قلب سیاسی استکبار را نشانه گرفتیم تا مستی‌ دشمن را خاموش کنیم

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: ما باید به قلب سیاسی استکبار حمله می‌کردیم تا فوران و مستی دشمن را خاموش کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار سرلشکر حسین سلامی پیش از ظهر امروز _یکشنبه سی‌ام اردیبهشت_ در اختتامیه جام رسانه امید ضمن تبریک دهه مرامت و میلاد امام رضا (ع) اظهار کرد: از آن حضرت توسل می‌جویم برای اینک به همه ما و شما در این لحظات معنوی و باشکوه هم سلامی و هم سعادت و هم توفیقات روزافزون برای اعتلای جامعه بزرگ و اسلامی ایران عنایت کند.

وی افزود: رسانه سازنده افکار و آرای جامعه است؛ رسانه‌ها است که ادراکات ما را از بیرون شکل می‌دهد و فضاهای ذهنی ما را نسبت به رخداد و روندها آشنا می‌کنند، این رسانه‌ها هستند که واقعیت‌ها و رویدادها را از یک نقطه به سطح و حجم از تصور و انگاره تبدیل می‌کند و این رسانه‌ها هستند که در عصری که دشمنان به‌دنبال ناآگاهی و کورسازی عقلانی هستند، بینایی سیاسی ایجاد می‌کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران عنوان کرد: رسانه‌ها هنجارهای اجتماعی و خوب و بد جوامع را تعریف می‌کنند، رسانه‌ها هستند که مشعل‌های امید را روشن یا خاموش می‌کنند؛ جهان در مسیر یک نبرد رسانه‌ای سخت به‌سر می‌برد و آرایش حق و باطل در بعد رسانه‌ها کاملاً واقعی، پیوسته و شبانه‌روزی است و در این مسیر ارزش رسانه‌ها را می‌دانیم.

سلامی بیان کرد: آن چیزی که می‌تواند یک عمل در مقیاس تاکتیکی را به یک واقعیت در مقیاس راهبردی تبدیل کند، رسانه‌ها هستند و شاید زنده‌ترین مصداق این واقعیت عملیات وعده صادق است؛ این عملیات از دید ما یک عملیات محدود بود، ضربه زدن به ۲ نقطه با استفاده از تعداد محدودی موشک و پهپاد برای یک هدف معین یعنی تنبیه یک رژیم خشن و بی‌عقل بود که جز منطق قدرت چیز دیگری را به رسمیت نمی‌شناسد، ما باید قلب سیاسی استکبار را نشانه می‌گرفتیم که یک سرپل سیاسی برای تنظیم سیاست‌های آمریکا برای جهان اسلام، یک موجود موزی، آزاردهنده، پیچیده و خشن که مولود ناامنی است و ارمغان آن آوارگی، خشونت، بی‌رحمی، محو ارزش‌های انسانی و… است.

وی خاطرنشان کرد: ما باید به این نقطه حمله می‌کردیم تا فوران و مستی دشمن را خاموش کنیم؛ ما برای این کار ۲ نقطه را در نظر گرفتیم البته می‌دانستیم آرایشی که در برابر ما قرار دارد جهانی است، شبیه آنچه که در جنگ‌های جهانی رخ داده و می‌دانستیم در یک ائتلاف به میدان می‌آیند اما تصمیمی که برای این اقدام گرفته شد، از یک قلب متصل به وحی، صاحب حکمت، ژرف‌اندیشی و دشمن‌شناسی و یک حرکت تاریخی بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران یادآور شد: وسعت، شجاعت و حکمتی که این تصمیم را پشتیبانی می‌کرد و آن پیامد بسیار قوی و گسترده‌ای که این عملیات را به آینده منتقل می‌کرد، از درون تدبیر رهبر ما ریشه گرفت و وسعت تصمیم بر ناشناختگی ما غلبه کرد.

سلامی با تاکید بر اینکه رسانه انبساط‌دهنده میدان تأثیر است، تصریح کرد: کار رسانه است که نقاط را به حجم تبدیل می‌کند و اقدام تاکتیکی را در فضای راهبری توصیف می‌کند؛ گاهی اوقات جغرافیای اقدام به ظاهر کوچک است اما تأثیر روانی آن در تغییر نگرش‌ها و معماری ادراکات و ساخت شخصیت ذهنی جدید به عهده رسانه است، بنابراین اهمیت آنکه در رسانه است از اهمیت آنکه در میدان است کمتر نیست.

