پاسخ شهید امیرعبداللهیان به درخواست‌ها برای حمله نکردن به رژیم غاصب صهیونیستی چه بود؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نکته عملیات وعده صادق، هماهنگی بین میدان و دیپلماسی است؛ رهبر معظم انقلاب بعد از نماز عید فطر گفتند اسرائیل را تنبیه خواهیم کرد و بعد از ظهر آن تماس‌ها شدید شد و ابرقدرت‌های دنیا تماس گرفتند که اسرائیل را نزنید و زانو زدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شامگاه پنجشنبه _سوم خرداد_ در مراسم بزرگداشت خادم الرضا و خادم انقلاب اسلامی آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش اظهار کرد: اکنون در ذهن ما این است که ضربه‌ای به کشور وارد شده اما خیال همه جمع باشد چراکه دیدیم بعد از شهادت شهید رجایی، بهشتی و ۷۲ تن در روند کشور هیچ خلیلی ایجاد نشد چراکه این مملکت صاحبانی همچون امام رضا، حضرت معصومه و نایب امام زمان را دارد و به برکت وجود مقام معظم رهبری خیال ما جمع است.

وی افزود: بعد از سال ۱۹۴۵ که جنگ جهانی دوم تمام می‌شود، دو واقعه در منطقه غرب آسیا رخ می‌دهد؛ یک واقعه تمام قدرتمندان عالم جمع شدند و قدرتی به نام اسرائیل را پدید آورند و ۳۰ سال بعد یعنی ۱۹۷۹ انقلاب شما رخ داده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب ما با شعار اسلامی آماده است و انقلابی اسلامی بوده است، تصریح کرد: امام به ما آموخت دو نوع اسلام داریم یک اسلام آمریکایی و یک اسلام ناب محمدی؛ اما من با اسلام آمریکایی کاری ندارم اما اسلام نابی که امام پرچمش را برافراشت و حاج قاسم جانش را برای آن داد چه بود و با آن اسلام چه تفاوتی دارد؟ باید بگوییم اسلامی که مردم ایران مطرح کردند و شما پرچمش را برداشتند و شهدا برای آن جانشان را فدا کردند کل قرآن است نه بخشی از آن.

حجت‌الاسلام نبویان گفت: اسلام فقط نماز، روزه، حج و حجاب نیست و این ۵۰ درصد اسلام است؛ قرآن می‌فرماید می‌دانید چه کسی پیرو پیغمبر و مسلمان است؟ اولین شرط مسلمان بودن تبری و به بیان امروز مبارزه با آمریکا است؛ بر این اساس اسلام فقط به نماز، روزه، حجاب و خواندن قرآن نیست بلکه قرآن می‌فرماید کفار را ولی نگیرید و آمریکا نباید ولی شما باشد.

وی اظهار کرد: آمریکا قوی و کد خدای جهان است اما قرآن می‌فرماید پذیرش ولایت، سرپرستی و حکومت آمریکا در جهان ممنوع است و تمام پیامبران برای مبارزه با کدخدا زمان آمدند از این رو پذیرش آمریکا در سیاست، اقتصاد، علم و… ممنوع است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در اسلام صرف ایمان ارزشی ندارد بلکه باید بلند شوید و عمل صالح انجام دهید در همین راستا طبق آیه قرآن عمل صالح روزه، حج و حجاب است؛ اما عمل صالح دیگری را نیز می‌خواهم بگویم که قرآن به آن سفارش کرده است و می‌فرماید کاری کنید کفار به خشم بیاید و عصبانی شوند چراکه عصبانی کردن آمریکا و اسرائیل و کشورهایی همچون او یعنی عمل صالح، پس چرا می‌گوئید آنها را عصبانی نکنید.

حجت‌الاسلام نبویان با بیان سخنی در قرآن افزود: جنگ در راه خدا یعنی جنگ در راه مستضعفان عالم نه اینکه فقط به داد مؤمنین برسید بلکه می‌گوید مستضعفین، یعنی کمک به مردم عالم چه مسلمان باشد یا نباشد چرا که قرآن می‌گوید هرکجا ظلمی در کار است اگر مسلمانی باید آنجا باشی و یقیناً آمریکا با چنین چیزی کنار نمی‌آید.

