رهبر انقلاب: شخصیت بزرگی را از دست دادیم

در پی درگذشت شهادت‌گونه حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی و همراهان ایشان تنی چند از مقامات خارجی که برای ادای احترام به پیکر شهدای به تهران سفر کرده اند، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند و به ایشان تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در پی حادثه بالگرد ریاست جمهوری اسلامی ایران و شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان، تنی چند از مقامات خارجی که برای عرض تسلیت به مقام معظم رهبری و ملت ایران و نیز ادای احترام به پیکر شهدای به تهران سفر کرده‌اند، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیئت همراه، پیش از ظهر امروز در دیدار رهبر انقلاب اسلامی مراتب تسلیت و تعزیت خود را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و همچنین به ملت و دولت ایران اعلام کردند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در این دیدار با تشکر از ابراز همدردی ملت فلسطین به‌ویژه مردم غزه، متقابلاً شهادت فرزندان آقای هنیه را تبریک و تسلیت گفتند و از صبر رئیس دفتر سیاسی حماس تمجید کردند.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در دیدار با رهبر انقلاب اسلامی مراتب تأثر و همدردی ملت و دولت ارمنستان را اعلام کرد و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار ضمن قدردانی از ابراز همدردی نخست وزیر ارمنستان، به مشترکات تاریخی و جغرافیایی و منافع مشترک ایران و ارمنستان اشاره کردند و گفتند: سیاست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر گسترش روز افزون روابط با ارمنستان، تحت هدایت آقای مخبر ادامه پیدا خواهد کرد.

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق، نیز در دیدار با رهبر انقلاب اسلامی، به نمایندگی از دولت و ملت این کشور، ضایعه درگذشت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه و همراهان ایشان را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و ملت ایران تسلیت و تعزیت گفت و اظهار کرد: آنچه ما از آقای رئیسی، رئیس جمهور شهید ایران دیدیم چیزی جز صدق، اخلاص، پاکی، کار و تلاش و خدمت به مردم نبود و در ادامه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، با قدردانی از سفر نخست وزیر عراق به تهران برای ابراز همدردی، گفتند: ما شخصیت برجسته‌ای را از دست دادیم. آقای رئیس جمهور برادر بسیار خوب و مسئولی کارآمد و با کفایت و صمیمی و جدی بود.

کد خبر 756228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.