لزوم تبلیغات گسترده برای معرفی اصپاک به شهروندان/ ۵۰۰ خانواده در اصفهان پسماند صفر هستند

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به سامانه اصپاک و لزوم هوشمندسازی جمع آوری پسماندهای شهری گفت: در حال حاضر در شهر اصفهان حدود ۵۰۰ خانواده توسط شهرداری این کلان شهر شناسایی شده است که دارای پسماند صفر هستند، اما همچنان تبلیغات درباره نرم‌افزار اصپاک ضعیف است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی بقایی امروز _پنجشنبه بیست‌وهفتم اردیبهشت_ در نشست تخصصی شهرگاه که با محوریت محیط زیست در تالار شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری اصفهان فعالیت خود در حوزه فرهنگ سازی در موضوعات مختلف به‌ویژه حوزه پسماند را طی ۲۰ سال گذشته و خیلی زودتر از شهرهای دیگر آغاز کرد.

وی با بیان اینکه مباحث حقوقی و قانونی، اقتصادی و ایجاد انگیزه‌های مردمی ازجمله عوامل مهمی است که در حوزه فرهنگ‌سازی دنبال می‌شود، افزود: در حال حاضر در شهر اصفهان حدود ۵۰۰ خانواده توسط شهرداری این کلان شهر شناسایی شده‌اند که دارای پسماند صفر هستند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: با فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته از سوی شهرداری این کلان‌شهر در حال حاضر بیش از ۳۰ درصد از زباله‌های شهری تفکیک شده است و شهروندان به درستی و برای داشتن محیط زیستی سالم زباله‌های خود را تفکیک و پسماندهای تر و خشک را جداسازی می‌کنند.

بقایی با اشاره به سامانه اصپاک و لزوم هوشمندسازی جمع‌آوری پسماندهای شهری گفت: پسماندهای شهری باید از درِ منازل تحویل گرفته شود، این در حالی است که درباره اصپاک تبلیغات خوبی نداشتیم، در صورتی که این نرم‌افزار را به‌راحتی می‌توان از بازار دانلود و نصب کرد و برای تمام کسانی که تاکنون آن را تهیه کردند به دلیل طرح‌ها و برنامه‌های متنوعی که دارد، ماندگار بوده است.

وی ادامه داد: شهرداری اصفهان طی دو سال گذشته پس از فرهنگ‌سازی در حوزه تفکیک پسماند خشک و تر برای شهروندان، به بحث تفکیک پسماندهای تر از یکدیگر همچون تفکیک تفاله چای از دیگر پسماندهای تر ورود کرده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به فرهنگ نوشیدن چای در کشور ایران خاطر نشان کرد: تفکیک تفاله‌های چای از پسماندهای تر علاوه بر نقش مؤثر و مهمی که در کاهش آلودگی‌های زیست محیطی دارد، به‌لحاظ اقتصادی نیز بسیار حائز اهمیت است و سرمایه کلانی برای شهر محسوب می‌شود.

کد خبر 754120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.