک پاس گل، نقشی کلیدی در پیروزی دراماتیک و صدرنشینی پرسپولیس داشت. او دو بار هم خودش دروازه حریف را هدف گرفت، اما نتوانست گل بزند. پس از یک فصل تلخ و پرفراز و نشیب، شاید این بهترین سناریوی ممکن برای وحید امیری در هفته‌های پایانی بود. او در این فصل فقط پنج بازی لیگ برتری فیکس بازی کرده که ۱۱ بازی را به‌خاطر مصدومیت از دست داده و تا پیش از بازی با استقلال خوزستان، توانسته بود تنها روی دو گل تیمش تأثیرگذار باشد.

پنالتی‌ای که امیری مقابل آلومینیوم از دست داد، موجب حذف سرخ‌پوشان از جام حذفی هم شد. او حالا رد پایی پررنگ در صدرنشینی پرسپولیس دارد و اگر تیم اوسمار بتواند هفته‌های پایانی را به سلامت پشت سر بگذارد، پایانی شیرین برای فصل سختی که پشت سر گذاشت می‌سازد.

کد خبر 756779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.