تقابل سرخابی‌های پایتخت با قعرنشینان جنوبی و شمالی

هفته بیست‌وهشتم لیگ‌برتر فوتبال ایران فردا پیگیری می‌شود و سرخابی‌های پایتخت با قرار گرفتن مقابل تیم‌های انتهای‌جدولی به‌دنبال صدرنشینی هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هفته بیست‌وهشتم از بیست‌وسومین دوره رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال باشگاه‌های ایران فردا _جمعه چهارم خرداد_ با انجام هشت بازی به‌صورت همزمان از ساعت ۱۹:۴۵ برگزار می‌شود. دیدارهایی که قرار بود روز سه‌شنبه هفته جاری به‌انجام برسند اما به‌علت شهادت ریاست‌محترم جمهور و تعدادی از همراهان ایشان با نظر مستقیم وزارت ورزش‌وجوانان به تعویق افتاد.

پیکان تهران - تراکتور تبریز

تیم فوتبال تراکتور تبریز برای کسب رتبه سوم با سپاهان در سه هفته پایانی رقابت می‌کند و در فاصله یک امتیازی این تیم قرار دارد. با تصمیم کادرفنی تبریزی‌ها، کاروان تراکتور از روز یک‌شنبه هفته جاری برای برپایی اردوی قبل از بازی با پیکان عازم تهران شد و براساس برنامه‌ریزی انجام شده، تراکتور دو جلسه تمرینی در تهران برگزار کرد و فردا به‌مصاف پیکان تهران می‌رود.

دیدار رفت دو تیم که روز بیست‌وهفتم آذرماه برگزار شد، همان دیداری بود که به‌علت محرومیت هواداران تراکتور، اجازه ورود به پرشورها را ندادند و سکوهای یادگار امام خالی از تماشاگر ماند. دیدار دو تیم در یک روز سرد و برفی ثبت شد و در نهایت تراکتور توانست دو بر صفر به پیروزی برسد. حالا و در دیدار برگشت، همان شرایط ایجاد شده و پیکان بدون حضور تماشاگران باید از تراکتور میزبانی کند.

تقابل سرخابی‌های پایتخت با قعرنشینان جنوبی و شمالی

در واقع شرایط جغرافیایی و زیرساخت ورزشگاه پاس قوامین، اجازه حضور تماشاگران را نمی‌دهد و از این رو، بازی بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود. با این شرایط، پیکان و تراکتور در هر دو بازی رفت و برگشت، هیچ تماشاگری را در ورزشگاه خانگی خود ندیدند.

از اردوی تراکتور در تبریز خبر می‌رسد محمد نادری به‌دلیل مصدومیت و شجاع خلیل زاده به علت محرومیت دیدار با پیکان را از دست دادند تا دو تغییر قطعی در ترکیب پرشورها برابر شاگردان رضا عنایتی حتمی و قطعی باشد. با توجه به غیبت این دو مدافع اصلی تراکتور در این دیدار به نظر می‌رسد دردسر بزرگی برای کادرفنی قرمزهای تبریزی ایجاد شود.

ملوان بندرانزلی - صنعت‌مس رفسنجان

مس رفسنجان با هدایت ساکت الهامی در نیم‌فصل اول لیگ بیست‌وسوم چندان خوب عمل نکرد و به‌همین دلیل مس در پایان نیم‌فصل با این مربی قطع همکاری کرد و محرم نویدکیا را به عنوان سرمربی جدید معرفی کرد. نتایج مس با محرم بهتر شد و این تیم علاوه بر نتایج خوب، نمایش‌های زیبا و چشم‌نواز و زیبایی هم داشت که مورد توجه کارشناسان قرار گرفته بود. اما حالا مساله فساد در این باشگاه باعث شده همه اتفاقات خوب تحت‌الشعاع قرار بگیرد.

