جمهوری اسلامی با صلابت و قدرت راه خود را طی می‌کند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: حوادثی زیادی در کشور رخ داده است، اما به برکت خون شهدا جمهوری اسلامی با صلابت و قدرت راه خود را طی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی چمران امروز- سه‌شنبه یکم خرداد- در حاشیه دویست و سی و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تسلیت شهادت شهید آیت‌الله رئیسی و همراهانش با بیان اینکه نامگذاری یک معبر به نام شهید آیت الله رئیسی بررسی خواهد شد، اظهار کرد: امروز انحلال یکی از شرکت‌های شهرداری و چهار گزارش حسابرسی بررسی می‌شود.

وی اضافه کرد: طبق قانون باید انتخابات ریاست جمهوری و شورا با هم صورت بگیرد، اما نمی‌توان کشور را ظرف ۵۰ روز برای انتخابات شورا آماده کرد چرا که با ۱۲۶ هزار نفر طرف هستیم و باید هیئت نظارت شکل بگیرد و روند طولانی دارد.

وی افزود: همزمانی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا بعید است که عملیاتی شود چون مجلس آینده باید شکل بگیرد و در مورد انتخابات شوراها تصمیم بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: طبق تجربه زمان دوره شوراها می‌شود بیش از چهار سال باشند، اما کمتر از چهار سال نمی‌توانند باشند.

چمران گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون شاهد روزهای سختی بودیم، اما به لطف الهی و به برکت خون شهدا مقاومت و ایستادگی کردیم، و جمهوری اسلامی با صلابت و قدرت راه خود را طی می‌کند.

وی افزود: به گفته شهید سلیمانی، باید قبل از به شهادت رسیدن شهید بود و این شهید بودن در چهره آیت الله رئیسی قابل مشاهده بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: آحاد مختلف جامعه با هر تفکر و دیدگاه سیاسی و اقتصادی، در سوگ این شهید بزرگوار و همراهانش نشستند و از ته دل حسرت می‌خورند که نشان دهنده انسجام ملت است.

چمران با بیان اینکه در آستانه ولادت امام رضا (ع) آیت الله رئیسی عیدی خود را گرفت و به خیل شهدا پیوست، اضافه کرد: باید از حوادث درس عبرت بگیریم که ممکن است یک رأی نباشیم، اما باید یکدل باشیم تا به موفقیت برسیم.

کد خبر 755956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.