وی با بیان اینکه با روایت پیشرفت فرماندهان صنعت و اقتصاد کشور آشنا و متوجه شدید ایران عزیز اسلامی ما در چه فرازهایی از پیشرفت قرار گرفته است و ما به خوبی این موارد را درک می‌کنیم، یادآور شد: رسانه می‌تواند در این نبرد پیام‌آور امید باشد، در جایی که دشمن برای خاموش کردن شعله‌ای امید تلاش جهانی انجام می‌دهد هرچند در این فضا در حال تجربه کردن فضایی نابرابر هستیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه واقعیتی که در میدان بود با آرزوهای ذهنی دشمن منطبق نبود، گفت: دانشجوی یک ترم قبل از انقلاب اسلامی هستم، ما معادلات مربوط به حرکت سیارات و سفینه‌ها در مدار زمین را به‌خوبی مطالعه می‌کردیم و یا درمورد طراحی توربین‌ها و کمپرسورها بر کاغذ هرکاری انجام می‌دادیم اما همه این مفاهیم صرفاً روی کاغذ بود و حتی تصویری ذهنی از یک ماهواره و سامانه پرتاب موشک‌ها نداشتیم و همه چیز تئوریک بود و پس از مدتی از ذهن‌ها می‌گریخت، ما بودیم و نیازهایی که باید توسط دیگران تأمین می‌شد.

سلامی بیان کرد: آن‌ها از منابع مادی و سرمایه معنوی ما ارتزاق می‌کردند و پسماندها و ته‌مانده‌های کارشان را با فخر و افتخار به ما می‌فروختند و ما ناآگاهانه به این افتخار می‌کردیم که مصرف‌کننده محصولات غربی هستیم اما ظهور انقلاب اسلامی، تولد یک تصور، رؤیا و آرمان جدید برای ملت ایران بود.

وی خاطرنشان کرد: امروز در برجسته‌ترین فراز تاریخ قرار داریم، می‌توانیم پنجه در پنجه دشمن بایستیم و اراده خود را به آن‌ها تحمیل کنیم و نشان دهیم ایران سرزمین پیروزی‌ها و شکست ناپذیری‌ها است؛ برای ما «ساخت ایران» یک آرزو بود و زمانی اخبار علمی و فرهنگی را از شبمه‌های سیما می‌دیدیم و می‌شندیم که برای اولین بار اتفاقاتی در دیگر کشورها رقم خورده و جای ما در این اخبار خالی بود چرا که آن‌ها را فقط ترجمه می‌کردیم اما امروز می‌بینیم که روزانه از چند فناوری ارزشمند رونمایی می‌شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران یادآور شد: ما از روایت پیشرفت‌هایمان عقب مانده‌ایم و رسانه باید این امر را جبران کند، ما در حال پیشرفتیم و دراین مسیر واقعیاتی را شکل دادیم که روزی آرزویمان بود.

سلامی با بیان اینکه خاصیت زیبایی در جامعه ما وجود دارد که در شب وعده صادق شاهد آن بودم، تصریح کرد: هر کشوری شروع به حمله می‌کند مردم نگران جنگ هستند اما مردم ایران آن شب به خیابان آمدند و شادی کردند از اینکه موشک‌هایشان در حال پرواز است و این کشوری است که از تمام تهدیدات فرصت می‌سازد.

وی یادآور شد: ما در غیر میدان تحریم و بدون دشمن بزرگ رشد نمی‌کردیم؛ دشمن و دشمنی او برای ما بهترین فرصت را برای قدرتمندترشدنمان ساخت هرچند سخت بود؛ در دفاع ۸ ساله توانستیم به این آستانه از قدرت برسیم، آن جنگ سخت و دردناک بود اما اقتدار، عظمت و شکوه دفاعی یک مملت از آن متولد شد که می‌خواست حرف‌های بزرگ برای خود و دنیا بزند، اگر آن تحریم جهانی نبود به این حجم از پژوهش، ساخت و تولید نمی‌رسیدیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: به ما می‌گویند صلاحیت داشتن دانش هسته‌ای را نداریم و می‌خواهند ترازی از ما را ذیل حد سیاسی خود بسازند و این نپذیرفته‌ایم و ما را وادار کرده بجنگیم، بسازیم و در تحریم‌ها شکوفا شویم و این یک میدان استثنایی در جهان است و باید دشمنانمان را به این واقعیت آشنا کنیم.

سلامی بیان کرد: تنظیم محاسبات دشمن و آرام کردن آن‌ها کار ما است و ما این را انجام می‌دهیم و رسانه‌ها نیز در این میدان نقش اول را حتی با فاصله از ما انجام می‌دهند.

وی خطاب به اهالی رسانه گفت: آنچه شما انجام می‌دهید، قدرتمندتر از چیزی است که ما انجام می‌دهیم و وقتی شما به ما اضافه می‌شوید قدرتمان جهانی می‌شود؛ با تعصب و غیرت اسلامی، ایرانی و دینی خود بمانید تا این سرزمین به سمت قله‌های رفیع حرکت کند، شما می‌توانید روایات دل‌انگیزی از حرکات رو به جلو بسازید و جامعه را روی خط امید و نشاط نگاه دارید.

کد خبر 754822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.