مس در جام حذفی، خوب نتیجه گرفته و با شکست دادن تیم‌های استقلال، پیکان و تراکتور به نیمه نهایی رسیده است. در این مرحله هم باید با آلومینیوم اراک بازی کند تا در صورت رسیدن پیروزی بر این تیم در فینال با برنده بازی تیم‌های سپاهان و گل‌گهر سیرجان بازی کند. باشگاه مس تصور می‌کرد با قهرمانی در جام حذفی می‌تواند سهمیه پلی آف لیگ نخبگان را بگیرد. اما امروز و در حالی که مسی‌ها در هر لحظه در اخبار بد غوطه‌ور هستند یک خبر بد دیگر هم شنیدند.

تقابل سرخابی‌های پایتخت با قعرنشینان جنوبی و شمالی

این باشگاه به همراه باشگاه‌های استقلال خوزستان، ذوب‌آهن اصفهان، صنعت‌نفت آبادان و ملوان بندرانزلی به‌دلیل نقص مدارک بارگذاری شده در چندین معیار الزامی A، حائز شرایط دریافت مجوز AFC Champions League Elite (ACLE) و مجوز ملی ایران (Pro) تشخیص داده نشدند. مس رفسنجان حتی اگر بتواند در جام حذفی قهرمان شود باز هم نمی‌تواند سهمیه حضور در لیگ نخبگان را دریافت کند. این خبر قطعاً تاثیر بدی روی بازیکنان و کادر فنی مس خواهد گذاشت و می‌تواند روی روحیه و انگیزه این تیم برای فتح جام حذفی تاثیر بگذارد و البته برای تیم مدیریتی جدید، بحران تازه‌ای به‌وجود بیاورد.

شاگردان «مهدی تارتار» در تیم ملوان، نیم نگاه و انگیزه‌های زیادی برای کسب حداقل سهمیه در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا دارند و قطعاً برای کسب امتیاز و جا نماندن از کورس مدعیان با هدف کسب امتیاز پذیرای صنعت‌مس رفسنجان خواهند بود. ملوان با هدایت «مهدی تارتار» در فصل جاری پدیده لیگ برتر بوده است که حالا سایه به سایه سپاهان و تراکتور را در بالای جدول تعقیب می‌کند.

گل‌گهر سیرجان - آلومینیوم اراک

دیدار تیم‌های فوتبال گل‌گهر سیرجان و آلومینیوم اراک که مانند سایر بازی‌های هفته بیست‌وهشتم لیگ‌برتر به تعویق افتاد روز جمعه ساعت ۱۹:۴۵ در ورزشگاه شهید قاسم سلیمانی سیرجان و با حضور هواداران برگزار خواهد شد که شاید خیلی برای دو تیم حائز اهمیت نباشد اما قطعاً نتیجه آن می‌تواند یک تیم را در جایگاه بهتری در جدول رده‌بندی لیگ‌برتر قرار دهد.

شروین بزرگ در این فصل ۱۶ مسابقه را به عنوان جانشین به میدان آمده بود و پیش از درخشش در جام حذفی و حضور در ترکیب اصلی فقط در هفته نوزدهم لیگ برتر در ترکیب اصلی آلومینیوم قرار گرفته بود. البته با درخشش رضا جبیره در بازی مقابل چادرملو اردکان و گل دقایق پایانی که به ثمر رساند او یک رقیب جدی برای حضور در ترکیب اصلی خواهد داشت و باید دید مجتبی حسینی کدام مهاجم خود را در نوک پیکان خط حمله آلومینیوم قرار خواهد داد.

تقابل سرخابی‌های پایتخت با قعرنشینان جنوبی و شمالی

تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان با هشت پیروزی، ۱۲ تساوی و هفت شکست تا اینجای فصل توانسته ۳۶ امتیاز کسب کند و در جایگاه هفتم جدول رده‌بندی لیگ‌برتر قرار دارد. همچنین تیم فوتبال آلومینیوم اراک با ۹ پیروزی، هشت تساوی و ۱۰ شکست در ۲۷ بازی که انجام داده موفق به کسب ۳۵ امتیاز شده و در رده نهم جدول ایستاده است و می‌تواند با پیروزی مقابل گل‌گهر بالاتر از این تیم در جدول بایستد.

