به‌کارگیری از دانش هسته‌ای و دانش‌بنیان در محصولات کشاورزی مازندران

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: بهتر است از دانش هسته‌ای در زمینه‌های کشاورزی و مرکبات که خود به اندازه صنایع تبدیلی برای ما اهمیت پیدا می‌کند و در حوزه‌های دیگر استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی شامگاه_جمعه چهارم خرداد_ در دیدار محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به به‌کارگیری از دانش هسته‌ای در کشور اظهار کرد: لازم است تا بیشتر از دانش هسته‌ای در حوزه‌های مربوط به مازندران که هر کدامشان در کنار اینکه فرصت هستند، تهدیدی هم می‌باشند، استفاده کرد.

وی افزود: در این استان مسأله‌ای چون پسماند که به عنوان یک معضل نگاه می‌شود و یا در حوزه مرکبات و برنج استفاده از سموم و کودها که خود سرطان‌زا هستند یا آفت‌هایی مثل مگس مدیترانه‌ای و این قبیل مسائل با ورود دانش هسته‌ای به رفع مشکلات آن پرداخت.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه عمر کوتاه و ناماندگاری محصولات کشاورزی هم خود یک مسئله‌ای است که همه اینها در کل به صادرات ضربه می‌زند، گفت: این عوامل باعث می‌شود تا از استانداردهای لازم سلامت کم کند.

محمدی لائینی عنوان کرد: چه بهتر است از این دانش هسته‌ای در این زمینه‌ها که خود به اندازه صنایع تبدیلی برای ما اهمیت پیدا می‌کند و همین‌طور در حوزه‌های دیگر استفاده کرد.

وی تاکید کرد: باید از طرف فعالان دانش هسته‌ای لیستی از کارهایی که این حوزه می‌تواند در حوزه‌های مختلف انجام دهند در اختیار استاندار و مسئولان داده شود تا بتوان از این دانش بهره لازم را برد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره با منویات مقام معظم رهبری در خصوص دانش‌بنیان عنوان کرد: ایشان تاکید بر دانش‌بنیان کردن کشاورزی داشتند و چه مصداقی بهتر از دانش بنیان شدنی که از طریق دانش هسته‌ای صورت بگیرد.

کد خبر 756733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.