قطب‌نمای سیاست خارجی کشور با تغییر افراد دچار تغییر و تحول نمی‌شود

سرپرست وزارت خارجه گفت: چارچوب کلی سیاست خارجی باید در شورای عالی امنیت ملی و توسط رهبر انقلاب تأیید نهایی بشود، بنابراین چارچوب‌ها و جهت‌گیری‌ها مشخص است و با تغییر افراد دچار تحول و تغییر نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی باقری کنی در حاشیه مراسم ترحیم شهید امیرعبداللهیان اظهار کرد: اگر ما می‌خواهیم در مورد میزان موفقیت و کارآمدی مدیریت عالی آقای امیرعبداللهیان در عرصه سیاست خارجی به یک فهم درستی برسیم لازم نیست خیلی بررسی و تفحص کنیم. ما شرایط ابتدایی که دولت روی کار آمد و او مسئولیت وزارت خارجه را برعهده گرفت و الان را با هم مقایسه کنیم. زمانی که او مسئولیت وزارت خارجه را برعهده گرفت ما با برخی از کشورهای منطقه روابطمان قطع بود البته آن‌ها روابطشان را قطع کرده بودند.

وی افزود: با برخی از کشورهای منطقه در حال تنش بودیم، اما امروز تنها یک کشور منطقه رابطه‌اش با ما قطع است که دیروز رئیس آن کشور در مسکو ابراز تمایل کرد که روابطش با ما برقرار شود. دو روز گذشته هم وزیر امور خارجه‌اش را برای ادای احترام به دو شخصیت بزرگ کشور رئیس جمهور شهید رئیسی و وزیر خارجه شهید امیرعبداللهیان به تهران فرستاد.

سرپرست وزارت خارجه تصریح کرد: نه تنها می‌توان گفت آقای امیرعبداللهیان یک وزیر خارجه موفق بود و سیاست خارجی موفقی را توانست به منصه ظهور برساند بلکه تراز کار در عرصه سیاست خارجی و دیپلماسی راوی ارتقا داد از این جهت به نظرم کار کسی که بعداً می‌خواهد وزیر خارجه بشود کار آسانی نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: سیاست خارجی نظام بر اساس یک عقلانیت راهبردی ترسیم و تدوین شده و وزارت خارجه بر اساس آن چارچوبی که ترسیم شده عمل می‌کند.

باقری تاکید کرد: چارچوب کلی سیاست خارجی باید در شورای عالی امنیت ملی و توسط رهبر انقلاب تأیید نهایی بشود، بنابراین چارچوب‌ها و جهت‌گیری‌ها مشخص است و با تغییر افراد دچار تحول و تغییر نخواهد شد.

سرپرست وزارت خارجه ادامه داد: هنر و توانایی و هوشمندی و تجربه و بازیگردانی و بازی‌سازی افراد در میدان دیپلماسی قاعدتاً می‌تواند متفاوت باشد ولی این به این معنی نیست که قطب‌نمای سیاست خارجی کشور دچار تغییر و تحول بشود.

کد خبر 756717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.