وی در ادامه با بیان اینکه هیچ کشوری در کره زمین قوی‌تر از آمریکا وجود ندارد و باید بدانید چه کشوری جلوی شما ایستاده است، گفت: مورد اول کشوری را در نظر بگیرید که فاتح جنگ جهانی است، دوم سازمان ملل را در کشور خودش یعنی نیویورک تشکیل می‌دهد، سوم در رأس سازمان ملل یک شورای امنیتی قرار داده که حق وتو برای خود قائل است به طوری که همه کشورها می‌گویند توقف جنگ در اسرائیل اما آمریکا می‌گوید نه و کل دنیا باید بگویند نه، چهارم هیچ رئیس سازمان‌های بین‌المللی و جهانی بدون رضایت آمریکا نصب نمی‌شود، پنجم دلار آمریکا بالا و پایین شود اقتصاد متحول می‌شود، بودجه نظامی آن ۸۵۰ میلیارد دلار بود یعنی ناو، هواپیما پیشرفته، پهباد و… می‌خواهد آمریکا دارد، هفتم این است که ترامپ گفت عربستان گاو شیرده ما است و با توجه به این موارد باید عظمت خود و انقلاب اسلامی ایران را بدانید. مورد نهم به لحاظ صنعتی، هواوفضا و سفینه‌های فضایی ما قوی‌تر هستیم یا آمریکا؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آمریکا قوی‌ترین کشور روی زمین است اما آمریکا به مبارزه با اسلامی که شما مطرح کردید آمد و حدود ۷ الی ۸ ماه پیش از انقلاب شروع به مبارزه با شما کرد؛ به طوری که کارتر به شاه گفت منِ آمریکا پشت سر تو هستم اما دیدیم آمریکا که ابر قدرت است از ایران شکست خورد.

وی ادامه داد: آمریکا گفت باید ایران را تجربه کند و باز هم آمریکا از ملت ایران شکست خورد اما کودتا کرد و گفت ما قبل از انقلابِ ایران کودتا کردیم و یک میلیون دلار گذاشتیم اما یک میلیون دلار خرج نشد و پنجاه هزار دلار گذاشتند و بعد از انقلابِ شما میلیاردها دلار برای کودتا همچون کودتا همدان که دوباره آمریکا از ملت ایران شکست خورد داد و دید راه دیگری ندارد.

حجت‌الاسلام نبویان تصریح کرد: شهید رئیسی سرباز چنین انقلابی است و افتخار می‌کنیم که چنین سربازی باشیم و باید بگوییم که نه دلار، ناو، شورای امنیت و… نداریم اما انقلاب اسلامی ایران یک پارامتر و تئوری جدیدی را به دنیا برای قدرتمندی کشور عرضه کرد و اگر به آن تئوری درست عمل شود کل دنیا را شکست می‌دهد و آن چیزی جز ایمان به خدا، صبر و استقامت نیست.

وی افزود: آمریکا گفت ریشه این ملت باید کنده شود از این رو ۸ سال جنگ را تحمیل کرد و ۳۸ کشور دنیا همچون فرانسه به صدام تسلیحات می‌داد، آلمان شیمیایی و آمریکا خود در انتهای جنگ ۱۲۰ مورد حمله کرد و… اما آن‌ها دوباره از ملت ایران شکست خوردند چراکه پشتوانه این ملت خدا است و خدا شکست‌پذیر نیست. تئوری کنونی ما موجب شد که آمریکا ما را تحریم کند به طوری که یک قطره نفت نمی‌گذارند بفروشیم، هواپیما، سوخت و… به ما نمی‌دهند اما ببینید ما چطور آن‌ها را دور می‌زنیم چراکه طبق آیات قرآن، خدا قوی‌تر از آمریکا، فرانسه، اسرائیل و… است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب را درست بشناسیم، گفت: برخی مسئولین کنونی ما باور ندارند؛ قرآن می‌فرماید دشمنان این راه و توطئه‌ها را هیچ وقت رها نمی‌کنند تا زمانی که شما از اسلام دست بردارید. آمریکا در سوریه، لبنان، عراق، یمن، فلسطین از شما شکست خورد و به پیغمبر قسم که این ملت الان در اوج خود قرار دارد و هیچ زمانی ملت ایران اینقدر در اوج نبوده و در همه موارد آمریکایی که ابرقدرت دنیا است از ما شکست خورد.

