۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۷
صدور هشدار نارنجی هواشناسی در قزوین

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار نارنجی خبر داد و گفت: به این ترتیب از ظهر فردا تا اواخر وقت پنج‌شنبه شاهد بارش باران، تگرگ و وزش باد شدید در کل استان خواهیم بود.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از صدور هشدار نارنجی شماره ۳ مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد و اظهار کرد: به این ترتیب از ظهر فردا _سه‌شنبه اول خرداد_ تا اواخر وقت پنج‌شنبه سوم خرداد شاهد بارش باران، تگرگ و وزش باد شدید در کل استان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه گاهی وقوع رعدوبرق و پدیده مه را خواهیم داشت، افزود: با توجه به بارندگی و پدیده مه شاهد کاهش دید افقی و لغزندگی جاده‌ها خواهیم بود و رعایت احتیاط لازم در رانندگی در جاده‌های برون‌شهری و درون‌شهری توصیه اکید ما به رانندگان وسایل نقلیه است.

مدیرکل هواشناسی استان با بیان اینکه شاهد آب‌گرفتگی عمومی و بالا رفتن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها خواهیم بود، اضافه کرد: اجتناب از صعود به ارتفاعات و انجام کار در فضای باز به ویژه اماکن و نقاط مرتفع توصیه مهم دیگر ما به مردم به ویژه هم‌استانی‌ها است.

شیخ‌الملوکی با اشاره به احتمال خسارت به سازه‌های سبک و موقت به خاطر وزش باد لحظه‌ای شدید گفت: محکم کردن سازه‌های سبک، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: در ضمن با توجه به احتمال خیزش گردوخاک محلی باید تمهیدات لازم در بخش‌های خدمات‌شهری، راهداری و کشاورزی اتخاذ شود و حتی‌الامکان باید زمینه ایمن‌سازی بیشتر مسیرهای مواصلاتی فراهم شود.

کد خبر 755641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.