شهید آیت‌الله رئیسی(ره) در حوزه زیارت صاحب ایده بود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: شهید آیت‌الله رئیسی(ره)، در مباحثی چون زیارت و زائر ایده‌های ارزنده‌ای داشت و در زمان تولیت آستان قدس رضوی زیارت «از مبداء تا مبداء» را تعریف کرد.

حجت‌الاسلام حسن منصوریان در گفتگو با خبرنگار ایمنا در خراسان رضوی، با تسلیت شهادت رئیس جمهور محبوب و مغتنم کشور و همچنین و هیأت همراه ایشان، اظهارکرد: نگاه شهید آیت‌الله رئیسی (ره) به مشهد مقدس از دو حیث، قابل توجه بود که اولین مورد آن، ارادت قلبی ایشان به آستان قدس رضوی و شهر امام‌رضا (ع) است.

وی با اشاره به اشراف کامل شهید آیت‌الله رئیسی (ره) به ظرفیت‌ها و مطالبات مردمی و همچنین نگاه به مشهدالرضا (ع) به عنوان یک شهر ملی و بین‌المللی، گفت: این شهر، زادگاه رئیس جمهور فقید بود و این تعلق خاطر موجب اشراف مضاعف ایشان نسبت به پروژه‌ها، فراتر از سفرهای استانی شده بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه ایشان در مباحثی چون زیارت و زائر ایده‌های ارزنده‌ای داشت و در زمان تولیت آستان قدس رضوی زیارت «از مبدا تا مبدا» را تعریف کرد، افزود: در راستای تسهیلگری زیارت، دسترسی‌های ریلی، هوایی و جاده‌ای آسان به مشهد مقدس را مجدانه دنبال نمود.

حجت‌الاسلام منصوریان تصریح کرد: رئیس جمهور فقید، پیوسته و فعالانه پیگیر بهره‌گیری از ظرفیت‌های دولت برای شهر ملی و بین‌المللی مشهد مقدس در کارگروه زیارت بود.

وی در پایان گفت: از درگاه خداوند منان، برای این شهدای والامقام طلب غفران داریم و امیدواریم ملت ایران اسلامی، با انتخابی شایسته و درست، راه شهید آیت‌الله رئیسی (ره) ادامه یابد.

شهید آیت الله رئیسی پدر معنوی محرومان بود

حسین حسامی عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد با تاکید بر توجه ویژه آیت الله رئیسی بر رسیدگی به امور محرومان اظهارکرد: یکی از شاخص‌ترین خصائل و ویژگی‌های اخلاقی شهید آیت الله رئیسی، توجه ویژه به محرومان و مستضعفان بود؛ همین نگاه بود که ایشان به «سید محرومان» متصف شد.

وی افزود: در این اتفاق تلخ، کشورمان، جمعی از مخلص‌ترین و خدوم‌ترین چهره‌های خود را از دست داد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، شهید رئیسی را پدر معنوی محرومان ایران اسلامی دانست و افزود: این نگاه چه در زمان تولیت آستان قدس رضوی و چه در زمان ریاست جمهوری ایشان، کاملاً مشهود بود.

حسامی تصریح کرد: آیت الله رئیسی، پناه مردم حاشیه شهر مشهد و مناطق کم‌برخوردار کشور بود و سرانجام هم در راه خدمت‌رسانی به همین پهنه‌ها به شهادت رسید و جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

وی با بیان اینکه اخلاق و منش این شهید والامقام، باید اسوه و الگوی دیگر مدیران و سیاستمداران باشد، گفت: امیدواریم بتوانیم رهرو صادق این شهدا باشیم.

کد خبر 756004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.