دیگر نیازی به ارسال نمونه‌های ژنتیکی به خارج‌ از کشور نیست

بنیان‌گذار شرکت دانش‌بنیان «لایف اند می» گفت: امروز دانش فنی تحلیلی داده‌های ژنتیکی را بومی سازه کرده و ارسال نمونه‌های ژنتیکی به خارج‌ از کشور منتفی شده است و تمام آن‌ را در داخل کشور انجام می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عارف سلیمانیان ظهر امروز _شنبه بیست‌نهم اردیبهشت_ در اختتامیه جام رسانه امید اظهار کرد: در سال ۱۳۹۱ متوجه شدم مادربزرگم به سرطان مبتلا شد و پزشکان می‌گفتند تا شش ماه زنده است، اما او را به تهران منتقل کردیم و تا سال ۱۳۹۶ زنده ماند و بر همین اساس به فکر ورود به این عرصه افتادم.

وی با بیان اینکه بسیاری از هزینه‌ها و یارانه‌های دارو، اثر لازم خود را ندارد، افزود: بر اساس علم روز و داده‌های ژنتیکی، ثبت زندگی ویژه افراد گفته می‌شود و بر این اساس روز اول دو راه داشتیم؛ راه اول دانش فنی و راه دوم تکنولوژی‌های روز دنیا بود و امروز دانش فنی تحلیلی داده‌های ژنتیکی را بومی سازه کرده و ارسال نمونه‌های ژنتیکی به خارج‌از کشور منتفی شده و تمام آن را در داخل کشور انجام می‌دهیم.

بنیان‌گذار شرکت دانش‌بنیان «لایف اند می» عنوان کرد: به گنجینه اطلاعاتی رسیدیم و ماه قبل دانشمندان شرکت ما به جمعیت ۵۰ تا ۶۰ نفر رسیدند که ریسک آلزایمر بالایی دارند، یعنی با تشخیص زود می‌توانیم اقدامات مثبتی را رقم بزنیم.

کد خبر 754617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.