پیام تسلیت شورای شهر اصفهان در پی درگذشت شهادت‌گونه رئیس‌جمهور و همراهان ایشان

شورای اسلامی شهر اصفهان در پیامی درگذشت شهادت‌گونه رئیس‌جمهور و همراهان ایشان را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، متن پیام شورای ششم اصفهان به شرح زیر است:

«بسم رب الشهدا و الصدیقین
رئیس جمهور عزیزمان در حین خدمت شهید شد.

منَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا
برخی از آن مؤمنان، بزرگ مردانی هستند که به عهد و پیمانی که با خدا بستند کاملاً وفا کردند، پس برخی پیمان خویش گزاردند (و بر آن عهد ایستادگی کردند تا به راه خدا شهید شدند) و برخی به انتظار (فیض شهادت) مقاومت کرده و هیچ عهد خود را تغییر ندادند.

بنای رفیعی که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی قدس سره الشریف پایه گذاری نمود و این شجره طیبه ای که تداوم بخش حرکت انبیا است و در جهت رشد و تعالی بشر بالنده شد بدون جهاد و بدون بذل جان، زنده و جاوید نخواهد ماند.

روز گذشته و در آستانه میلاد سلطان سریر ارتضای حضرت علی ابن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و الثناء رئیس جمهور ایران اسلامی به همراه وزیر محترم امور خارجه، نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه تبریز و استاندار محترم آذربایجان شرقی و خدمه پرواز در حال خدمت، به کاروان خیل شهیدان پیوستند.

این حادثه عظیم و دردناک از دو منظر قابل بررسی است.

نخست آنکه ملت بزرگ ایران جمعی از سرمایه‌های بی نظیر و بی بدیل خود را از دست داد که خود ثلمه ای است جبران ناپذیر بر پیکر این ملت، عزیزانی که در این پرواز دعوت حق را لبیک گفتند همه از مسؤولین عالیرتبه و دلسوزان انقلاب و مردم بودند و حقیقتاً ما سرمایه‌های ارزشمند و نعمت‌های مغتنمی را از دست دادیم.

رئیس جمهوری که یار و یاور حقیقی ولایت، دلسوز محرومین، حافظ امین منافع ایران و ایرانی، شجاع، غیور و مقتدر در برابر دشمنان قسم خورده انقلاب و در رأس آنها آمریکا و صهیونیسم منحوس و صریح و شفاف در برابر فساد و دلبسته مکتب امیرالمومنین (علیه السلام) و خاصه خادم آستان رفیع و منیع امام هشتم بود، خاری سهمگین در چشم فتنه و تیغی دردناک در گلوی مخالفان عزت و آزادی و استقلال و شرف ایران اسلامی بود. ما سخنان غیرتمندانه، حکیمانه و ژرف و استوار سید ابراهیم را در برابر بت‌های آمریکا در سازمان ملل و در دفاع از ساحت مقدس قرآن، مردم مظلوم و زنان و کودکان غزه را از یاد نمی‌بریم و بی شک بیانات آزادمنشانه ایشان بر جریده عالم به ثبت خواهد رسید.

سخنان، اقدامات، افکار، سابقه زرین، منش، اعتقاد و سلوک شهید مظلوم آیت الله دکتر رئیسی، مایه خرسندی و خوشنودی رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای ادام الله ظله و دلگرمی همه کسانی بود که برای گفتمان جمهوری اسلامی در اقصی نقاط زمین تلاش می‌کردند و بیرق استکبار ستیزی و دفاع از مظلوم را برافراشته بودند. در شب‌های تاریک دنیاخواهی چراغ فروزانی بود از خدمت بی منت و خستگی ناپذیر برای پیشرفت و عمران و آبادانی مملکت.

آری یار صدیق رهبر، از یاران سیدالشهدای انقلاب اسلامی، شهید مظلوم آیت ا… دکتر بهشتی و همدوش جامانده راه سیدالشهدای مقاومت، حاج قاسم سلیمانی عزیز آسمانی شد و ما زمینیان را غرق در حزن و اندوه کرد.

از دیگر سو و از منظری دیگر او که از اولیا خدا و مشتاق لقاء پروردگار بود به فوز عظیم رسید و رستگار شد و صد البته سیره او با شهادتش، نضج بیشتر پیدا کرد، اما این مسیر و این راه ادامه خواهد داشت...
انقلاب اسلامی، در سال ۱۳۵۷ پیروز شد و جمهوری اسلامی ایران استقرار یافت، او به تحقق دولت اسلامی و خادمی ملت ایمان باور عمیق داشت و مصداق اتم و اکمل مدیر انقلابی و ولایی بود.

آری همه برای این آرمان، رنج دوران بردیم، بذل جان کردیم، خون دل خوردیم، پاره‌های تن خود را ازدست دادیم، بمباران شدیم، مورد هجوم فرهنگی و اقتصادی و سیاسی و تحریم‌های ظالمانه و بی‌رحمانه قرار گرفتیم، جهاد نمودیم، راهی سخت و دشوار را پیمودیم تا عالم‌گیر و الهام بخش در عرصه‌های بین الملل شدیم.

آری به یاد داریم که وزیر امور خارجه افتخارآفرین و جهادیمان دکتر امیرعبداللهیان در وصف شهیدان گفت:
ما سینه زدیم بی صدا باریدند
از هر چه که دم زدیم آنها دیدند
ما مدعیان صف اول بودیم
از آخر مجلس شهدا را چیدند

اما اینک در طلیعه گام دوم انقلاب اسلامی باز دوباره شهدا را از صف اول چیدند.
سید ملت، تندیس شجاعت، رئیسی عزیز و هیأت همراه و مسؤولین خدوم ملت در راه خدمت شهد شهادت نوشیدند تا ما بیندیشیم و غفلت نورزیم و بدانیم در برابر لحظه‌های حیات خود مسوولیم و عاقبت از آن کسانی است که برای خدا کار کردند و از دست ساقی کوثر سیراب گشتند.

إنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتی کُنتُم توعَدونَ
به یقین کسانی که گفتند: «پروردگار ما خداوند یگانه است!» سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که: «نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است / فصلت ۳۰

خادمان مردم شریف اصفهان در شورای اسلامی شهر، شهادت یاران صدیق انقلاب، خدمتگزاران عزیز و شریف جمهوری اسلامی ایران، شهادت سیدالشهدای خدمت، رئیس جمهور مظلوم و غریب و عزیز و مهربان کشورمان شهید آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و هیأت همراه را به پیشگاه مولا و آقایمان، حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و نایب برحقش رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) و آحاد هموطنان قدرشناس تبریک و تسلیت عرض می‌نمایند.»

کد خبر 755732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.