بودجه اختصاصی برای ارتقای کیفی مجتمع مطبوعاتی اصفهان/افتتاح مرکز توانمندسازی بانوان در حصه

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه فاز نخست طرح توسعه باغ بانوان طلوع به مساحت ۸۰۰۰ متر مربع و هزینه ۵ میلیارد تومان سال گذشته اجرایی شد و فاز دوم آن نیز در بودجه ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است، گفت: اولین مرکز توانمندسازی بانوان در آینده نزدیک در محله حصه افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد امروز _سه‌شنبه بیست‌وپنجم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سرانه فضای سبز منطقه ۱۲ متر مربع است و ۱۵۰ پارک محلی داریم.

وی افزود: منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان نخستین منطقه شهری به لحاظ تعداد پارک‌های محلی است.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه طول مادی و انهار این منطقه ۱۵ کیلومتر است، تصریح کرد: سال گذشته فاز نخست توسعه باغ بانوان طلوع با مساحت ۸ هزار مترمربع و هزینه ۵ میلیارد تومان انجام شد.

صیرفی‌نژاد با اشاره به ویژگی‌های منحصربه‌فرد منطقه ۱۰ گفت: این منطقه با مساحت ۲۱۶۴ هکتار و ۲۱۰ هزار جمعیت، وسیع‌ترین و پرجمعیت‌ترین مناطق شهر در شمال شرق کلانشهر اصفهان است، ۵۲۰ هکتار از مساحت منطقه در حریم است، ۱۶۳۰ هکتار از آن داخل محدوده قانونی قرار دارد.

وی افزود: این منطقه از بزرگ‌ترین مناطق به لحاظ گستردگی معابر است، این منطقه دارای ۹۰ کیلومتر طول معابر اصلی و ۳۶۰ کیلومتر طول معابر فرعی آن است که نشان از گستردگی کار دارد.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه وجود خیریه‌ها و هیئت‌های مذهبی، مراکز درمانی و فعالان فرهنگی و اجتماعی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این منطقه است، ادامه داد: در این منطقه ۱۰۰ مسجد، ۲۰۰ هیئت مذهبی، ۶ امامزاده، ۶ ورزشگاه، ۶ فرهنگسرا و ۵ سالن مطالعه، یک خانه کودک و یک باغ بانوان طلوع وجود دارد.

وی ادامه داد: منطقه ۱۰ دارای ۱۷ محله است که با توجه به آسیب‌شناسی که رخ داده آسیب‌های متعدد عمرانی و خدماتی شناسایی شده و در طول سال اقدامات متعددی در راستای ارتقای کیفی بهبودی محلات انجام شده است.

صیرفی‌نژاد با اشاره به اینکه مساحت بافت فرسوده منطقه، ۲۲۲ هکتار است که ۱۴ درصد از محدوده قانونی منطقه در بافت فرسوده قرار دارد، تصریح کرد: بودجه سال ۱۴۰۰ منطقه ۳۱۴ میلیارد تومان بوده که ۱۲۰ درصد جذب شده است، این در حالی است که بودجه ۱۴۰۱ به ۴۵۸ میلیارد تومان رسیده است که ۹۸ درصد جذب بودجه رخ داده و در نهایت در سال ۱۴۰۲ بودجه منطقه، ۶۵۶ میلیارد تومان بوده که ۱۱۳ درصد جذب منابع مالی داشتیم و در سال جاری نیز بودجه منطقه ۱۰، یک همت است.

میدان عروج به جای میدان شش راه با هزینه ۳۳ میلیارد تومان تملک و ۲۷ میلیارد تومان در بخش اجرا، احداث شد

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه سال گذشته اقدامات خوبی مبنی بر ارتقای کیفی محله حصه انجام شده است، ادامه داد: در این راستا بزرگترین پروژه شهری در مجاورت محله حصه شمالی گرفت و سال گذشته میدان شش‌راه که فرسوده و از نقاط گلوگاهی شهر بود و معضلات اجتماعی متعددی داشت، با آزاد سازی ۱۰ هزار مترمربع، میدان عروج به جای میدان شش راه با هزینه ۳۳ میلیارد تومان تملک و ۲۷ میلیارد تومان در بخش اجرا، احداث شد.

وی ادامه داد: سال گذشته با همکاری خیرین شهر، زمینی به مساحت ۲۶ هزار متر مربع در مجاورت محله حصه به شهرداری اهدا شد و از سال گذشته پارک بزرگ در مجاورت این محله احداث شد که امیدواریم موجب افزایش شادی و نشاط محله شود.