هر دو تیم با وجود اینکه شانس کسب سهمیه آسیایی هم ندارند، با تمام وجود پا به این مسابقه خواهند گذاشت. سرمه‌ای پوشان که در لیگ برتر طی هفت هفته اخیر نتایج ضعیفی کسب کرده‌اند، با اتکا و پیروزی پرگل در جام حذفی روحیه مضاعفی گرفته‌اند و امیدوارند پیش از رسیدن به دیدار نیمه نهایی در سه دیدار فشرده لیگ برتر نمایش بهتری نسبت به گذشته ارائه کنند.

اوزونیدیس و شاگردانش پس از رقم زدن پر گل‌ترین پیروزی جام حذفی که با نتیجه پرگل پنج بر صفر مقابل هوادار رقم خورد، در سیرجان مانده‌اند و طی روزهای اخیر تمرینات پرفشاری را در ورزشگاه اختصاصی خود پشت سر گذاشته‌اند. همچنین تیم فوتبال آلومینیوم اراک که یک غول‌کش به‌شمار می‌رود امیدوار است در کنار رویای قهرمانی در جام‌حذفی، پایان خوبی نیز در لیگ‌برتر داشته باشد.

فولاد خوزستان - ذوب‌آهن اصفهان

ذوب‌آهن در آخرین دیدار خود مقابل پیکان به پیروزی رسید و در این مسابقه به‌دنبال حفظ روند خوب خودشان در بازی‌های خارج از خانه هستند و می‌توانند با پیروزی مقابل فولاد خوزستان هفتمین برد خارج از خانه را جشن بگیرند.
تیم فوتبال ذوب‌آهن تمرینات خود را برای دیدار با فولاد خوزستان در جریان هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران زیر نظر محمد ربیعی پشت سر گذاشت.

بازیکنان ذوب‌آهن آخرین تمرین پیش از دیدار با فولاد را در ورزشگاه تمرینی اختصاصی‌شان قبل از اعزام به خوزستان را برگزار کردند و در این جلسه‌تمرینی کار با توپ و مرور برنامه‌های تاکتیکی را در دستور کار خود قرار دادند و زیر نظر مربیان و در راس آن محمد ربیعی به انجام کارهای تاکتیکی پرداختند.

فولادی‌ها که حالا یکی از تیم‌های پایین‌نشین جدول رده‌بندی لیگ برتر محسوب می‌شوند، در سه هفته پایانی برای بقا در لیگ باید تمام تلاش خود را به کار بگیرند. آنها سه بازی دشوار با ذوب‌آهن، پیکان تهران و نساجی در پیش دارند و با توجه به شرایط جدول باید تمام تلاش خود را برای کسب موفقیت در این دیدارها به کار بگیرند.

تقابل سرخابی‌های پایتخت با قعرنشینان جنوبی و شمالی

در چنین شرایطی تمرینات فولاد در اهواز در حال پیگیری است؛ عبدالله ویسی سرمربی این تیم تمام توان خود را به کار گرفته تا شاگردانش را به بهترین شکل برای دیدار با ذوب‌آهن در هفته بیست و هشتم لیگ برتر آماده کند. ویسی با جدیت زیاددر تمرینات سعی دارد تاکتیک موردنظر خود را به بازیکنان دیکته کند تا تیمش بتواند امتیازات لازم را به دست بیاورد.

ذوب‌آهن و فولاد در حالی ۴۳ بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که ذوب‌آهن با ۱۸ پیروزی سهم بیشتری از فولاد دارد که ۹ پیروزی برابر رقیب اصفهانی در کارنامه خود ثبت کرده است، ضمن اینکه ۱۶ جدال دو تیم نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. در ۲۱ تقابل دو تیم در اهواز و به میزبانی فولاد این ذوب‌آهن بوده که آمار بهتری داشته و هفت بار در اهواز موفق به شکست فولاد شده است. در حالی که فولاد پنج بار در این تقابل در اهواز پیروز بوده است.

