برق مصرفی شهرداری اصفهان تا سال ۱۴۱۰ با انرژی خورشیدی تامین می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات موارد مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی این کلان‌شهر را تشریح کرد.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در جلسه تلفیق این هفته از قبل پیش‌بینی شده بود تا گزارش کاملی درباره مسائل شهرسازی و سرای ۱۰، همچنین نقاط ضعف و قوت آن ارائه شود که با حضور معاون شهرسازی شهردار اصفهان این اقدام انجام شد.

وی افزود: گزارش کاملی در رابطه با سرای ۱۰ ارائه شد که بیشتر تمرکز بر انجام خدمات شهرسازی به‌صورت غیر حضوری و تسهیل و تسریع خدمات شهرسازی است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: طبق جمع‌بندی مقرر شد کارگروهی از شورای اسلامی شهر و شهرداری برای بررسی مواردی که می‌تواند فرایندها را ساده‌تر کند و به یک زمان‌بندی برای ارائه حداکثری خدمات به‌صورت غیر حضوری و سیستمی برسد، تشکیل شود، همچنین زمان صدور پروانه‌ها و خدمات شهرداری در این کارگروه جمع‌بندی می‌شود.

نورصالحی خاطرنشان کرد: بخش عمده جلسه با حضور مدیر عامل برق منطقه‌ای و مدیر عامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان بود که در رابطه با همکاری‌های دو مجموعه صحبت شد، همچنین شبکه‌های برق شهرستان، خطوط انتقال، پست‌های برق و تمام مواردی که میان مجموعه مدیریت شهری و مدیریت برق شهرستان و استان مشترک است، مورد بحث قرار گرفت.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه تابستان‌ها به پیک مصرف برق می‌رسیم، تمهیداتی برای صرفه‌جویی، همچنین روشنایی معابر ارائه شد، البته اقداماتی باید در شهر انجام شود، از جمله اینکه به مرور به حضور تاکسی‌ها و اتوبوس‌های برقی در شهر نزدیک می‌شویم و لازم است که برای شارژ شبکه‌های برق این خودروها از هم‌اکنون برنامه‌ریزی شود و احداث نیروگاه‌های خورشیدی، حتی در مقیاس خانگی باید پیگیری شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهرداری اصفهان حدود یک‌سوم برق مصرفی خود را از طریق نیروگاه خورشیدی تولید می‌کند که طبق برنامه‌ریزی تا پایان سال ۱۴۱۰ این میزان به ۱۰۰ درصد می‌رسد، افزود: این اقدام مورد توجه مجموعه برق استان نیز قرار دارد و در مجموع اقداماتی که شهرداری اصفهان در این حوزه انجام داده در مقایسه با سایر شهرها قابل توجه است.

نورصالحی ادامه داد: تولید برق از طریق نیروهای خورشیدی از لحاظ آلایندگی و استفاده از انرژی‌های پاک و از لحاظ هزینه‌ای که صرفه‌جویی انجام می‌شود، به نفع شهر است.

کد خبر 756312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.