هشدار سطح زرد هواشناسی در مناطق مرزی کرمانشاه

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اعلام هشدار سطح زرد هواشناسی برای مناطق مرزی کرمانشاه، از نفوذ گرد و غبار به کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه محمدعلی زورآوند امروز _ جمعه بیست و هشتم اردیبهشت _ به خبرنگاران اظهار کرد: هوای استان همچنان تا روز دوشنبه غالباً صاف، گاهی اوقات همراه با وزش باد و رشد ابر پیش بینی می‌شود.

وی افزود: وزش باد که در ساعاتی از امروز و فردا نسبتاً شدید بوده، علاوه بر گردو خاک محلی در نیمه غربی استان با غبار نسبتاً رقیق نیز همراه می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: احتمال غبار از امشب تا ظهر فردا و در نواحی مرزی بیشتر می‌باشد. به دنبال این وضعیت در روز سه شنبه، با گذر موجی کم دامنه، افزون بر رشد ابر ممکن است در برخی نقاط شاهد رگبارهای بهاری و رعدوبرق نیز باشیم.

وی ادامه داد: ضمناً متوسط دمای هوا که تا روز یکشنبه در غالب نقاط استان تغییرات چندانی نخواهد داشت؛ در روزهای دوشنبه و سه شنبه به طور نسبی افزایش می‌یابد.

به گفته زورآوند موجی کم رطوبت همراه با وزش باد نسبتاً شدید سبب شکل گیری و نفوذ غبار به جو استان کرمانشاه خواهد شد که در همین راستا هشدار سطح زرد هواشناسی در استان کرمانشاه صادر گردیده است.

وی ادامه داد: طبق این هشدار از عصر امروز جمعه تا ظهر فردا شنبه کاهش دید و کاهش کیفیت هوا برای نیمه غربی استان کرمانشاه، بخصوص نواحی مرزی شامل شهرستان‌های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با توصیه به پرهیز از قرار گرفتن در هوای آلوده، اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز برای کلیه گروه‌های سنی بویژه بیماران قلبی ریوی و سالمندان، از پیشگیری خسارات احتمالی به تأسیسات حساس به گردو خاک، هشدار به موقع از طریق رسانه‌های محلی هشدار داد.

کد خبر 754436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.