برد ساده ایتالیا مقابل شاگردان موتا پائز

تیم ملی والیبال ایران با نتیجه سه بر صفر مقابل ایتالیا مغلوب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم ملی والیبال ایران بامداد امروز _شنبه پنجم خرداد_ از ساعت ۰۰:۰۰ در قالب مرحله گروهی لیگ ملت‌های والیبال مقابل تیم ایتالیا قرار گرفت و با نتیجه سه بر صفر شکست خورد. دو کشور ایران و ایتالیا تاکنون ۲۸ بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که هشت برد برای ایران و ۲۰ پیروزی برای ایتالیا در این بازی‌ها ثبت شده است. تیم ملی والیبال ایران در بازی نخست خود مقابل صربستان با نتیجه سه بر یک مغلوب شده بود.

تیم ملی والیبال ایران ساعت ۳:۳۰ بامداد روز یکشنبه ششم خرداد در سومین مسابقه خود در این رقابت‌ها به مصاف کوبا می‌رود.

اسامی بازیکنان تیم ملی والیبال ایران: میلاد عبادی‌پور، مهدی جلوه، متین احمدی، محمدرضا حضرت‌پور، پوریا حسین خانزاده، امین اسماعیل‌نژاد، جواد کریمی، امیرحسین اسفندیار، محمدطاهر وادی، آرمان صالحی، محمد بربست، محمد ولی‌زاده، مبین نصری و مرتضی شریفی

سرمربی تیم ملی والیبال ایران: مائوریسیو موتا پائز

اسامی بازیکنان تیم ملی والیبال ایتالیا: سیمونه جیانلی، روبرتو روسو، جانلوکا گالاسی، یوری رومانو، الساندرو میکلتو، دنیل لاویا و بالاسو

سرمربی تیم ملی والیبال ایتالیا: فردیناندو دی‌جورجی

داور اول و دوم: اورتیز هکتور از پرتوریکو و کاکادور اندرسون از برزیل

ست نخست: ایران ۱۹ - ۲۵ ایتالیا

اولین امتیاز بازی به نام بلندقامتان کشورمان ضرب شد. در همان ابتدا ایران اختلاف سه امتیازی ایجاد کرد، اما با اشتباهات زیاد دو تیم در امتیاز ۳ به تساوی رسیدند. دو تیم تا امتیاز ۶ پایاپای پیش رفتند، اما تیم ملی ایران با استفاده از توپ‌های برگشتی نتیجه را ۹ بر ۶ به سود خود کرد. سرمربی تیم ایتالیا درخواست وقت استراحت کرد اما حاصل توپ و امتیاز برای ایران بود.

در ادامه برتری در بازی با تیم ایران بود و اختلاف ۳ امتیازی حفظ شد. بازی تیمی منسجم ایتالیا و استفاده از اشتباهات ایران نتیجه در امتیاز ۱۵ به تساوی رسیدند. در نتیجه ۱۶ بر ۱۵ سرمربی تیم ایران درخواست وقت استراحت کرد که حاصل آن توپ و امتیاز ۱۶ برای ایران بود. ایتالیا موفق به کسی دو امتیاز پیاپی شد. در امتیاز ۲۰ ایتالیا، ایران درخواست بازبینی داد که حاصل امتیاز و توپ برای کشورمان بود.

در نتیجه ۲۱ بر ۱۷ سرمربی ایران درخواست وقت استراحت داد تا جلوی امتیازگیری ایتالیا را بگیرد. ایتالیا با پیش افتادن در روند امتیازگیری و خطاهای تیم ایران اختلاف را زیاد کرد. با خطای تور ایران نتیجه ۲۳ بر ۱۸ به سود ایتالیا شد و در نهایت ایتالیا با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ ست اول را برد تا در ست‌شماری پیش بیفتد.

ست دوم: ایران ۱۷ - ۲۵ ایتالیا

برخلاف ست نخست، امتیاز نخست این ست برای ایتالیا رقم خورد. در ادامه ایتالیا با استفاده از نقاط خالی زمین ایران و دفاع منسجم اختلاف ۵ امتیازی ایجاد کرد. با خطای بازیکنان ایتالیا نتیجه ۵ بر ۲ شد. هرچند تیم ایران تلاش کرد تا در روند امتیازگیری ایتالیا اختلال ایجاد کند، اما نتیجه ۸ بر ۴ شد.

در ادامه با بازی منجسم ایران و تلاش برای جبران اختلاف امتیاز، نتیجه ۹ بر ۷ شد. در نتیجه ۱۱ بر ۷ سرمربی ایران درخواست وقت استراحت داد تا مانع ایتالیا شود. سرویس ایتالیا به امتیاز مستقیم تبدیل شد. ایتالیا در ادامه بازی با حفظ اختلاف امتیاز نتیجه را ۱۴ بر ۹ کرد. برخورد سرویس ایران به تور امتیاز ۱۶ را به ایتالیا داد. اختلاف امتیاز ایجاد شده موجب آشفتگی در تیم ملی والیبال ایران شد و بازیکنان نمایش خوبی را نداشتند تا نتیجه ۲۰ بر ۱۲ شد. ایتالیا با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ به پیروزی رسید تا در ست‌شماری دو بر یک جلو بیفتد.

ست سوم: ایران ۱۱ - ۲۵ ایتالیا

نخستین امتیاز ست سوم برای ایران رقم خورد. دو تیم در امتیاز ۲ به تساوی رسیدند، اما ایتالیا با ایجاد اختلاف امتیاز نتیجه را ۷ بر ۲ به سود خود کرد، امتیاز ۳ توسط عبادی‌پور برای ایران کسب شد. با وجود اینکه ایران در حمله‌ای زیبا امتیاز ۴ را کسب کرد، در طرف مقابل ایتالیا نتیجه را ۱۰ بر ۴ کرد. با استفاده از توپ‌های برگشتی اختلاف امتیاز را کم کرد. در نتیجه ۱۵ بر ۸ سرمربی ایران درخواست وقت استراحت داد که حاصل آن امتیاز برای ایتالیا بود.

در حالی که ایران امتیازات خود را هنوز دو رقمی نکرده بود، ایتالیا امتیاز ۲۰ را گرفت تا نتیجه ۲۰ بر ۹ شود. در نهایت ایتالیا با نتیجه ۲۵ بر ۱۱ به برتری در ست سوم رسید تا با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی برسد.

کد خبر 756778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.