۹۸ درصد تماس‌ها به آتش‌نشانی بجنورد غیرواقعی است

رئیس سازمان آتش‌نشانی بجنورد از انجام ۱۶۰۰ ماموریت در سال گذشته خبر داد و گفت: ۹۸ درصد تماس‌ها به آتش‌نشانی بجنورد غیرواقعی است.

علی یکدل در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی اظهار کرد: به‌طور متوسط روزانه ۱۷۵ بار با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی بجنورد تماس برقرار می‌شود که تنها پنج تماس آن منجر به اعزام نیرو می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته بالغ‌بر ۱۶۰۰ مأموریت انجام دادیم که شامل مدیریت بر سوانح و امداد و نجات می‌شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی بجنورد تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد تماس‌های برقرار شده به ۶۴ هزار تماس رسید که بخش اعظمی از این تماس‌ها مزاحمت تلفنی است، اما فقط دو درصد تماس‌ها واقعی و در راستای خدمات سازمان آتش نشانی بود.

یکدل بیان کرد: تکمیل ساختمان ایستگاه شماره شش آتش‌نشانی در شهرک ولی عصر از محل اعتبارات سازمان آتش‌نشانی شهرداری در سال ۱۴۰۳، رقمی معادل سه میلیارد تومان اعتبار دارد.

وی افزود: احداث ایستگاه‌های آتش‌نشانی در شهرک‌های بجنورد، توان اجرایی را در زمان وقوع حوادث مدیریت می‌کند و متوسط ارائه خدمات را در بازه سه تا پنج دقیقه نگه می‌دارد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی بجنورد تصریح کرد: شهر بجنورد پنج ایستگاه فعال و ۱۰۹ مأمور آتش‌نشان دارد که وظیفه امدادرسانی در کلیه موارد سوانح و حوادث را برعهده دارند.

کد خبر 754846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.