نقش هلال‌احمر در صلیب سرخ به دلیل امدادرسانی‌های پررنگ مورد توجه است

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: نقش و جایگاه هلال‌احمر در صلیب سرخ جهانی به دلیل امدادرسانی‌های پررنگ مورد توجه قرار گرفته است، در سیل اخیر افغانستان، هلال‌احمر به عنوان اولین کشور اعلام آمادگی کرده است تا به مردم سیل زده این کشور کمک کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، پیرحسین کولیوند در نشست تقدیر و تشکر از اعضای شورای سیاست گذاری کنگره بین‌ المللی اشغال فلسطین از دیدگاه حقوق بین‌ الملل بشردوستانه در غزه اظهار کرد: کنگره بین‌المللی اشغال فلسطین از دیدگاه حقوق بین‌ الملل بشردوستانه در غزه با حضور ۲۱ کشور به صورت برخط تشکیل شد، بعد از برگزاری این کنگره شاهد واکنش‌های مثبت حوزه‌های تخصصی آکادمیک از این کنگره بودیم و تعداد زیادی مقاله ارسالی به این کنگره دارای اعتبار لازم برای چاپ در مجله حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری را دارا بود.

وی افزود: امروز روز دیپلماسی بشردوستانه و همبستگی جهانی برای حفظ ارزش‌ها نام‌گذاری شده است و به همین دلیل این نشست برگزار شد، نماینده‌های صلیب سرخ جهانی هم در این کنگره حضور داشتند و جمع‌بندی این کنگره به فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ جهانی ارائه شد، در این کنگره بر اساس سه بند دستورالعمل کمیته ملی حقوق بشردوستانه برای ترویج حقوق بشر دوستانه اقدام کردیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه پیگیری موارد نقض حقوق بین‌الملل در عرصه بین‌المللی و ارائه به مجامع بین‌المللی هم انجام شد، گفت: تبادل اطلاعات علمی در زمینه‌های حقوق بشر دوستانه با مراجع داخلی و بین‌المللی نیز انجام شد.

کولیوند با بیان اینکه نقش و جایگاه هلال احمر در صلیب سرخ جهانی به دلیل امدادرسانی‌های پر رنگ هلال احمر مورد توجه قرار گرفته است، ادامه داد: در سیل اخیر افغانستان هلال احمر به عنوان اولین کشور اعلام آمادگی کرده است تا به مردم سیل زده این کشور کمک کند.

کدخدایی: نگاه هلال‌احمر در برگزاری کنگره بین‌المللی اشغال فلسطین بشردوستانه بود

در ادامه این مراسم، عباسعلی کدخدایی، عضو حقوقی شورای نگهبان و دبیر کنگره بین‌المللی اشغال فلسطین از دیدگاه حقوق بین‌الملل بشردوستانه در غزه اظهار کرد: کار خیر و هدفمند که بتواند به نتیجه برسد باید به موقع انجام شود گاهی اوقات اگر این زمان شناسی از دست برود نمی‌تواند به نتیجه مطلوب برسد، در مقابل این همه وحشی‌گری و جنایت رژیم صهیونیستی خط مقاومت ادامه پیدا کرده است و باعث شده که افکار عمومی‌بر علیه اقدامات رژیم صهیونیستی باشند.

وی افزود: روح مقاومت به برکت انقلاب اسلامی در محور مقاومت دمیده شد و همچنان شاهد مقاومت مردم غزه در برابر رژیم تا دندان مسلح اسرائیل هستیم، در دانشگاه‌های جهان دانشجویان به دفاع از مردم غزه برخواسته‌اند.

عضو حقوقی شورای نگهبان با بیان اینکه افکار عمومی در این درگیری علیه رژیم صهیونیستی است خاطرنشان کرد: این امر نشان دهنده استمرار در مقاومت است، امروز می‌توانیم با افتخار بگوییم که محور مقاومت در این درگیری پیروز شده است، ایستادگی مردم مظلوم و بدون سلاح غزه در برابر رژیم صهیونیستی ستودنی است، برگزاری کنگره بین‌المللی اشغال فلسطین از دیدگاه حقوق بین‌الملل بشردوستانه در غزه یک اقدام مناسب از سوی هلال احمر با نگاه بشردوستانه بود.

کنگره بین‌المللی اشغال فلسطین از دیدگاه حقوق بین‌الملل بشردوستانه در غزه موجب تهییج افکار عمومی شد

یعقوب سلیمانی، دبیر کل جمعیت هلال احمر نیز اظهار کرد: برگزاری کنگره بین‌المللی اشغال فلسطین از دیدگاه حقوق بین‌الملل بشردوستانه در غزه در بازه زمانی برگزار شده منجر به تهییج افکار عمومی‌برای کمک به مردم غزه شد.

کد خبر 753446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.