۵ برنامه محوری بزرگداشت آیت‌الله رئیسی در بیرجند برگزار می‌شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: برگزاری ۵ برنامه محوری و حاکمیتی یادبود شهادت آیت‌الله رئیسی در کنار برنامه‌های خودجوش مردمی در بیرجند برنامه‌ریزی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، جواد قناعتامروز_دوشنبه سی و یکم اردیبهشت_ در جلسه برنامه‌ریزی مراسم شهادت آیت‌الله رئیسی که با حضور ویدئو کنفرانسی فرمانداران برگزار شد، ضمن تبریک و تسلیت شهادت رئیس جمهور و هئیت همراهش اظهار کرد: برنامه‌های محوری و مردمی در روستا، شهرها و شهرستان‌ها با محوریت فرمانداران در حال برنامه‌ریزی است.

وی افزود: صبح امروز مدیران دستگاه‌های اجرایی در دفتر نماینده ولی فقیه حاضر شدند و سپس جلسه تکمیلی با حضور مدیران دست‌اندرکار برگزاری مراسمات برگزار و برنامه‌ریزی لازم انجام شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: بخشی از برنامه‌ها محوری یا متمرکز است که توسط نهادها و دستگاه‌های دولتی اجرا می‌شود و بخشی نیز به صورت مردمی و خودجوش در شهرها و روستاها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با دستور رهبری پنج روز عزای عمومی اعلام شده، تصریح کرد: از امروز هر روز یک برنامه محوری در استان برگزار خواهیم کرد.

قناعت ادامه داد: نخستین برنامه محوری امشب ساعت ۱۹:۳۰ در محل شهدای باقریه، فرداشب در مسجد امام حسین و همین ساعت، روز سوم در حسینیه جماران، روز چهارم یعنی روز چهارشنبه ساعت ۱۷ در مزار شهدای بیرجند و برنامه پنجم نیز روز جمعه همراه با نمازهای عبادی - سیاسی جمعه خواهد بود که در مرکز استان یک ساعت قبل از برپایی نماز در محل مصلی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند در روند اجرایی کار کشور هیچ خللی ایجاد نمی‌شود و جای نگرانی نیست مردم اصلاً ناراحت نباشند، در حال پیش‌بینی مقدمات برنامه‌ها هستیم اما در کنار آن جلسات و برنامه‌ها به شکل گذشته برگزار می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: امروز مقام معظم رهبری تمام اختیارات ریاست جمهوری را بر اساس ظرفیت‌های قانونی و اصل ۱۳۱ قانون اساسی به معاون اول رئیس جمهور تنفیذ نمودند.

وی افزود: برگزاری مراسم‌های ختم و عزاداری محفوظ است اما تمام اختیارات توسط مقام معظم رهبری به معاون اول رئیس جمهور واگذار کردند، امورات انجام می‌شود و از این بابت هیچ جای نگرانی نیست.

قناعت با بیان اینکه آیت الله رئیسی به سعادت اخروی و کمال رسیده و مزد تلاش خالصانه خود را گرفت، بیان کرد: شهادت، مزد و پاداش خدمت صادقانه و بی منت آیت الله رئیسی است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری خستگی‌ناپذیری را از خصوصیت‌های شایسته آیت‌الله رئیسی عنوان کردند، بیان کرد: ایشان یکی از یاران باوفا و صدیق مقام معظم رهبری بودند.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: با انتصاب آیت الله رئیسی به ریاست جمهوری، جریان اصیل و ناب ولایی و انقلابی به این اطمینان خاطر رسید که بعد از سال‌ها، رئیس جمهوری سکان امور را به دست گرفته که بی منت برای مردم کار خواهد کرد.

وی با تأکید بر طراحی پوستر اختصاصی برای مراسمات در خراسان جنوبی، گفت: آیت الله رئیسی بسیار مخلصانه، صادقانه، بی ریا و جهادی تلاش و کوشش کرد.

قناعت با بیان اینکه اینگونه شهادت‌ها انقلاب را بیمه می‌کند، خاطرنشان کرد: تمام مردم کشور یک منتخب و مردم خراسان جنوبی دو منتخب خود در ریاست جمهوری و مجلس خبرگان رهبری را از دست دادند.

وی متذکر شد: از دست دادن آیت الله رئیسی برای ملت ایران به ویژه مردم خراسان جنوبی غمی دردناک، بزرگ و جانسوز است.

کد خبر 755625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.