اجرای ۸۰۰۰ کیلومتر فیبر نوری در استان کرمانشاه

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون ۸۰۰۰ کیلومتر فیبر نوری در سطح استان اجرا شده است گفت: این برنامه در سطح روستاها و شهرهای کوچک انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حمیدرضا امیری امروز _بیست و پنجم اردیبهشت_ در نشست خبری به مناسبت ۲۷ اردیبهشت روز جهانی مخابرات و ارتباطات که در سالن جلسات مخابرات کرمانشاه برگزار شد، ارتباطات را در صدر نیازهای یک جامعه عنوان کرد و اظهار کرد: زیربنای انقلاب صنعتی ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی با اشاره به هزینه ۴۰۰ میلیارد تومانی برای تعدادی پروژه در قالبی سایت همراه اول، ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری، ۱۰۰ هزار ایجاد پوشش فیبر نوری، تجهیزات و انتقال، اجرای فیبر نوری در شهرک‌های صنعتی، ادارات و مرز طی یک‌سال گذشته، افزود: بیشتر تمرکز روی توسعه فیبر نوری با عنوان پروژه «نجما» است.

مدیرعامل مخابرات منطقه کرمانشاه در توضیح نجما یا «نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران»، خاطرنشان کرد: در قالب این پروژه فیبر نوری به تمامی سازمان‌ها، ادارات، نهادها، منازل، کسب و کارها و جاهای هدف واگذار می‌شود.

امیری با بیان اینکه تاکنون ۸۰۰۰ کیلومتر فیبر نوری در سطح استان اجرا شده است برنامه امسال را بیش از ۱۰۰ هزار پوشش فیبر نوری عنوان و اضافه کرد: در آینده این برنامه در سطح روستاها و شهرهای کوچک ایجاد می‌شود.

وی تاکید کرد: پوشش فیبر نوری ۲۰ شهر کوچک استان در قالب ۴۰ هزار خانوار از جمله پاوه، ثلاث باباجانی، سنقر و کلیایی، دالاهو، ماهیدشت، حمیل و ازگله به استان ابلاغ شده است که تا پایان سال تحقق خواهد یافت.

مدیرعامل مخابرات منطقه کرمانشاه از اتصال ۳۰۰۰ مشترک خانگی به فیبر نوری در استان خبر داد و تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد ادارات، تمامی شعب بانک‌ها، شهرک‌های صنعتی، کسب‌وکار و مرزها به فیبر نوری متصل شده است.

امیری در خصوص هزینه فیبرنوری برای مشترکان، تصریح کرد: حداقل حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بابت ۵۰۰ گیگابایت ترافیک یک‌ساله هزینه دارد که به صورت پس‌پرداخت و یا پیش‌پرداخت در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد.

وی از ادامه‌دار بودن برنامه اجرایی فیبر نوری در استان سخن گفت و افزود: بر حسب نیاز بنا بر توقفی برای اجرای پروژه فیبر نوری نداریم حتی به تدریج به سمت روستاها، شهرهای کوچک و تمامی نقاط استان خواهیم رفت.

مدیرعامل مخابرات منطقه کرمانشاه با بیان اینکه تمام ساکنان دو روستا در شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب و جوانرود کامل از خدمات فیبر نوری استفاده می‌کنند، تصریح کرد: سرقت‌ها تبدیل به معضل برای مخابرات شده و الان با وجودی که قیمت کابل نوری چندان بالا نیست؛ به این سمت آمده است.

امیری با اشاره به طلب ۶۸ میلیارد تومانی مخابرات از اشخاص و ادارات، تاکید کرد: مخابرات استان از اشخاص ۲۱ میلیارد تومان و ۴۷ میلیارد تومان از ادارات و شرکت‌ها طلب دارد. ۵۰۰ هزار تلفن ثابت در استان فعال است و ۶۵ هزار تلفن ثابت از اینترنت مخابرات استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به تعداد مشترکان همراه اول، گفت: ۴۲۰ همراه اول دائمی و ۲.۵ میلیون مشترک اعتباری داریم. ضریب نفوذ تلفن ثابت استان پایین‌تر از میانگین کشوری و ضریب نفوذ تلفن همراه استان بیش از میانگین کشوری است.

مدیرعامل مخابرات منطقه کرمانشاه با اشاره به اجرای چتر وای‌فای شهری در ۱۱ نقطه شهر، اظهار کرد: مردم استقبال چندانی ندارند که شاید به دلیل اطلاع‌رسانی نکردن از سوی ما باشد.

امیری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای ارتقای سرعت اینترنت همراه اول، اضافه کرد: دولت، اپراتور همراه اول را مکلف کرده بابت افزایش هزینه اینترنت، کیفیت و سرعت را بالا ببرد.

وی از راه‌اندازی ۱۲ سایت همراه اول در استان خبر داد و گفت: امسال این سایت‌ها را توسعه خواهیم داد که نیاز به همکاری مردم داریم، سایت داریم که ۱۲ سال است منتظر اختصاص مکانی برای نصب است.

مدیرعامل مخابرات منطقه کرمانشاه در خصوص حداقل هزینه تلفن ثابت در استان، اظهار کرد: تعرفه هر خط تلفن ثابت در مرکز استان ۱۵ هزار تومان و در شهرهای دیگر ۱۰ هزار تومان تعیین شده و در روستاها این تعرفه صفر است.

امیری اضافه کرد: افرادی که تلفن ثابت دارند با پرداخت رقم ثابت ماهانه تعرفه‌های تعیین شده می‌توانند ۲ هزار و ۶۶۶ دقیقه مکالمه تلفن ثابت درون شهری، ۳۵۵ دقیقه مکالمه تلفن ثابت بین استانی و ۱۹۰ دقیقه مکالمه تلفن ثابت با تلفن همراه داشته باشند، بدون اینکه بخواهند هزینه دیگری غیر از تعرفه‌های ماهانه تعریف شده پرداخت کنند.

کد خبر 753577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.