برای احیای میدان امام علی(ع) باید تقویم رویدادی پیش‌بینی شود

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه الزام به ارائه تقویم رویدادی توسط معاونت فرهنگی شهرداری برای احیای میدان امام علی (ع) در دستور کار قرار گرفته است، گفت: برای رونق این میدان باید تقویم رویدادی پیش‌بینی و با برگزاری مناسبت‌های مختلف احیا شود.

رسول میرباقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت احیای میدان امام علی (ع) اظهار کرد: سلسله جلساتی با موضوع احیای این میدان در کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد، همچنین بازدید میدانی از میدان امام علی (ع) و بافت پیرامون آن صورت گرفت که در یکی از این بازدیدها شهردار اصفهان نیز حضور داشت.

وی با اشاره به مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره چهارم افزود: یکی از مصوبات شورای عالی میدان امام علی (ع) تشکیل ماهانه جلسات بوده است، اما به دلیل پیگیری نکردن‌ها و وجود پروژه‌های اولویت‌دار این موضوع در حاشیه قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه طی برگزاری حداقل ۱۸ تا ۲۰ جلسه کمیسیون و کارگروه با موضوع میدان امام علی (ع) اهم موارد بررسی شد که به چند بخش تبدیل می‌شود، ادامه داد: یکی از موارد حائز اهمیت، حفاظت از میدان امام علی (ع) بوده که در چارت سازمانی بر عهده منطقه ۳ شهرداری گذاشته شده است که باید نگهبان‌های ویژه برای این منظور در نظر گرفته شود.

میرباقری با بیان اینکه سرویس‌های بهداشتی این محدوده از جمله سمت خیابان عبدالرزاق با پیگیری‌های انجام شده، راه‌اندازی شد، تصریح کرد: پیمانکار آب‌نما و حوض‌های میانی میدان امام علی (ع) پس از برگزاری مناقصه مشخص شده است.

وی با بیان اینکه الزام به ارائه تقویم رویدادی توسط معاونت فرهنگی برای احیای میدان امام علی (ع) در دستور کار قرار گرفته است، گفت: برای رونق این میدان باید تقویم رویدادی پیش‌بینی شود تا با برگزاری مناسبت‌های مختلف احیا شود، از این‌رو پیش‌بینی شده است که صنوف مختلف از جمله هنرمندان صنایع دستی در هفته رویدادهایی را در میدان امام علی (ع) برگزار خواهند کرد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه توسط سازمان زیباسازی مبلمانی در قالب آئین‌نامه ساماندهی سایه‌بان‌ها و چیدمان فضای مقابل مغازه‌ها طراحی و تهیه شد که با هماهنگی هیئت‌امنای بازار ابلاغ خواهد شد، ادامه داد: عوامل متعددی از جمله شهرداری منطقه ۳، سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری، سازمان زیباسازی و سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری در این موضوع دخیل هستند و در این راستا سازمان ساماندهی مشاغل شهری آمار مغازه‌ها و نحوه مالکیت‌ها را رصد کرده است.

کد خبر 753461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.