صنعت‌نفت آبادان - شمس‌آذر قزوین

در ادامه رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور و در بازی‌های هفته بیست‌وهشتم، تیم فوتبال شمس‌آذر قزوین به‌مصاف تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان می‌رود. گفتنی است این بازی روز جمعه در آبادان برگزار می‌شود. تیم فوتبال شمس‌آذر در حال حاضر در رده ششم و صنعت‌نفت آبادان هم در رده شانزدهم لیگ قرار دارد.

تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در حالی میزبان شمس‌آذر قزوین است که برای فرار از پایین جدول نیاز به سه امتیاز این دیدار دارد این تیم با ادامه روند مناسبی که پیش گرفته و پس از تساوی برابر آلومینیوم اراک در حالی به دیدار شمس آذر می‌رود که تیم رقیب هفته گذشته در خانه ملوان انزلی را شکست داد.

شاگردان فراز کمالوند که قصد دارند از قعر جدول جدا شوند و امید خود را برای بقا در لیگ برتر افزایش دهند در مقابله با شمس آذر به سه امتیاز این دیدار خانگی چشم دوخته‌اند. در سمت مقابل شمس‌آذر قزوین سعی دارد با گذر از میزبان خود روند صعود در جدول را ادامه دهد و خود را به تیم‌های بالای جدول برساند تا فصل را به بهترین شکل ممکن به پایان برساند.

تقابل سرخابی‌های پایتخت با قعرنشینان جنوبی و شمالی

صنعت‌نفت آبادان هفته گذشته در برابر میزبان آلومینیوم اراک به تساوی دست یافت و در آن سوی میدان نیز تیم فوتبال شمس‌آذر میهمان خود ملوان بندرانزلی را شکست داد. تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در کنار تیم‌های استقلال خوزستان، پیکان تهران، نساجی مازندران و فولاد خوزستان از تیم‌های پایین جدول رده‌بندی لیگ برتر است و برای اندوخته شدن امتیازات خود نیاز به پیروزی برابر شمس آذر در دیدار خانگی دارد.

شمس‌آذر هم با نتایج غیرقابل پیش‌بینی به رده‌های بالای جدول صعود کرده که به تدریج تیم منجسم‌تری را پیش گرفته و برای صعود به رده‌های بالای جدول چشم به کسب سه امتیاز برابر زردپوشان آبادانی بسته است. شمس‌آذر قزوین با هشت برد، ۱۲ تساوی و هفت باخت و با ۳۸ امتیاز در رده ششم جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ برتر قرار دارد و به دنبال کسب نهمین پیروزی این فصل خود است، این تیم ۳۱ گل زده و ۲۶ گل خورده را در کارنامه خود ثبت کرده و در آن سوی میدان نیز صنعت‌نفت آبادان با چهار برد، هشت تساوی و ۱۵ باخت و با ۲۰ امتیاز در رده شانزدهم جدول رده‌بندی جای گرفته است.

سپاهان اصفهان - هوادار تهران

امید طلایی‌پوشان برای رسیدن به مقام قهرمانی به صفر رسیده و انگیزه‌شان حفظ رتبه سوم در پایان فصل جاری است. شاگردان ژوزه مورایس در شرایطی به دنبال کسب ۳ امتیاز دیدار خانگی برابر هوادار هستند و چشم به حفظ رتبه سوم جدول دوخته‌اند که در سه بازی اخیرشان در لیگ برتر ناکام در کسب پیروزی بوده‌اند و با ۳ تساوی پیاپی کار خود را به پایان رسانده‌اند.

