مقامات کدام کشورهای جهان برای مراسم تشییع حاضر شده‌اند؟

مراسم تشیع «شهدای خدمت» امروز در تهران برگزار شد و بر اساس اخبار منتشر شده تعدادی از مقامات کشورهای مختلف برای شرکت در این مراسم و ادای احترام به رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه فقید جمهوری اسلامی ایران به تهران آمدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مراسم تشیع «شهدای خدمت» امروز در تهران برگزار شد و بر اساس اخبار منتشر شده تعدادی از مقامات کشورهای مختلف برای شرکت در این مراسم و ادای احترام به رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه فقید جمهوری اسلامی ایران به تهران آمدند.

در این بین رئیس‌جمهور تاجیکستان، رئیس‌مجلس الجزایر، رئیس جمهور تونس، معاون رئیس‌جمهور هند، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس، هیئتی بلند پایه از لبنان، نخست وزیر ارمنستان، نخست وزیر عراق، وزیر امور خارجه مصر، هیئتی بلند پایه از طالبان افغانستان تاکنون به تهران رسیده‌اند و به ساحت شهدای خدمت ادای احترام کرده‌اند و قرار است تعدادی از مقامات کشورهای دیگر نیز برای شرکت در این مراسم و ادای احترام به رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه فقید جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کنند.

«ملأ عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر و «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان به همراه هیئتی بلندپایه برای شرکت در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید و همراهان ایشان به تهران سفر کردند.

ابراهیم بوغالی، رئیس پارلمان الجزایر روز چهارشنبه در مراسم تشییع آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور و امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و همراهانشان مشارکت کردند.

به گزارش ایمنا، در چند روز گذشته در پی شهادت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه مقامات کشورهای مختلف طی پیام‌های تسلیتی با ملت و دولت ایران ابراز همدردی کردند و بعضاً با حضور در محل سفارتخانه‌های ایران یاد شهدای جمهور ایران را گرامی داشتند.

کد خبر 756211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.