«شهر سبک زندگی دبی» جان تازه می‌گیرد

«شهر سبک زندگی دبی» پروژه‌ای مربوط به سال ۲۰۰۵ واقع در دبی‌لند، خریدار جدیدی پیدا کرد و توانست جان تازه‌ای بگیرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، پروژه‌های قدیمی بیشتری در دبی خریداران آماده پیدا می‌کنند، زیرا بازار املاک و مستغلات این شهر همچنان داغ است. به این ترتیب یکی دیگر از پروژه‌های قدیمی دبی از سال ۲۰۰۵، «شهر سبک زندگی دبی» واقع در دبی‌لند، جان تازه‌ای گرفته است.

این پروژه که در سال‌های اخیر دارای زیرساخت‌های سنگین و فعالیت‌های توسعه‌ای مرتبط بوده، به‌تازگی پیشنهادی ۱۷۵.۶ میلیون درهمی داشته است. پیشرفت‌های فعلی آن نیز به‌نحوی است که مسیر هر پیشبردی را در پروژه برای خریدار جدید آسان کند.

«شهر سبک زندگی دبی» جان تازه می‌گیرد

پروژه شهر سبک زندگی دبی در اواسط دهه ۲۰۰۰ معرفی و به‌عنوان یک جامعه مسکونی مجلل در نظر گرفته شد. این پروژه یکی از نخستین پروژه‌های خصوصی بود و تا پیش از آن بازار مالکیت آزاد به شدت تحت تسلط توسعه‌دهندگان خصوصی متمرکز بر پروژه‌های برج قرار داشت.

حراج شهر سبک زندگی دومین فروش این قبیل پروژه‌ها از آن دوره است. پیش از آن نیز ۷۹۴ قطعه زمین در شهر فالکون واقع در دبی‌لند به قیمت ۱.۳ میلیارد درهم به فروش رسید.

با وجود رونق فعلی املاک و مستغلات دبی، سرمایه‌گذاران و توسعه‌دهندگان پتانسیل بالایی برای بازدید مجدد از پروژه‌های گذشته و احیای آن‌ها می‌بینند. در این میان امکان بازطراحی‌های گسترده و تغییر کاربری وجود خواهد داشت که برای خریداران جدید بسیار ارزشمند است.

حراج این پروژه‌های قدیمی از طریق فرآیند مزایده به آن‌ها امکان تسویه بخشی از بدهی‌های خود را می‌دهد و در مجموع یک فرآیند بردبرد است.

«شهر سبک زندگی دبی» جان تازه می‌گیرد

پیش از این نیز آسمان‌خراش لوکس پنتومینیوم در دبی‌مارینا با شرایطی مشابه با شهرهای سبک زندگی و فالکون به مزایده گذاشته و به قیمت ۱۰۰ میلیون دلار خریداری شد.

مدتی است که توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در دبی امکان پیدا کردن زمین برای راه‌اندازی پروژه‌های جدید را ندارند و عرضه زمین به‌اندازه کافی در مناطق آزاد شهر در دسترس نیست. از سوی دیگر قیمت زمین طی دو سال اخیر در دبی به‌طور قابل‌توجهی افزایش داشته و در بعضی مکان‌ها نزدیک به دو برابر شده است، به همین دلیل است که روی آوردن به پروژه‌های نیمه‌تمام حراجی گزینه‌ای منطقی برای جبران مشکل در دسترس بودن زمین محسوب می‌شود.

کد خبر 756567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.