وی با اشاره به جلسه محرمانه خود با دکتر امیرعبداللهیان در رابطه با عملیات وعده صادق و اینکه ببینید ایران محل قرار دارد، اظهار کرد: بعد از اینکه ۲۱ رمضان یعنی ۱۳ فروردین هواپیما اف ۳۵ اسرائیل که برای آمریکا است وارد سوریه نشد و دقیق ماهواره و همه چیزهای فضایی با ۷۰ الی ۸۰ کیلومتر به کنسولگری ما زده شد و شهید زاهدی و سایر شهدا شهید شدند دنیا آمد جلوی ما زانو زد؛ چراکه حمله به کنسولگری یعنی حمله به خاک آن کشور و در آن هنگام ما حق داشتیم به لحاظ قانونی جواب دهیم، البته دنیا تابع قانون نیست و شاهد این است که زدن دانشگاه‌ها، زن و بچه، بیمارستان‌ها و.. ممنوع است و فقط در دنیا زور و قدرت در دنیا خواب می‌دهد.

حجت‌الاسلام نبویان با بیان ماده ۵۱ منشور ملل متحد و با اشاره به اینکه ایران فقط بر مرز تقوا و انسانیت کار انجام می‌دهد، ادامه داد: دو ساعت بعد از حمله شورای عالی امنیت ملی کشور به ریاست آقای رئیسی جلسه تشکیل داد که در آن مصوب شد باید جواب اسرائیل را بازدارنده و شدید داد.

وی تصریح کرد: شورای امنیت عالی دو بخش کشور یعنی دیپلماسی و بخش نظامی کشور را مسئول می‌کند که برنامه بیاورند؛ بخش نظامی برود طرح بیاورد و به فرماندهی کل قوا یعنی رهبر ارائه دهد. همچنین در بخش دیپلماسی اولین گامی که انجام دادیم به شورای امنیت و سازمان ملل شکایت کردیم و می‌دانستیم که فایده ندارد اما گفتیم روند قانونی ثبت شود چراکه ما جزو شورای امنیت نبودیم و نمی‌توانستیم تقاضای تشکیل جلسه دهیم از این رو از سه کشور الجزایر، چین و روسیه تقاضا کردیم که جلسه شورای امنیت را داشته باشید و روسیه زود تر اقدام کرد در همین راستا ما بیانیه‌ای به روسیه دادیم که به اسم خود بخواند و آن را خواند. و از آنجایی اسرائیل شر مطلق است و آمریکا آلمان و انگلستان محورهای شرارت هستند وسط آمدند و نگذاشتند بیانیه به شورای امنیت برسد، از این رو ما تمام سفرایی که در کشورهای دنیا داشتیم و حتی جاهایی که سفیر نداشتیم گفتیم باید بروند مسئولین آن کشورها را توجیه و تبیین کنند که حق قانونی ملت ایران است که به اسرائیل پاسخ دهد. در همین جهت چون این فشار زیاد شد اسرائیل اعلام کرد من جای دیپلماتیک را نزدم و آدم‌هایی که کشته شدند دیپلمات نبودند بلکه نظامی بودند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از اینکه علنی اعلام کردیم اسرائیل را حتماً خواهیم زد پیام‌ها از طرف آمریکا، آلمان و… شروع شد و گفتند اسرائیل را نزنید یا اگر می‌زنید از داخل ایران نزنید اما ما جواب دادیم که اسرائیل را حتماً خواهیم زد، از خاک خودمان هم می‌زنیم و شدید هم خواهیم زد؛ از این رو آمریکا از طریق سفیر سوئیس پیام داد که اگر اسرائیل را زدید ریسک حمله ما به ایران بالا است اما ما هم جواب دادیم قطعاً اگر مداخله کنید شما و پایگاه‌های اطراف شما را هم خواهیم زد بر همین اساس آمریکا و ابر قدرت‌ها به ذلت افتاده‌اند چراکه آمریکا و سه کشور اروپایی پیام دادند که خط قرمز ما این است که حق ندارید از خاک ایران بزنید و ایران گفت سه شرط داریم: «حتما خواهیم زد، شدید هم خواهیم زد و از ایران هم خواهیم زد».

