بازتاب تشییع میلیونی شهیدان خدمت در رسانه‌های جهان عرب

خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و مطبوعات جهان عرب امروز چهارشنبه در اخبار و گزارش‌های جداگانه خود مراسم تشییع میلیونی پیکرهای شهید «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهان شهید ایشان را با فیلم و عکس به طور گسترده پوشش دادند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، خبرگزاری رسمی لبنان در گزارشی به برگزاری مراسم تشییع شهدای خدمت در تهران با حضور گسترده مردم، مقامات کشوری و لشکری و مهمانان خارجی پرداخت و از حضور نبیه بری رئیس پارلمان لبنان در تهران به همین مناسبت خبر داد.

پایگاه خبری العهد لبنان نیز با انتخاب عنوان «حضور میلیونی مردم برای تشییع پیکر شهید رئیسی و یارانش در تهران»، برگزاری این آئین را در صفحه نخست خود پوشش داد.

بازتاب تشییع میلیونی شهدای خدمت در خبرگزاری‌ها

این پایگاه در گزارش خود از این آئین، همچنین به حضور شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان و اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران اشاره کرد.

روزنامه لبنانی النهار نیز مراسم تشییع شهدای سانحه بالگرد ریاست جمهوری را پوشش و از حضور هزاران نفر در این مراسم خبر داد.

سوریه

خبرگزاری رسمی این کشور (سانا) در ادامه پوشش اخبار سانحه هوایی بالگرد رئیس جمهور فقید و همراهان شهید ایشان نوشت: آئین تشییع پیکر شهید آیت الله ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان، امروز چهارشنبه با حضور هیأت‌های دیپلماتیک خارجی در دانشگاه تهران آغاز شد.

این خبرگزاری اضافه کرد: صدها هزار نفر در صحن‌های دانشگاه و خیابان‌ها و میادین اطراف آن برای شرکت در این مراسم حضور به هم رساندند.

بازتاب تشییع میلیونی شهدای خدمت در خبرگزاری‌ها

پایگاه شبکه رادیو و تلویزیون سوریه نیز همزمان تصاویر برگزاری مراسم تشییع شهید آیت الله رئیسی و همراهان شهید ایشان را به طور مستقیم پخش کرد.

الجزایر

روزنامه البلاد با پوشش مراسم تشییع پیکر شهید آیت الله رئیسی و همراهان، سخنان رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) درباره مواضع رئیس جمهور شهید و حمایت وی از فلسطین را برجسته کرد.

البلاد همچنین نوشت: ابراهیم بوغالی رئیس مجلس به نیابت از رئیس جمهوری الجزایر در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله رئیسی شرکت می‌کند.

بازتاب تشییع میلیونی شهدای خدمت در خبرگزاری‌ها

جراید و پایگاه‌های الجمهوریه، الشروق، الشعب، الوسط، اخبارالیوم و الخبر نیز در اخبار و گزارش‌های خود به پوشش این مراسم پرداختند.

مصر

روزنامه الوفد مصر امروز چهارشنبه نوشت: هزاران نفر در مراسم تشییع رئیس جمهوری شهید در تهران شرکت کردند.

بازتاب تشییع میلیونی شهدای خدمت در خبرگزاری‌ها

الشروق، الوطن، الدستور، النهار، المصری الیوم، الاهرام، المصریون و الاسبوع دیگر رسانه‌های مصری بودند که این مراسم را پوشش خبری دادند.

عراق

خبرگزاری وطن، براثا، المعلومه و دیگر رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌های عراقی نیز به طور جداگانه با انتشار فیلم و عکس و مصاحبه با کارشناسان و خبرنگاران خود در تهران به پوشش آئین تشییع پیکر شهدای خدمت پرداختند.

در این میان خبرگزاری براثا به بررسی سیره شخصی و سیاسی شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان پرداخت و دوره‌های مختلف حیات اجتماعی و سیاسی آنها را بررسی کرد.

