افزایش صادرات گمرک البرز در کنار ساماندهی کارت‌های بازرگانی

استاندار البرز گفت: سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته صادرات استان از حدود ۳۵۰ میلیون دلار به بیش از یک میلیارد دلار رسید، از سوی دیگر بر این باور هستیم که این رقم با ظرفیت‌های ویژه البرز در تولید و صادرات، تناسب ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، مجتبی عبداللهی، ظهر امروز _چهارشنبه بیست و ششم اردیبهشت_ در جلسه توسعه صادرات استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت با اشاره به شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم بر ضرورت تلاش برای شناسایی موانع صادرات، شناسایی ظرفیت‌ها و اقدام در راستای راهیابی به بازارهای همسایه، اظهار کرد: از مدیران مربوطه درخواست می‌شود تا با خرد جمعی و بهره‌گیری از توان تجار موفق، اقتصاددانان و افراد صاحب نظر در این رابطه ورود جدی داشته باشند.

وی افزود: سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته صادرات استان از حدود ۳۵۰ میلیون دلار به بیش از یک میلیارد دلار رسید، اما از سوی دیگر بر این باور هستیم که این رقم با ظرفیت‌های ویژه البرز در تولید و صادرات، تناسب ندارد.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: ایجاد بسترهای مناسب برای فعالیت صادرکنندگانی که کارت بازرگانی خود را از البرز گرفته‌اند، از موارد مهمی است که باید مدنظر قرار گیرد.

عبداللهی اضافه کرد: بخش قابل توجهی از صادرات استان در مبادی گمرکی سایر استان‌ها ثبت می‌شود که باید برای ثبت آن از البرز چاره‌اندیشی کنیم.

وی تصریح کرد: اکنون با توجه به گسترش مراودات و ارتقای کیفیت روابط با سایر کشورها به واسطه افزایش قدرت چانه‌زنی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان، می‌توانیم نسبت به برقراری ارتباط تجاری از طریق شرکت در نمایشگاه‌ها و رایزنی با سفرا و استان‌های مختلف کشورهای هدف اقدام کنیم.

استاندار البرز گفت: این سلسله نشست‌ها باید با دستور کار مشخص و در فواصل زمانی کوتاه‌تری برگزار شود تا نتیجه‌بخش باشد.

عبداللهی افزود: درصدد هستیم امسال با شکوفایی ظرفیت‌های نهفته صادرات، رفع موانع و ایجاد بسترهای مناسب، صادرات استان را به دو میلیارد دلار برسانیم.

کد خبر 753844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.