صیرفی‌نژاد یادآور شد: احداث خیابان کوشش به طول ۵۰۰ متر دارای ۴ باند با ۵ میلیارد تومان اجرایی شد، پل اتصال خیابان مهر به فرسان با هزینه ۵ میلیارد تومان که سال گذشته شروع شد، خرداد ماه به عنوان پروژه ترافیکی که گره‌گشا در منطقه است افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه اولین مرکز توانمندسازی بانوان در آینده نزدیک در محله حصه افتتاح می‌شود، افزود: فاز نخست طرح توسعه باغ بانوان طلوع به مساحت ۸۰۰۰ متر مربع و هزینه ۵ میلیارد تومان سال گذشته اجرایی شد و فاز دوم این طرح نیز در بودجه ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است.

اجرای ۲ پروژه عمرانی در محله گرکان

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با با اشاره به اجرای دو پروژه عمرانی در محله گرکان گفت: احداث خیابان گرکان به طول ۵۰۰ متر مربع با هزینه آزادسازی ۸ میلیارد تومان و هزینه احداث ۱۲ میلیارد تومان مراحل نهایی خود را در دست اجرا دارد و پروژه تا خرداد ماه در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: پارک ۴ هزار متر مربعی محله گرکان از دیگر پروژه‌هاست که در مجموع با هزینه ۲۰ میلیارد تومان در دو بخش تملک و احداث انجام شد.

صیرفی‌نژاد به احداث رینگ کلکتور از میدان لاله تا پل سرهنگ اشاره کرد و گفت: با اجرای این پروژه می‌توان کل منابع آبی شهر اصفهان را به صورت متمرکز و هوشمند مدیریت کنیم که با هزینه ۱۶ میلیارد تومان انجام شد و مقرر شده این رینگ تا اتوبان شهید آقابابایی نیز ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به احداث ورزشگاه در محله هفتون گفت: مراحل نهایی احداث ورزشگاه با هزینه ۶ میلیارد تومان در حال انجام است.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه محلات هدف برای اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی در راستای ارتقای کیفی محلات انتخاب شده‌اند، افزود: امسال سه محله حصه، مصلی و اطشاران به عنوان محله هدف انتخاب شده‌اند.

بزرگترین پروژه عمرانی شهر در محله حصه امسال انجام می‌شود

صیرفی‌نژاد با بیان اینکه بزرگترین پروژه عمرانی شهر در محله حصه امسال انجام می‌شود، گفت: پروژه احداث زیرگذر حصه با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان در این محدوده به دلیل به دلیل ناایمن بودن عبور عابران طراحی شده است.

وی با تاکید بر اینکه شهرک میلاد در محله اطشاران دارای دو بافت قدیمی و جدید است که درخواست‌های متعددی از سوی شهروندان مبنی بر احداث خیابان داشتیم ادامه داد: با پیگیری بسیار زیاد اواخر پارسال مصوبه احداث خیابان اطشاران از کمیسیون ماده ۵ به عرض ۳۶ متر گرفته شد، اعتبار ۴۰ میلیارد تومان برای احداث آن پیش‌بینی شده است.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه محله مصلی محله پرتراکم و پر تردد اما کم برخوردار است، تصریح کرد: به دلیل معضلات ترافیکی، کلنگ‌زنی احداث پارکینگ طبقاتی در محله مصلی با ظرفیت ۳۵۰ واحد پارک خودرو در آغاز سال کلید خورد و پیمانکار مشغول به کار است.

وی اظهار کرد: فاز دوم توسعه باغ بانوان طلوع امسال در دستور کار قرار دارد و با بودجه ۱۰ میلیارد تومان مقدمات اجرای آن آماده شده است.

صیرفی‌نژاد گفت: زیرسازی آسفالت باند شرقی خیابان دشتستان که سال‌های گذشته فرسودگی زیادی پیدا کرده بود، با اعتبار ۶ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد، همچنین پیاده‌روی شرقی خیابان لاله که مستهلک شده است، به‌طول ۲۵۰۰ متر و اعتبار ۴ میلیارد تومان انجام می‌شود.

اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برای آسفالت معابر منطقه ۱۰

وی احداث امتداد رینگ کلکتور حد فاصل میدان معراج تا خیابان خواجه عمید با اعتبار ۵ میلیارد تومان در راستای مدیریت یکپارچه هوشمند منابع آبی شهر، احداث منبع آب ۵۰۰ مترمکعبی در میدان لاله با اعتبار ۷ و نیم میلیارد تومان، اتصال خیابان سروستان به سپیده کاشانی با هدف گره گشایی ترافیکی از خیابان‌های جی و پروین، اصلاح راستگرد خیابان پروین به جی و بالعکس، اصلاح هندسی میدان جوهران را از دیگر پروژه‌های امسال دانست و گفت: امسال برای روکش آسفالت معابر بودجه ۳۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان ادامه داد: ایمن‌سازی اتوبان شهید آقابابایی سال گذشته با هزینه ۷ میلیارد تومان انجام شده است.

وی تصریح کرد: نخستین نشست صمیمانه با معتمدان محلات در منطقه ۱۰ سال جاری با حضور مدیریت شهری و شورا و فرمانداری برگزار شد تا از ظرفیت بالقوه و توانمندی و ظرفیت‌های معتمدین بهره مند شویم.