این رسانه‌ها همچنین دیدار محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق با مقام معظم رهبری را پوشش دادند.

فلسطین

روزنامه فلسطینی الایام نیز امروز چهارشنبه در گزارش خود از شرکت هزاران شهروند ایرانی در مراسم اقامه نماز و تشییع پیکر شهدای خدمت در تهران خبر داد.

بازتاب تشییع میلیونی شهدای خدمت در خبرگزاری‌ها و مطبوعات جهان عرب

این روزنامه همچنین به همبستگی همه مردم ایران پس از سانحه برای رئیس جمهوری و همراهان ایشان اشاره کرد.

بازتاب تشییع میلیونی شهدای خدمت در خبرگزاری‌ها

پایگاه خبری عرب ۴۸ نیز که اخبار فلسطین و سرزمین‌های اشغالی سال ۱۹۴۸ را پوشش می‌دهد، مراسم تشییع پیکرهای شهدای خدمت را پوشش داد.

این رسانه به مواضع رئیس جمهوری شهید و وزیرامور خارجه در دفاع از مسئله فلسطین اشاره و پیام‌های همدردی گروه‌های مقاومت فلسطین پس از این سانحه را منتشر کرد.

یمن

خبرگزاری رسمی یمن (سبا) نیز مراسم تشییع شهدای خدمت در تهران را همراه با انتشار عکس پوشش خبری داد.

بازتاب تشییع میلیونی شهدای خدمت در خبرگزاری‌ها

پایگاه خبری «۲۶ سبتامبر» دیگر رسانه یمنی بود که آئین تشییع شهید آیت الله رئیسی و همراهان شهید ایشان را پوشش داد و نوشت: مراسم اقامه نماز بر پیکر شهدای ایرانی با سخنرانی اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس آغاز شد که به نمایندگی از گروه‌های مقاومت فلسطینی سخنرانی کرد.

پایگاه «الخبر الیمنی» نیز با پوشش آئین اقامه نماز و تشییع پیکر شهید آیت الله رئیسی و همراهان ایشان نوشت: ده‌ها هزار شهروند ایرانی از نخستین ساعت‌های صبح چهارشنبه برای شرکت در این مراسم حضور یافته بودند.

اردن

روزنامه الرای اردن نیز با پوشش برنامه‌های بزرگداشت شهید آیت الله رئیسی، گزارشی درباره سانحه منجر به شهادت ایشان و همراهان، برنامه اعلامی برای برگزاری انتخابات را بررسی کرد.

بازتاب تشییع میلیونی شهدای خدمت در خبرگزاری‌ها

پایگاه‌ها و خبرگزاری‌های عمون، السبیل، الدستور، عمان نت، البوابه و مرایا نیوز نیز خبر مراسم تشییع رئیس جمهور و همراهان شهید ایشان را منتشر کردند.

کویت

خبرگزاری رسمی کویت (کونا) آئین اقامه نماز و تشییع شهدای خدمت را پوشش داد و نوشت: این مراسم با حضور صدها هزار نفر از شهروندانی برگزار شد که از نخستین ساعت‌های صبح چهارشنبه در دانشگاه تهران و خیابان‌های اطراف تجمع کرده بودند.

بازتاب تشییع میلیونی شهدای خدمت در خبرگزاری‌ها

روزنامه الانباء کویت نیز به پوشش مراسم اقامه نماز و تشییع شهدای سانحه بالگرد ریاست جمهوری پرداخت و نوشت که هزاران نفر از مردم ایران صبح امروز پس از اقامه نماز بر پیکر شهدا توسط مقام معظم رهبری، آنها را تشییع کردند.

این روزنامه افزود: این مراسم با حضور ده‌ها هیأت دیپلماتیک خارجی در تهران برگزار شد و پیکر شهید رئیسی روز پنجشنبه در مشهد تشییع خواهد شد.

روزنامه الرای نیز نوشت: ده‌ها هزار نفر در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهوری ایران و همراهان وی در تهران شرکت کردند.

کد خبر 756234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.