طلایی‌پوشان روی کاغذ باتوجه به سبقه رویارویی‌هایشان با هوادار، شانس بالایی برای کسب ۳ امتیاز دارند اما در نقطه مقابل، انگیزه شاگردان مسعود شجاعی برای کسب ۳ امتیاز بالاست و آن‌ها امیدوارند بتوانند یکی از شگفتی‌های بزرگ هفته بیست‌وهشتم را رقم بزنند.

هوادار از زمان حضورش در لیگ برتر، پنج بار مقابل سپاهان اصفهان به میدان رفته که در فصل نخست حضور این تیم، بنفش‌پوشان در اصفهان با یک گل مقابل سپاهان مغلوب شدند و در بازی برگشت هم به نتیجه تساوی بدون گل رضایت دادند. در ۳ رویارویی اخیر دو تیم، سه برد نصیب تیم سپاهان شده و آن‌ها توانسته‌اند ۱۰ بار دروازه حریف خود را باز کنند و در نقطه مقابل تنها ۲ گل دریافت کرده‌اند تا حسرت کسب پیروزی برابر حریفی اصفهانی به دلِ بنفش‌پوشان بماند و آن‌ها امیدوارند که بتوانند با شکست دادن سپاهان در دیدار پیش‌رو، این طلسم مهم را بشکنند.

تقابل سرخابی‌های پایتخت با قعرنشینان جنوبی و شمالی

مسعود شجاعی در دوران سرمربیگری‌اش (هم در دوران کوتاه حضورش در تراکتور و هم در نقش سرمربی هوادار) هیچ‌گاه نتوانسته در بازی‌های بزرگ برنده شود؛ به‌طوری‌که او در ۲ رویارویی با پرسپولیس، دو جدال با استقلال و یک نبرد با تراکتور، هیچ‌گاه نتوانسته امتیازی را کسب کند و پنج باخت پیاپی در کارنامه‌اش دیده می‌شود. این سرمربی جوان و جویای‌نام که سبک بازی تیمش در نیم‌فصل دوم موردتوجه قرار گرفته، امید به آن دارد که برابر سپاهان طلسم‌شکنی کند و بتواند اولین برد خود در مقابل تیم‌های بزرگ و سرشناس فوتبال ایران را به‌دست آورد.

کاروان هوادار تهران صبح روز دوشنبه با یک‌پرواز به اصفهان رسید اما باتوجه به اتفاقات رخ داده و شهادت ریاست جمهوری اسلامی و همراهان ایشان و تعویق مسابقات، برنامه این تیم نیز تغییر کرد. هواداری‌ها مجبور شدند روز دوشنبه زمینی به تهران برگردند و پس از دو روز تمرین در زمین شماره ۲ ورزشگاه آزادی دوباره به اصفهان می‌آیند. کاروان هوادار باتوجه به موجود نبودن بلیت هواپیما، صبح امروز به‌طور زمینی با دو دستگاه اتوبوس به اصفهان آمد تا طی چهار روز دو بار به این شهر سفر کرده باشد.

پرسپولیس تهران - استقلال‌صنعتی خوزستان

پرسپولیس با شش برد و چهار تساوی و یک باخت و کسب ۲۲ امتیاز در ۱۱ بازی، عملکردی خوب را برابر تیم فوتبال استقلال خوزستان در ادوار مختلف حضورش برابر این تیم داشته است. پرسپولیس در حالی برای دوازدهمین بار با استقلال خوزستان بازی خواهد کرد که تنها یک بار در سال ۱۳۹۴ و در زمانی که استقلال خوزستان در مسابقات فوتبال لیگ برتر به عنوان قهرمانی رسید، برابر این تیم در اهواز بازنده بوده است.

پرسپولیس اگر در بازی رفت برابر استقلال خوزستان مساوی نمی‌کرد و برنده می‌شد امروز در لیگ برتر صدرنشین می‌شد و بر همین اساس امروز پرسپولیس حاضر نیست کوچک‌ترین فرصتی به تیم فوتبال استقلال خوزستان بدهد. تنها کاری که شاگردان اوسمار ویرا می‌توانند انجام دهند، برد در سه بازی آخر فصل است تا شاید استقلال امتیاز از دست بدهد و آنها به صدر برسند.