صیرفی‌نژاد با اشاره به اینکه در هفته اصفهان ۱۱۰ برنامه در محلات مختلف منطقه برگزار می‌شود که این برنامه با استفاده از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هیئت‌های مذهبی برپا خواهد شد، افزود: زیست بوم محلات استخراج شده است و در این راستا رویدادهای موضوع محور در محلات با همراهی معتمدان و آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های فانوس و چشمه‌های نورانی و احداث مسجد و نمازخانه در پارک‌ها و فضاهای شهری ادامه داد: در محدوده فضای سبز خیابان عسگریه از سال گذشته و امسال اقداماتی در راستای ارتقای کیفی پارک‌های محلی انجام شده است.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان پیرامون احیای بافت فرسوده یادآور شد: در این راستا اواخر سال گذشته مصوبه کمیسیون ماده ۵ در راستای احیای بافت فرسوده در محلات ابلاغ شد، بر اساس آن از آغاز سال جاری به شهرداری‌ها این مجوز داده شده که ساخت تا دو طبقه مازاد بر طرح تفصیلی را اجرایی کند که خبر خوبی برای احیای بافت فرسوده است.

اجرای طرح بازآفرینی در محله عطارنیشابوری می‌تواند محرک توسعه در دل بافت ناکارآمد و فرسوده شهر باشد

وی ادامه داد: بازآفرینی محله عطار نیشابوری که بافت فرسوده است در دستور کار قرار دارد و برای اجرای آن منتظر ابلاغ شورای عالی مسکن و شهرسازی هستیم، اجرای طرح بازآفرینی در این محله می‌تواند محرک توسعه در دل بافت ناکارآمد و فرسوده شهر باشد.

صیرفی‌نژاد ادامه داد: در راستای دفع آب‌های سطحی که یکی از معضلات منطقه است و شاهد پس زدگی فاضلاب در خیابان‌های فجر خواجه عمید بودیم هفته گذشته جلساتی با مدیریت بحران اصفهان برگزار شد و اقدامات اصلاحی دستگاه مرتبط شناسایی و مقرر شد آنها را انجام بدهند اقداماتی همچون پروژه احداث کانال و منابع آب، اصلاح شبکه آب و فاضلاب در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: زمانی که به منطقه ۱۰ وارد شدم متوجه مشکل نظافت در معابر سطح منطقه شدم که پس از بررسی مشخص شد پیمانکار ۳۰ نفر نیرو کمتر به‌کار گرفته است که به این معضل ورود پیدا کردیم و با اضافه‌شدن نیروهای جدید مشکل نظافت معابر و حمل زباله کمتر شد؛ هر چند به کیفیت و استاندارد لازم نرسیدیم، اما در این راستا از بهمن سال گذشته حجم زباله‌های جمع آوری شده در منطقه ۱.۵ برابر رشد داشته است.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان پیرامون مدیریت فضاهای بی‌دفاع شهری گفت: صبح‌های سه شنبه‌ها هفته با معاونان خدمات شهری از محلات به صورت میدانی بازدید داریم و آسیب‌ها احصا و صورتجلسه می‌شود و برنامه ریزی برای رفع آن خواهد شد.

بودجه اختصاصی برای ارتقای کیفی مجتمع مطبوعاتی اصفهان

وی یادآور شود: دوگانه فرهنگسرا و مسجد را نمی‌پسندم و اعتقادی به آن ندارم، زیرا اقدام فرهنگی را هم در مسجد و هم فرهنگسرا می‌توان انجام داد، کار اشتباهی است که فعالیت‌های فرهنگی را از مساجد خارج کنیم، هر دو نهاد مکمل هم هستند.

صیرفی‌نژاد با بیان اینکه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در محله حصه جلسات مشترک با نهادهای مرتبط داشتیم، افزود: با همکاری نهادها جلوه‌های نازیبای بعضی محلات شهر رفع می‌شوند، با محوریت مدارس در محله حصه اقداماتی در راستای آگاهی بخشی و توسعه اطلاعات فرهنگ شهروندی و توانمندسازی دانش آموزان و بانوان انجام می‌شود، اگر چه بحث حاشیه‌نشینی و مهاجرت جز وظایف ما نیست، اما پیگیری‌هایی را انجام دادیم.

وی ادامه داد: هفته آینده جلسه‌ای را با مشاوران املاک و نهادهای قانونی خواهیم داشت تا تخلفات در زمینه ثبت معاملات و فرآیند اجاره دادن خانه‌ها و مصادیق آن تبیین شود که همه این اتفاقات در راستای ارتقای کیفی محلات انجام می‌شود.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان افزود: برای نخستین بار، در سال جاری ردیف بودجه اختصاصی برای ارتقای کیفی مجتمع مطبوعاتی اصفهان و پیرامون آن در نظر گرفته شده است.

کد خبر 753489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.