حجت‌الاسلام نبویان با بیان اینکه اصرار به این داشتند که از داخل ایران نزنیم، اظهار کرد: در طی این سال‌ها شهدای هستی ترور شدند و اقدامی نکردیم، شهید علی محمدی و فخری‌زاده را شهید کردند و ما کاری نکردیم و یا گروه‌های نیابتی کار انجام دادند در همین راستا در ادامه اتفاقات که ما کاری انجام ندادیم کم کم آمریکا و اسرائیل باورشان شد که نمی‌توانیم کاری کنیم و در رسانه گفتند و این‌طور قبولاندند که ملت ایران نمی‌خواهد هزینه دهد.

وی ادامه داد: آقای امیرعبداللهیان تمام سفرای کشورهای خارجی را در وزارت خارجه دعوت کرد و در طی جلسه سه ساعت و نیمه گفت ما اسرائیل را خواهیم زد، از خاک ایران خواهیم زد و شدید هم خواهیم زد به عربستان و کشورهای دیگر نیز این پیغام را دادیم که اگر از پایگاه‌های شما به کشور ما حمله شود حتماً پایگاه‌های شما را با خاک یکسان خواهیم کرد و اینجا بود که از ما تقاضا کردند که شما خویشتن داری کنید اما شهید امیرعبداللهیان گفت: «شما مگر خویشتن‌داری سرتان می‌شود شش ماه است مردم غزه دارند قتل‌عام می‌شوند». همچنین وزیر خارجه انگلستان بعد از عملیات ایران زنگ زد که من دیشب از ۳۰۰ موشک و پهپادی که به مردم اسرائیل زدید اصلاً نخوابیدم و امیرعبداللهیان گفت شما این شش ماه خوابیدی اما دیشب نخوابیدی!

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نکته این عملیات هماهنگی بین میدان و دیپلماسی است در همین راستا یادتان باشد که انتخابات در پیش داریم، حواستان باشد به کی باید رأی دهید تا این مسیر عزت را باید طی کند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بعد از نماز عید فطر گفتند اسرائیل را تنبیه خواهیم کرد و بعد از ظهر آن تماس‌ها شدید شد و ابرقدرت‌های دنیا تماس گرفتند که اسرائیل را نزنید و زانو زدند، در همین راستا ایران از قدرت خود استفاده کرد که اگر آتش‌بس دائمی بر قرار کنید ما روی نظر خود تجدید نظر می‌کنیم؛ آن‌ها از ما ۲۴ ساعت فرصت خواستند اما گفتیم چند ساعت وقت دارید از این رو سفیر سوئیس گفت که بایدن اعلام کرد من خودم ضامن آتش‌بس خواهم شد.

وی با اشاره به اینکه زن زانو زدن و التماس این قدرت‌ها دقت کنید، اینجا است که به ملت ایران علی‌رغم مشکلاتی که داریم افتخار می‌کنیم، افزود: بایدن اعلام کرد که بعد از آزادی اسرای اسرائیل آتش‌بس اعلام خواهم کرد چراکه نزدیک هفت ماه است اسرائیل می‌جنگد و به هیچکدام از دو هدف خود یعنی نابودی حماس و آزادی اسرا خود دست نیافت زیرا اگر آزادی می‌آمد اسرائیل می‌گفت دیدید من موفق شدم اما حماس و ایران دستش را خوانند و حماس اعلام کرد یک در برابر هزار اسیر؛ اینجا رود که دیگر اسرائیل گفت نگاه کنید مقاومت به کجا کشیده می‌شود. همچنین به دنیا گفتیم اگر از این به بعد به یک ایرانی چه در داخل و چه در خارج آسیب برسد حتماً از داخل ایران پاسخ خواهیم داد.

