دولت سیزدهم روزی ۸ مدرسه در کشور می‌سازد

مشاور وزیر آموزش و پرورش، از ساخت روزانه هشت مدرسه در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: شعار مردم‌سازی دولت در مدرسه‌سازی تجلی پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، امروز _ پنجشنبه بیست‌وهفتم اردیبهشت _ در بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز که در دانشگاه صنعتی برگزار شد، اظهار کرد: خیرین مدرسه‌ساز؛ پیشران ایران قوی و الگو و اسوه بارز یک بسیج مردمی ایران‌دوست هستند.

وی ادامه داد: خیرین مدرسه‌ساز از تمام اقشار، افکار، نگرش‌های گوناگون با یک وحدت کلمه آن هم سربلندی آینده‌سازان ایران عزیز گرد هم آمدند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در دولت مردمی رئیسی افزایش ۳۰۰ درصدی مشارکت خیرین در نهضت مدرسه‌سازی با حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان تعهد؛ توسط خیرین انجام شده است.

وی از تلاش در راستای تحقق شعار سال جهش در مشارکت مردم در نهضت مدرسه‌سازی سخن گفت و افزود: تلاش می‌کنیم با عدالت تربیتی مورد نظر مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم.

پرنیان ادامه داد: همه تلاش کنیم تا همه چرخ دنده‌ای بزرگ و کوچک مدرسه‌سازی به کار بیفتد، از مشارکت مردم به معنای واقعی کلمه استفاده شود، که این هنر ما خواهد بود و باید راهش را پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال جدید تلاش بر جهش ۱۰۰ درصدی با فرصت‌سوزی مشارکت همگانی در مدرسه‌سازی و نیز توجه به ظرفیت مشارکت ایرانیان خارج از کشور است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در جهت یادآوری افتخارات سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: در سال گذشته تعداد ۲ هزار و ۹۷۰ پروژه در قالب ۱۳ هزار و ۳۲۷ کلاس درس به بهره‌برداری رسید که از این تعداد ۳۴۴ پروژه با یک‌هزار و ۵۱۸ کلاس درس (۱۱ درصد) به‌صورت تمام خیرساز و یک‌هزار و ۴۶۷ پروژه با ۶ هزار و ۱۲۹ کلاس درس (۴۶ درصد) به‌صورت مشارکت خیرین و دولت به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه ۶۵ درصد فضاهای پروژه‌های مذکور روستایی و در حاشیه شهرها واقع است، تصریح کرد: نهضت بزرگ مدرسه‌سازی ایران، مناطق محروم روستایی، حاشیه شهرها و مناطق دارای سرانه دانش‌آموزی پایین را در اولویت قرار داده است. پرنیان در بیان دیگر اقدامات سال گذشته، افزود رشد ۳۵ درصدی با تحویل ۶ هزار و ۷۶۸ فضای آموزشی و پرورشی با ظرفیت ۳۱ هزار و ۸۷۷ کلاس درس و ۴ میلیون مترمربع زیربنا با بهره‌مندی ۹۵۶ هزار و ۳۱۰ دانش‌آموز که جانمایی بیش از ۶۰ درصد فضاهای تحویلی در راستای تحقق عدالت آموزشی در مناطق روستایی و حاشیه شهرها قرار گرفته است.

پرنیان افزود: احداث ۱۹۲ هنرستان با یک‌هزار و ۳۳۵ کلاس درس و کارگاه و همچنین ارسال ۲ مرحله کاروان تجهیزات هنرستانی مزین به‌نام شهدا به بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ کلاس درس هنرستانی با رشد ۵۰ درصدی با استفاده از ظرفیت‌های بروز شرکت‌های دانش‌بنیان طی سال گذشته در دولت سیزدهم شکل گرفته است.

استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی حدود ۱۰ هزار کلاس درس و تلاش برای ساماندهی تمامی مدارس تا پایان دولت سیزدهم؛ بهسازی و شاداب‌سازی حدود ۷۰ هزار کلاس درس در طرح شهید عجمیان با مشارکت بیش از ۱۵ هزار گروه جهادی و استمرار این طرح با جذب حداکثری گروه‌های جهادی و حمایت از خیرین از دیگر اقدامات سال ۱۴۰۲ بود که پرنیان به آن اشاره کرد.

وی با بیان اینکه شعار مردم‌سازی دولت در مدرسه‌سازی تجلی پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: سازمان نوسازی با راهبردی وزیر آموزش و پرورش همپای دولت، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و به‌جا مانده از دولت‌های قبل با اولویت فضاهای آموزشی خیرساز را در دستور کار قرار داده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بخش قابل توجهی از این پروژه‌ها که در بین آن‌ها فضاهایی با قدمت کلنگ‌زنی بیش از ۸ سال و پیشرفت کمتر از ۵۰ درصد هم وجود داشت (۵۴ پروژه بیش از ۱۵ سال است که کلنگ خورده است)، در کمتر از سه سال خدمت دولت، تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: در دولت مردمی رئیسی به صورت میانگین روزی ۸ مدرسه به همت خیرین ساخته می‌شود.

پرنیان در بیان برنامه‌های سال‌جاری، اظهار کرد: امسال اولین سال شروع برنامه هفتم توسعه است، لذا توجه و گام برداشتن در راستای اجرایی کردن احکام حیاتی و مهم این برنامه برای سازمان نوسازی مدارس بسیار حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: طراحی و ساخت ۲۰۰ مدرسه هویت‌سازی بزرگ با رویکرد هویت‌بخشی و توجه به معماری ایرانی و اسلامی، عدالت آموزشی، تربیت تمام ساحتی و… با حداقل ظرفیت یک‌هزار دانش‌آموز برای همه مقاطع تحصیلی در طول برنامه توسعه هفتم؛ تقویت رویکرد مدرسه، کانون تربیت و پیشرفت محله با هدف ایجاد فرصت مشارکت مردم در فرایند یادگیری و تقویت عدالت آموزشی و توجه به امر کیفیت در استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد تجهیزات در ساخت و تجهیز مدارس کشور از جمله برنامه‌های آتی است.

کد خبر 754297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.