اسپانیایی‌ها خواستار قطع روابط دولت با رژیم اسرائیل هستند

اسپانیا قصد دارد در تاریخ ۲۸ می، دولت فلسطین را به رسمیت بشناسد، اما معترضان در دانشگاه کامپلوتنسه مادرید که بیش از ۱۶ روز در کمپ بودند، اعلامیه نخست وزیر پدرو سانچز را ناکافی می‌دانند و متعهد شدند تا زمانی که روابط با رژیم اسرائیل قطع نشود، به اقدامات خود ادامه خواهند داد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اسپانیا با به رسمیت شناختن کشور فلسطین به بیش از ۱۳۰ کشور در سراسر جهان و ۹ کشور در اتحادیه اروپا خواهد پیوست.

با این حال، در دانشگاه کمپلوتنسه مادرید UCM، جایی که بیش از ۵۰۰ استاد و دانشجو برای بیش از ۱۶ روز اردو زده‌اند، اعلامیه نخست وزیر پدرو سانچز تنها یک قدم کوچک تلقی می‌شود. معترضان قول دادند تا زمانی که مادرید روابط خود را با رژیم اسرائیل قطع نکند، به اردوی خود ادامه خواهند داد.

دانیل ماری ریچارد، سخنگوی دانشجویان در این رابطه گفت: «برای ما، این اقدامات حرکات توخالی هستند. واقعاً به رسمیت شناختن کشور فلسطین در زمانی که اسپانیا به فروش اسلحه به رژیم اسرائیل ادامه می‌دهد، زمانی که اسرائیل مرتکب نسل‌کشی می‌شود، معنایی ندارد.»

معترضان خواستار قطع روابط با رژیم اسرائیل و پایان دادن به تجارت اسلحه از سوی دولت اسپانیا هستند و می‌گویند که این اقدامات واقعاً به مردم فلسطین کمک خواهد کرد.

اسپانیایی‌ها خواستار قطع روابط دولت با رژیم اسرائیل هستند

بلال صلاح یکی دیگر از معترضان از مصر گفت: «کمی دیر است اما بهتر از هیچ است. من مشتاقانه منتظر گام‌های بعدی برای فلسطین هستم.»

به گفته اوا آلادرو، استاد تئوری اطلاعات در UCM، این اقدام یک گام بسیار مثبت است که نشان‌دهنده حمایت مداوم کشورهای اروپایی از محکومیت نسل‌کشی و دفاع از حقوق بشر کامل و بدون قید و شرط مردم فلسطین است.

آلاردو در این رابطه گفت: «من فکر می‌کنم این یک اثر پروانه‌ای است. گمان نمی‌کنم مدت زیادی طول بکشد تا کشورهای اروپایی روابط دیپلماتیک با رژیم اسرائیل را قطع کنند و فکر نمی‌کنم زمان زیادی نیز طول بکشد تا رژیم اسرائیل به یک کشور منفور تبدیل شود.»

اثر پروانه‌ای به این مفهوم اشاره می‌کند که تغییری کوچک در یک سیستم مانند نظام‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی می‌تواند به تغییرات عظیم و پیش‌بینی نشده منجر شود.

کد خبر 756642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.