موفقیت چین در محدود کردن استفاده کودکان از نمایشگرها

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که اقدامات چین از جمله محدودیت‌های تماشای نمایشگرها منجر به کاهش رفتار بی‌تحرکی روزانه در بین کودکان شده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، یک مطالعه جدید توسط دانشمندان بریتانیایی نشان می‌دهد که مجموعه‌ای از اقدامات چین برای مهار رفتار بی‌تحرکی در میان کودکان در این کشور موفقیت‌آمیز بوده است. این اقدامات شامل ممنوعیت‌هایی بر شرکت‌های بازی آنلاین که جمعیت جوان را هدف قرار می‌دهند، محدودیت‌هایی در میزان تکالیف درسی که معلمان تعیین می‌کنند و کاهش زمان‌بندی دروس کسب‌وکارهای خصوصی آموزشی است.

بر اساس آخرین تحقیقات، این مداخلات با کاهش ۱۳.۸ درصدی در رفتار بی‌تحرک روزانه مرتبط است که نشان‌دهنده بیش از ۴۵ دقیقه در هر روز است. محققان داده‌های بیش از هفت هزار دانش‌آموز دبستانی و دبیرستانی ۹ تا ۱۸ ساله را از ۱۴ شهر در منطقه جنوب چین تجزیه و تحلیل کردند.

موفقیت چین در محدود کردن استفاده کودکان از نمایشگرها

میانگین زمان تماشای صفحه نمایش روزانه ۱۰ درصد کاهش یافته است که معادل ۱۰ دقیقه کمتر استفاده از دستگاه‌ها است. با این اقدامات نظارتی، مسئولیت به شرکت‌های بازی آنلاین، مدارس و شرکت‌های خصوصی آموزشی منتقل شده است. به نظر می‌رسد این رویکرد بسیار متفاوت، مؤثر است زیرا هدف آن بهبود محیط و حمایت از سبک زندگی سالم‌تر است که کودکان و نوجوانان زندگی می‌کنند.

در سال‌های اخیر، چین چندین پیشنهاد برای محدود کردن زمان استفاده از صفحات نمایشگر ارائه کرده است؛ از اعمال محدودیت سه‌ساعته در هفته برای کودکانی که بازی‌های ویدئویی انجام می‌دهند تا تحت فشار قرار دادن شرکت‌های فناوری برای داشتن یک «حالت کنترل‌شده» برای افراد زیر ۱۸ سال.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) بر اهمیت فعالیت بدنی برای کودکان و نوجوانان ۵ تا ۱۷ ساله تاکید کرده است و حداقل ۶۰ دقیقه فعالیت بدنی هوازی با شدت متوسط در روز را توصیه می‌کند و مقابله با رفتارهای بی‌تحرک مانند نشستن طولانی‌مدت را ترویج داده است.

در حالی که دستیابی به مقررات مشابه در کشورهای خارج از چین ممکن است یک چالش باشد، تأثیر آن‌ها نشان می‌دهد که رفتارهای بی‌تحرک تا چه اندازه نسبت به شرایط و قوانین محیطی غالب، حساس است.

موفقیت چین در محدود کردن استفاده کودکان از نمایشگرها

کد خبر 754559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.