پیکر شهید امیرعبداللهیان در خانه ابدی آرام گرفت+ فیلم

پیکر شهید حسین امیرعبداللهیان در حرم شاه عبدالعظیم حسنی (ع) پس از تشییع بر روی دستان مردم شهر ری به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اینجا ری قبه تهران و دارالمومنین پایتخت است، جایی که مقام معظم رهبری در وصف آن فرمودند «شهرری به خاطر بقعه مطهره جناب عبدالعظیم الحسنی (ع) و جناب حمزه و جناب طاهر و قبور مطهره علمای بزرگی که در اینجا مدفون هستند، قبله تهران است. اینجا ریشه تهران است و از لحاظ معنوی مرکز اشعاع تهران است.»

امروز اهالی ری میهمان خاصی دارند، میهمانی از جنس شهیدان و از جنس دولت و از جنس خدمت و میهمانی که «حسین الدیرانی» نویسنده و پژوهشگر لبنانی در وصف او می‌گوید: «او اگر یک دیپلمات نبود، یک مبارز در عرصه‌های جنگ نظیر فرمانده شهید قاسم سلیمانی می‌شد. او دیپلماتی مجاهد بود که تمامی محافل فرماندهی جبهه‌های مقاومت از لبنان گرفته تا سوریه و عراق و یمن و فلسطین او را می‌شناختند.»

بله اهالی قبله تهران و نیز تمام مردم استان تهران امروز میزبان پیکر شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه مجاهد کشورمان هستند، مردم دیار عبدالعظیم حسنی (ع) امروز برای وداع آمده‌اند وداع با وزیر امور خارجه دولت محرومان، و وداع با شهدایی که در راه خدمت در خط مقدم این جبهه قرار داشتند.

خیابان‌های ری مملو از جمعیت است، همه از اقشار مختلف و سنین متفاوت، پیر و جوان، دانش‌آموز و کاسب، بازاری و کارمند و روحانی، همه و همه آمدند، تا با اشک‌هایشان وزیر مجاهد و شهید امور خارجه را تا خانه ابدی بدرقه کنند.

هم اکنون پیکر شهید امیرعبداللهیان در آرامگاه ابدی خود در جوار مضجع حضرت عبدالعظیم‌حسنی (ع) به خاک سپرده شد.

کد خبر 756484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.