تقابل سرخابی‌های پایتخت با قعرنشینان جنوبی و شمالی

استقلال خوزستان همچنان درگیر چالش حفظ سهمیه خود در لیگ برتر است و هر باخت می‌تواند شرایط آن‌ها را بدتر هم کند. در همین راستا آبی‌های جنوب به‌هیچ وجه حریفی ساده و دست و پا بسته برای پرسپولیس نخواهند بود. دو تیم در تاریخ لیگ برتر ۱۳ مرتبه مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که سهم قرمزها کسب هفت برد و سهم استقلال خوزستان فقط یک برد بوده است. بردی که ۹ سال گذشته در اهواز به دست آمده تا ورزشگاه آزادی برای آبی‌های خوزستانی فتح‌ناپذیر مانده باشد.

بعد از ۲۳ روز از بازی قرمزهای پایتخت مقابل سپاهان، بانوان هوادار پرسپولیس دوباره تمام سکوهای موجود برای خودشان را به سرعت خریداری کرده‌اند و ظرفیت این جایگاه زودتر از باقی استادیوم برای دیدار با استقلال خوزستان تکمیل شده است.

نساجی مازندران - استقلال تهران

هر بازی برای استقلال در حکم یک فینال است و آبی‌ها فرصتی برای از دست دادن امتیاز و جبران آن نخواهند داشت. نکونام و شاگردانش به خوبی می‌دانند از دست دادن هر امتیازی در این برهه از فصل و در شرایطی که نفس پرسپولیس پشت سر آنها حس می‌شود، می‌تواند باعث از دست رفتن رویای قهرمانی شود. جالب این‌که جواد نکونام در اوایل دوران سرمربی‌گری خود در نساجی حضور داشت و توانست با این تیم به لیگ برتر صعود کند و هواداران نساجی خاطره خوبی از او دارند. با این وجود سرمربی استقلال این بار باید مقابل این تیم بجنگد.

تیم فوتبال نساجی بعد از شکست دادن استقلال خوزستان در سکوت خبری و با برگزاری تمرینات منظم آماده تقابل با صدرنشین لیگ می‌شوند تا با کسب پیروزی مقابل این تیم فرار بزرگی از قعر جدول داشته باشند. بعد از پیروی بزرگی که بازیکنان نساجی مقابل استقلال خوزستان به دست آوردند حمایت کامل هوادارانشان را همراه خود دارند و با روحیه مناسب تمرینات خود را پشت سر گذاشتند و آماده دیدار هفته بیست و هشتم می‌شوند.

تقابل سرخابی‌های پایتخت با قعرنشینان جنوبی و شمالی

نساجی در سه هفته پایانی به ترتیب مقابل استقلال، هوادار و فولاد خوزستان بازی خواهد کرد و مقابل استقلال و فولاد در ورزشگاه وطنی بازی خواهد کرد که حمایت ویژه هوادارانشان را همراه خود خواهند داشت و این موضوع دلگرمی بیشتری به آن‌ها می‌دهد. عجیب‌تر این‌که نساجی هیچ‌گاه در لیگ برتر موفق به شکست استقلال نشده است.

مازنی‌ها از ۱۱ بازی برگزار شده با استقلال در شش دیدار شکست خورده‌اند و ۵ بازی هم به تساوی انجامیده تا ببرهای مازنی هیچ بردی برابر آبی‌پوشان نداشته باشند. هفته گذشته نساجی با نتیجه چهار بر یک در اهواز در برابر استقلال خوزستان غلبه کرد و استقلال در تهران با یک گل فولاد را شکست داد. نساجی با ۲۵ امتیاز در رده سیزدهم جدول جای دارد و استقلال تهران هم با ۶۰ امتیاز صدرنشین است.

کد خبر 756448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.