حجت‌الاسلام نبویان گفت: ما عین الاسد را بعد از شهادت حاج قاسم زدیم اما اصلأ قابل مقایسه با وعده صادق نیست چراکه در عملیات عین‌الاسد ۱۵ موشک زدیم و اعلام نکردیم از کجا بود؛ اینجا از روز اول گفتیم می‌خواهیم بزنیم و حدوداً ۱۰ روز بعد زدیم یعنی آمریکا، اسرائیل، آلمان، عربستان و… برای آمدگی رفتند، به صورتی که آمریکا در منطقه مستقر شد و موشک و پهپادهای دنیا را مستقر کرد؛ ۱۰۳ هواپیما فوق پیشرفته در فضا گشت می‌زدند که پهپاد و موشک را بزنند و تمام فضای اردن همین الان هم تمام فضای آسمان عراق و اردن دست آمریکا است که پیش از آن آمریکا ۷۰ تا پهپاد در فضای عراق داشت اما در این ده روز پیش از عملیات تبدیل به ۷۰۰ تا پهپاد شناسی شد، ناو شکن‌های آمریکا در منطقه خلیج فارس آماده شلیک بودند و شش لایه پدافندی درست کردند تا اگر موشک ما از لایه اول رد شد لایه دوم، لایه سوم، چهارم، پنجم و ششم و بعدی باشد.

وی با بیان اینکه مانور ۹۰ درصد موشک‌های ما را آن‌ها می‌دانند، اظهار کرد: سرعت پهپادهای ما ۱۵۰ الی ۱۷۰ کیلومتر است و حدوداً هفت ساعت طول کشید که به آنجا برسد برای همین مردم اردن و عراق پهپاد ها را می‌دیدند اما لازم به ذکر است که ما دو نوع موشک زدیم بعضی از آن‌ها بین دو الی دو و نیم ساعت طول می‌کشید و بعضی یک ربع طول می‌کشید. به طور کلی در این عملیات با دو مشکل اینکه چطور موشک‌ها را از پدافندها و ماهواره‌ها عبور دهیم و چطور این موشک‌ها به مکان نظامی بخورد و به مردم اسرائیل نخورد تا کسی کشته نشود و جو شش ماهه علیه ایران نشود روبه‌رو بودیم که حاصل آن این شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این عملیات ما فقط جلوی اسرائیل نبودیم چراکه پدافند آمریکا، آلمان و… به میدان آمدند؛ اما خدا قوی‌تر از همه عالم است و خدا موشک انداخت در همین راستا آمریکا بداند پشتوانه این ملت خدا است و پشتوانه ما ملت‌های شکست‌پذیر نیستند در نتیجه موشک‌های ما به هدف خوردند و دنیا جلوی ملت ایران زانو زدند.

وی تصریح کرد: هیچ کجا رسم نیست اما سپاه به وزیر سوئیس گفت به آمریکا بگوید اگر دست از پا خطا کنید حتماً شما را خواهیم زد و بعد از عملیات دیدیم که اعلام کردند ما اصلاً نظری نداریم. این عزت مردم ایران است.

حجت‌الاسلام نبویان ضمن گرامیداشت یاد شهدای خدمت نیز عنوان کرد: آیت‌الله رئیسی سربازی چنین انقلابی بوده است و برای این انقلاب ارزش دارد که جان خود را دهیم چراکه این مملکت صاحب دارد و نشان دادند که قدرت ملت ایران و شکست دادن آمریکا و اسرائیل همه از برکات خدا است و به خدا قسم این ملت شکست پذیر نیست چراکه قرآن می‌فرماید اگر خدا را یاری کنید خدا شما را یاری خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه خداوند حزب الله لبنان، فلسطین، یمن و… را یاری کرد، افزود: اگر خدا ما را یاری کند یعنی هیچ کشوری در روی کره زمین بر شما پیروز نخواهد شد. شاهد هستیم که بیش از ۸۰ کشور آمدند و در سوریه تا بشار الاسد برود اما حاج قاسم گفت باید بماند، مردم یمن را نگاه کنید گردنشان کلفت شده چراکه ملت ایران به عنوان سرباز خداوند متعال پشت‌شان است.

کد خبر 756585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.