در سکوت هم می‌شود قهرمان شد

هاجر صفرزاده پس از کسب دو مدال در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۳، در رقابت‌های پارادوومیدانی قهرمانی جهان هم مدال طلا گرفت و در ماده ۴۰۰ متر رکوردشکنی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هاجر صفرزاده بدون‌شک یکی از بهترین و موفق‌ترین ورزشکاران کشورمان طی سال‌های اخیر لقب دارد که توانسته باوجود محدودیت‌هایی که دارد بالاتر از خیل عظیمی از ورزشکاران هموطن خود پرچم خوش‌رنگ کشورمان را در مسابقات بین‌المللی برافراشته کرده و مدال‌های رنگارنگی در پیست دوومیدانی و در حوزه دوومیدانی‌کاران نابینا و کم‌بینا کسب کند که آخرین مدال وی همین چند روز قبل همراه با رکوردشکنی پس از سال‌های طولانی به‌دست آمد.

هاجر صفرزاده نخستین‌بار در رقابت‌های دوومیدانی بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ در ماده دوی ۱۰۰ متر بانوان کلاس T12 به مصاف حریفان خود رفت که با ثبت حدنصاب ۱۳.۶۸ موفق به کسب مدال برنز شد. وی دو سال قبل نیز در رقابت‌های دوومیدانی گرندپری فزع در امارات و در فینال ماده دوی ۴۰۰ متر بانوان در کلاس T12 این مسابقات، با ثبت رکورد ۵۹.۶۵ ثانیه به مدال نقره رسید.

در سکوت هم می‌شود قهرمان شد

علاوه‌بر کسب مدال دوی ماده ۲۰۰ متر توسط هاجر صفرزاده در شرایطی که کمتر کسی گمان می‌کرد و از سوی دیگر دیسکالیفه‌شدن همین دونده در ماده ۴۰۰ متر و در فاصله یک‌روز تا فینال باعث شد پارادوومیدانی‌کار کشورمان شاخص‌ترین چهره مسابقات هانگژو باشد.

در چارچوب بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۳ هانگژو چین و تقابل ملی‌پوشان کشورمان در رشته‌های مختلف، هاجر صفرزاده ملی‌پوش اصفهانی پارادوومیدانی ایران در فینال دوی ۲۰۰ متر بانوان در کلاس T12 با ثبت زمان ۲۵.۸۷ ثانیه به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد. هاجر صفرزاده همچنین در دوی ۲۰۰ متر با ثبت زمان ۵۷.۵۶ ثانیه ضمن کسب مدال طلا، موفق به شکستن رکورد آسیا شد.

در سکوت هم می‌شود قهرمان شد

به‌دست آوردن چند مدال خوش‌رنگ توسط هاجر صفرزاده برای ایران همچنان ادامه دارد و این ورزشکار خوش‌آتیه و باغیرت کشورمان در ادامه رقابت‌های پارادوومیدانی قهرمانی جهان، در رقابت فینال دوی ۴۰۰ متر بانوان در کلاس T12 در شهر کوبه ژاپن با رکوردشکنی همه‌چیز را به‌کام خود به پایان رساند.

هاجر صفرزاده در فینال دوی ۴۰۰ متر بانوان در کلاس T12 روی پیست رفت و زمان ۵۷.۵۶ ثانیه را به ثبت رساند که به معنای شکستن رکورد جهان پس از گذشت ۹ سال بود و توانست مدال خوش‌رنگ طلای این ماده را نیز به‌راحتی از آن خود کند تا ثابت کند می‌توان با کم‌ترین امکانات و حداقل توجه به عناوین بزرگ آسیایی و جهانی دست پیدا کرد.

در سکوت هم می‌شود قهرمان شد

به‌نظر می‌رسد هاجر صفرزاده تا سال‌های سال پادشاه بی‌بدیل و بی‌چون‌وچرای ماده ۴۰۰ متر رقابت‌های پارادوومیدانی آسیا و جهان باشد که سخت می‌شود وی را متوقف کرد. هاجر صفرزاده در این چندسال گذشته توانسته مدال‌های مختلفی در همه تورنمنت‌ها کسب کرده و رکوردهایی را بشکند که سال‌ها دست‌نخورده باقی‌مانده بود.

کد خبر 756313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.