شوراهای حل اختلاف، بازوی توانمند دادگستری

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: شوراهای حل اختلاف بازوی توانمند دادگستری هستند و رضایتمندی خوبی هم از عملکرد آنان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، حسین رمضانی‌زاده، امروز _یکشنبه سی‌ام اردیبهشت_ در همایش استانی صبر رضوی که با حضور معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز حل اختلاف کشور، در رفسنجان برگزار شد، اظهار کرد: همایش صبر رضوی یکی از سیاست‌های مهم و اثرگذار در دستگاه قضائی است.

وی با اشاره به اهمیت بحث صلح و سازش و کاهش ورودی پرونده‌های قضائی، افزود: باید کمک شود از تمام ظرفیت‌های موجود برای صلح و سازش استفاده شود و خدا را شکر با تدوین قانون جدید شوراهای حل اختلاف، افزایش تشکیلات شوراها را داریم تا بتوانیم در راستای احقاق حق گام مؤثری برداریم.

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: شوراهای حل اختلاف بازوی توانمند دادگستری هستند و رضایت‌مندی خوبی هم از عملکرد آنان وجود دارد.

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان با اشاره به افتتاح ساختمان شورای حل اختلاف رفسنجان با حضور معاون قوه قضائیه، آن را اقدام خوب و مؤثری دانست که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری رسید، ادامه داد: در بحث مصلحین و حکمین قرآنی یکی از پرتلاش‌ترین و موفق‌ترین مجموعه‌ها را در شهرستان رفسنجان داریم که در کنار شوراها و دادگستری کمک می‌کنند.

محمد امیرابراهیمی معاون قضائی رئیس کل و معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان نیز در این همایش با اشاره به اهمیت صلح‌یاری، اظهار کرد: هر انسانی باید برای خودش صلح یار باشد و جامعه را به این سمت و سو سوق دهد تا برای ظهور امام زمان (عج) آماده شود.

وی افزود: بنا داریم در استان کرمان، جامعه صلح یاران را به حدی برسانیم که در هر خانه‌ای یک صلح یار فعالیت کند، جامعه‌ای که خشونت داشته باشد و مردم در آن به فکر همسایه و دوست و هم کیش خودش نباشند، موردپسند امام زمان (عج) نیست.

معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان با بیان اینکه وظیفه ما راه‌اندازی صلح یاری در جامعه است، تصریح کرد: جامعه مورد انتظار حضرت صاحب‌الزمان (عج) جامعه‌ای است که در آن هر کدام از ما صلح یار باشیم و جامعه صلح یاری را سرایت بدهیم و به سمت و سوی آرامش دعوت کنیم.

وی با تشکر از رئیس مرکز حل اختلاف کشور که موجب پایه‌گذاری صلح یاری در جامعه شد، بیان کرد: وظیفه ما راه‌اندازی صلح یاران در جامعه است، ما به عنوان سربازان ولایت، از رئیس کل تا معاونت قوه قضائیه در جبهه این مبارزه قدم برمی‌داریم و جامعه را به سمت و سوی صلح و سازش پیش خواهیم برد.

کد خبر 754853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.