برترین عکس های کهکشان راه شیری Milky way photography

برترین عکس های کهکشان راه شیری در سال ۲۰۲۴ Milky way photography معرفی شدند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، کهکشان راه شیری چه از مناظر کوهستانی نیوزلند و چه از گستره وسیع و خشک صحرای آتاکاما دیده شود، نوار درخشانی از نور است که در آسمان شب و بالای هر نقطه از زمین می‌درخشد. زیبایی چشمگیر این کهکشان، انسان‌های زمینی را به برگزاری جشنواره عکاسی ویژه‌ای کرده است که سالانه میزبان تصاویر خیره‌کننده از این آسمان زیبا است.

اکنون در هفتمین سال، مسابقه عکاس سال راه شیری میزبان بیش از پنج هزار عکس برگزیده است که در ادامه به عکس‌های برتر و داستان آن‌ها پرداخته می‌شود.

برگزیدگان مسابقه عکاسی از کهکشان راه شیری معرفی شد + عکس
دریاچه درخشان - تام ری
آئوراکی، پارک ملی کوه کوک، نیوزیلند



من آرزوی گرفتن عکس کهکشان راه شیری از بلندترین کوه نیوزلند در یک شب زمستانی را داشتم که بالاخره ثبت شد؛ در شرایط آب و هوایی نادر کوهستانی، یک شب سفری را به سمت دره یخچالی آغاز کردم. پس از رسیدن به دریاچه، صحنه‌ای دیدم که باعث شد احساس کنم در سیاره دیگری فرود آمده‌ام؛ انعکاس کوه‌های یخ‌زده در دریاچه آبی فیروزه‌ای یخی، درخشش هوای قرمز رنگ و درخشش میلیاردها ستاره کهکشان راه شیری.
برگزیدگان مسابقه عکاسی از کهکشان راه شیری معرفی شد + عکس
لانه شیرها - لورنزو رانیری
صحرای آتاکاما، شیلی


این تصویر در یک شب پرماجرا در فلات صحرای آتاکاما، منطقه خطرناک به‌عنوان پناهگاه حفاظتی شیر کوهی، گرفته شده است.
بعد از یک عصر پرچالش برای پیدا کردن صحنه مناسب برای عکاسی به طور تصادفی به این توده سنگی برخوردم که با توده‌های علف تزئین شده بود.
این منطقه مملو از استخوان‌های حیوانات کوچک و ردپاهایی با اندازه قابل‌توجه بود که نشان‌دهنده وجود حیات وحش بود. گذراندن شب در آنجا مسلماً کمی اعصاب‌خردکن بود، اما فرصت عکاسی از چنین زیبایی را ارزشمند کرد. طاق کهکشان راه شیری، با تمام شکوه و عظمتش، بر فراز مناظر بکر قرار گرفته بود و صحنه‌ای واقعاً مسحورکننده را خلق کرد.
برگزیدگان مسابقه عکاسی از کهکشان راه شیری معرفی شد + عکس
تالاب آبی زیر ستاره‌ها - یوری بلتسکی
صحرای آتاکاما، شیلی


من این منظره را در یکی از مکان‌های دور افتاده صحرای آتاکاما در شیلی ثبت کردم. کهکشان در آسمان می‌درخشید و نور زودیاک زیبایی آن را در سمت راست تکمیل می‌کرد. رنگ آبی شب و تالاب حس جادویی را به صحنه اضافه می‌کرد و این یک تجربه کاملاً باورنکردنی بود!
در آن لحظه، تنها کاری که می‌توانستم انجام دهم این بود که زیبایی‌هایی را که در مقابلم آشکار می‌شد، ثبت کنم. این لحظه‌ای بود که باعث شد احساس کنم عمیقاً با دنیای اطرافم و جهان فراتر از آن ارتباط دارم.
برگزیدگان مسابقه عکاسی از کهکشان راه شیری معرفی شد + عکس
پوچی زندگی - میخائیل مینکوف
صحرای وادی رام، اردن


مفهوم پشت این عکس برجسته کردن تضاد فاحش بین وسعت کیهان و طبیعت کوچک بشریت است. این عکس عمداً تمرکز بیننده را به کوچکی انسان در پایین تصویر جلب می‌کند و بر بی اهمیت بودن ما در مفهوم بزرگ جهان تأکید می‌کند، در حالی که کهکشان راه شیری بر پس زمینه تسلط دارد و قدرت‌نمایی می‌کند.
هر زمان که از آسمان شب عکسبرداری می‌کنم، سرشار از احساس فروتنی و سپاسگزاری می‌شوم و گویی مشکلاتم کاهش می‌یابد و عشق بی‌نظیری که به خانواده‌ام و زیبایی زندگی دارم، برایم یادآوری می‌شود.
برگزیدگان مسابقه عکاسی از کهکشان راه شیری معرفی شد + عکس
شکوفه صحرا - مارسین زاجاک
پارک ایالتی گابلین ولی، یوتا


گل‌های وحشی در مقابل گروهی از سه صخره موسوم به سه خواهر در پارک ایالتی دره گابلین در یوتا شکوفا شده‌اند. این پارک که در گوشه‌ای دورافتاده از فلات کلرادو و دور از مراکز اصلی شهری قرار دارد و یکی از تاریک‌ترین آسمان‌های آمریکا را به نمایش می‌گذارد.
برگزیدگان مسابقه عکاسی از کهکشان راه شیری معرفی شد + عکس
خوش‌آمدگویی زیبا
پاتاگونیا، آرژانتین


این اولین عکسی بود که در پاتاگونیا گرفتم. برخلاف انتظار سرما، باران و باد، برخورد اولیه ما با این مناظر غیرعادی بود: نزدیک به سه روز آسمان صاف بود. حوالی ساعت ۷ صبح با رسیدن به تالاب، بلافاصله عکس‌هایی از آسمان گرفتم. مدت کوتاهی بعد، از پس زمینه تالاب با هوای گرگ و میش عکاسی کردم و طبیعت این عکس نادر را به من هدیه داد.
کد خبر 756430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.